Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 10 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Σχετικά με τα προβλήματα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου και τη στάση του Διευθυντή του σχολείου

23 Μαρτίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ο αυταρχισμός, η αυθαιρεσία, η ευνοιοκρατία, η ημετεροκρατία, η αδιαφάνεια, οι αντιδημοκρατικές και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές δεν έχουν θέση στα δικά μας σχολεία.

Με ανακοίνωσή του ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών ΠΕ αναφέρεται σε σοβαρές καταγγελίες για τη διεύθυνση του σχολείου

Η ανακοίνωση

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σχετικά με την παρέμβαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου

Το τελευταίο διάστημα, το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, ανταποκρινόμενο σε εκκλήσεις και καταγγελίες  συναδέλφων σε σχέση με γεγονότα που λαμβάνουν χώρα εντός της μονάδας τους, επισκέφτηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου και πραγματοποίησε συναντήσεις, τόσο με τους εκπαιδευτικούς, όσο και με τον διευθυντή του σχολείου. Προς ενημέρωση των μελών του σωματείου μας, αναφέρουμε μόνο μερικά περιστατικά:

  1. Η διαμεσολάβηση του Δ.Σ. αντιμετώπισε αποτελεσματικά το γεγονός ότι ο διευθυντής του 2ου Δ.Σχ. Ζωγράφου με γραπτό μήνυμα του προς συνάδελφο, που λόγω χιονόπτωσης προσήλθε στο σχολείο για να κάνει τηλεκπαίδευση αλλά διαπίστωσε πως ήταν κλειστό και ενημέρωσε σχετικά τους γονείς, την εγκάλεσε ενημερώνοντάς την πως «όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο δεν θα πας στην τάξη σου εάν δεν περάσεις από το γραφείο μου για να ενημερωθεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης».
  2. Η ανταπόκριση του Δ.Σ. στην έκκληση συναδέλφων του 2ου Δ.Σχ. Ζωγράφου να παρέμβει ώστε να υπάρξει κοινή συνάντηση του Δ.Σ. με τον διευθυντή και τους συναδέλφους για να εκφράσουν τις απόψεις τους για ζητήματα, καταστάσεις και γεγονότα που συμβαίνουν στο σχολείο και τους προβληματίζουν υπήρξε άμεση. Η επίμονη προσπάθειά του Δ.Σ. να καθίσει στο ίδιο τραπέζι συνομιλίας με τον διευθυντή και τον σύλλογο διδασκόντων συνάντησε την κάθετη άρνηση του διευθυντή. Η έγνοια του Δ.Σ. επομένως, προσανατολίστηκε στο να ακούσει την άποψη όλων των συναδέλφων, έστω και σε διαφορετικούς χρόνους, αφού η άρνηση του διευθυντή δεν επέτρεψε μια ουσιαστική κοινή συλλογική διαδικασία που θα έλυνε, σε μεγάλο βαθμό πιστεύουμε, τα προβλήματα. Το γεγονός ότι στην πρώτη συνάντηση, μόνο με συναδέλφους του σχολείου, διατυπώθηκαν από αυτούς/ές πολύ σοβαρές καταγγελίες για τη διεύθυνση του σχολείου και για το γενικότερο κλίμα που επικρατεί, για αυταρχική συμπεριφορά, για αυθαίρετες επιλογές, για πιέσεις κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας για την αξιολόγηση και τα ενιαία κείμενα είναι πολύ σημαντικό.

3. Για όλα αυτά επισκεφτήκαμε ξανά το σχολείο και ακούσαμε, σε δεύτερο χρόνο, ως οφείλαμε, και την άποψη του διευθυντή για όλα τα παραπάνω. Επαναλαμβάνουμε, σε δεύτερο χρόνο, καθώς ο διευθυντής αρνήθηκε επανειλημμένως κοινή συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου και τους συναδέλφους της σχολικής μονάδας. Θα αναφερθούμε και σε ένα ακόμη ζήτημα που έχει μια σημασία. Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του διευθυντή για όλα αυτά τα ζητήματα ενώπιον του Δ.Σ., ο ίδιος απαντώντας σε καταγγελία συναδέλφισσας για αυθαίρετη μετακίνηση αλλοδαπού μαθητή από το τμήμα της σε άλλο τμήμα, αφού μας ενημέρωσε ότι δε σχετίζεται με το γεγονός και πως με δικές του ενέργειες το παιδί επέστρεψε στο τμήμα του, αναφέρθηκε σε καταγγελία των γονέων του μαθητή για «ρατσιστική συμπεριφορά» της δασκάλας. Πολύ σοβαρή κατηγορία ομολογουμένως. Μόνο που η συγκεκριμένη δασκάλα απάντησε γραπτώς στο Δ.Σ. επισυνάπτοντας στοιχεία από τα οποία προκύπτει αβίαστα ότι οι σχέσεις της με τους γονείς του μαθητή είναι άριστες. Προφανώς, το Δ.Σ. δεν έχει καμία απολύτως πρόθεση να λειτουργήσει ως ένα ιδιότυπο δικαστήριο, ούτε και είναι αυτός ο ρόλος του, αναφέρουμε όμως συγκεκριμένα γεγονότα που αποτελούν όψεις μιας σχολικής καθημερινότητας που δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνεχιστεί – αντίθετα,  η διεύθυνση του σχολείου οφείλει να σκύψει πάνω στα ζητήματα που βάζουν οι συνάδελφοι και να επιδιώξει τη δημοκρατική συζήτηση στον Σύλλογο Διδασκόντων για την επίλυση κάθε προβλήματος. Η παραπάνω παράθεση των γεγονότων  περιγράφει αντικειμενικά και με ακρίβεια όσα έχουν συμβεί.

Μετά από όλες αυτές τις ενέργειες, λάβαμε το αίτημα του διευθυντή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου να μην γίνει παρακράτηση συνδικαλιστικής συνδρομής από τον μισθό του, ούτε να διατηρήσει την ιδιότητα του μέλους κατά την τρέχουσα συνδικαλιστική περίοδο, «εις ένδειξη διαμαρτυρίας».

  1. Είναι αυτονόητο ότι η συμμετοχή στο σωματείο και η πληρωμή της συνδρομής αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρέωση. Όπως επίσης ότι κάθε μέλος του Συλλόγου μας μπορεί να ασκήσει κριτική στο Δ.Σ., στις αποφάσεις και τις πρωτοβουλίες του, ακόμα και να αποχωρήσει από το Σύλλογο «εις ένδειξη διαμαρτυρίας». Υποχρεώσεις και δικαιώματα έχει όμως και το Δ.Σ. και ιδιαίτερα έχει την υποχρέωση να ανταποκρίνεται σε εκκλήσεις μελών του για την υπεράσπιση στοιχειωδών τους εργασιακών δικαιωμάτων.
  2. Όλο το προηγούμενο διάστημα, το Δ.Σ. του Συλλόγου μερίμνησε ώστε να υπάρχει τακτική παρέμβαση και συχνή παρουσία του Δ.Σ. στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου. Αν αυτή η παρουσία του σωματείου ενόχλησε και επέσυρε τη συγκεκριμένη έκφραση διαμαρτυρίας θα θέλαμε να το γνωρίζουμε, καθώς θεωρούμε ότι η παρέμβαση του σωματείου σε έναν εργασιακό χώρο αποτελεί στοιχειώδες δικαίωμά του.

Συνοπτικά θα λέγαμε ότι  το Δ.Σ. του Συλλόγου εκτιμά βάσιμη τη σοβαρότητα των καταγγελιών και των προβληματισμών των συναδέλφων που τοποθετήθηκαν στην πρώτη συνάντηση και επιμένει σε μια κοινή συνάντηση με τον διευθυντή και τους συναδέλφους της σχολικής μονάδας με στόχο την αποκατάσταση του πνεύματος συνεργασίας και συναδελφικότητας. Ο καθένας και η καθεμία από εμάς πρέπει να μπορεί να πηγαίνει το πρωί σ’ ένα σχολείο στο οποίο να χαίρεται να ζει μέσα του και να χαίρεται να αλληλοεπιδρά με τους μαθητές του, δίνοντας τον καλύτερό του/της εαυτό. Δεν είναι ευχή, είναι δικαίωμα! Ό,τι διεκδικούμε καθημερινά για τους μαθητές μας, το ίδιο θέλουμε και για μας: Ένα ασφαλές περιβάλλον, ισότητας, αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές σε κάθε κατεύθυνση τα παρακάτω:

  • Εκφράζουμε τη βαθιά μας ικανοποίηση για το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων-μελών του Συλλόγου μας διαφυλάσσει και υπερασπίζεται ως κόρη οφθαλμού τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων, την ομαλή λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, τις αξίες της συναδελφικότητας και της αλληλεγγύης. Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη δημοκρατική παράδοση έχει διαδραματίσει ιστορικά τις τελευταίες δεκαετίες ένα μεγάλο μέρος διευθυντών/ντριών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων κι αυτό είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός που το εκτιμούμε ιδιαίτερα. Στη δύσκολη σημερινή συγκυρία, η διάλυση των συλλογικών οργάνων, η αφυδάτωση της λειτουργίας τους, η εγκαθίδρυση κάθετων ιεραρχικών δομών, η υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων και λειτουργιών σε μονοπρόσωπα όργανα αποτελούν βασική στόχευση της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής και βασικό σημείο αντιπαράθεσής μας με αυτήν. 

Το μικροκλίμα που επικρατεί σε κάθε σχολείο, οι προσωπικές σχέσεις και οι φιλίες ή οι αντιπάθειες μεταξύ συναδέλφων δεν είναι δουλειά του σωματείου. Όμως η διαφύλαξη στοιχειωδών δικαιωμάτων και η αντιμετώπιση αυταρχικών και αυθαίρετων συμπεριφορών και πρακτικών προφανώς και είναι δουλειά του σωματείου. Και ο δικός μας Σύλλογος αντιμετωπίζει με αίσθημα ευθύνης αυτό το καθήκον και, θέλουμε να πιστεύουμε, με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα. Ο αυταρχισμός, η αυθαιρεσία, η ευνοιοκρατία, η ημετεροκρατία, η αδιαφάνεια, οι αντιδημοκρατικές και αντιπαιδαγωγικές πρακτικές δεν έχουν θέση στα δικά μας σχολεία.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Νέες προσλήψεις ελληνόφωνου προσωπικού στο Βερολίνο με δωρεάν διαμονή και διατροφή

Επόμενο άρθρο

Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη – Διαδικτυακή Διημερίδα

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο
Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη – Διαδικτυακή Διημερίδα

Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη - Διαδικτυακή Διημερίδα

25η Μαρτίου - Παγώνη: Δεν πρέπει να πάμε στις παρελάσεις

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.