Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Στροφή των καταναλωτών προς τα "μη επώνυμα" προϊόντα - Χωρίς "φρένο" η ακρίβεια - Newspedia.gr

Στροφή των καταναλωτών προς τα “μη επώνυμα” προϊόντα – Χωρίς “φρένο” η ακρίβεια

Μέσα στο πλήθος των ασταμάτητων ανατιμήσεων οι καταναλωτές ψάχνουν τρόπους για εξοικονόμηση.

Πολλοί είναι οι Έλληνες που στρέφονται προς τα “μη επώνυμα” προϊόντα για τις άμεσες ανάγκες τους. Οι υψηλές τιμές έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές στην προσπάθεια ανεύρεσης ποιότητας, αλλά και καλής τιμής

Τα ευάλωτα νοικοκυριά, αλλά και ένα αυξανόμενο τμήμα της μεσαίας τάξης, προσπαθούν να βγάλουν πέρα, θέτοντας περιορισμούς σε όλους τους τις αγορές. Σύμφωνα με την NielsenIQ, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα branded (επώνυμα) προϊόντα.

Λιανέμποροι και προμηθευτές επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, ώστε να δουν μεγαλύτερες αποδώσεις στα “ταμεία” τους.

Η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέως διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%.

Στις επιμέρους κατηγορίες εμφανίζεται μία εντελώς διαφορετική εικόνα.

Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ’ αντιστοιχία.

Πηγή: ΟΤ

Exit mobile version