Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Σημαντικά κενά και προβλήματα στα σχολεία μετά τη Β' φάση - Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί και γονείς - Newspedia.gr

Σημαντικά κενά και προβλήματα στα σχολεία μετά τη Β’ φάση – Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί και γονείς

Πλήθος κενών μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών – Καταγγελίες για «συρρίκνωση» κενών και αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις – Γονείς μαθητών ΑμεΑ βρίσκονται όλη την ημέρα στο σχολείο λόγω ελλείψεων μελών ΕΒΠ

Δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη και τοποθέτηση των στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και ήδη φορείς και σωματεία εκπαιδευτικών καταγγέλλουν ότι εξακολουθεί να καταγράφεται πλήθος κενών.

Την ίδια ώρα, προγραμματίζονται κινητοποιήσεις με αφορμή τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, καθώς και την έλλειψη διαφάνειας στις τοποθετήσεις.

Όπως φαίνεται, σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή, καθώς οι ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ οδηγούν γονείς να παραμένουν όλη την ημέρα στο σχολείο για να βοηθούν τα παιδιά τους.

Πλήθος κενών μετά τη Β’ φάση

Ήδη εκπαιδευτικά σωματεία και φορείς καταγγέλλουν ότι ακόμα και μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών τα κενά στις σχολικές μονάδες παραμένουν.

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής , τονίζοντας όμως ότι ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί δραματικά και με τις νέες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.

«Οι προσλήψεις του ΥΠΑΙΘ δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες του κλάδου μας και κατά συνέπεια στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί η Παράλληλη Στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για τέσσερις, πέντε ή και επτά μαθητές», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, προσλήφθηκαν και στις δύο φάσεις 91 εκπαιδευτικοί στη Γενική Αγωγή και μόλις 28 στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όμως τα κενά να καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου.

«Οι προσλήψεις κατά τη Β΄ φάση κατάφεραν να καλύψουν μόνο ένα μέρος των υπαρχόντων επιβεβαιωμένων κενών», , ζητώντας παράλληλα να χορηγηθεί έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά των αναπληρωτών ενόψει της ανάληψης υπηρεσίας.

«Συρρικνώνουν» κενά – Ζητούν υπερωρίες από εκπαιδευτικούς

Στο ίδιο πλαίσιο, καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναδεικνύουν και μία άλλη διάσταση του προβλήματος, αυτή της απόκρυψης κενών, καθώς και του «μαγειρέματος», μέσω προσπάθειας επιβολής υπερωριών σε εκπαιδευτικούς.

Η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει ότι «η μεθόδευση της συρρίκνωσης των κενών και οι  αδιαφανείς  υπηρεσιακές μεταβολές της φετινής χρονιάς στη ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΝΙΚΗΣ δεν έχουν προηγούμενο», καθώς «από τον Αύγουστο ακόμη η Διοίκηση και το νόθο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεςνίκης, σε πλήρη εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις συναδέλφων αποσπασμένων και νεοδιόριστων, αλλά και συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου  μέχρι 28/8, πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά».

Την ίδια ώρα, ενώ καταγράφεται πλήθος κενών, η ΔΔΕ «παραβαίνει ακόμη και το ισχύον νομικό πλαίσιο και αρνείται το σπάσιμο τμημάτων με βάση τα προβλεπόμενα θεσμικά όρια μαθητών, λειτουργώντας σε βάρος των σχολείων, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».

Οι καταγγελίες όμως δεν σταματούν εκεί. Όπως αναφέρει ο ιστότοπος e-wall, και μάλιστα με πιέσεις σε διευθυντές σχολείων μέσω… μηνυμάτων σε chat και ομαδικές συνομιλίες στα κινητά.

Νέες κινητοποιήσεις σε ΔΔΕ

Όπως φαίνεται, ξεκινά ένας νέος γύρος κινητοποιήσεων στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, με αφορμή τα κενά και τις τοποθετήσεις μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών.

Συγκεκριμένα, αύριο, Τετάρτη 5/10, η στη ΔΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης, με αίτημα την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, δημοσίευσή τους πριν τις τοποθετήσεις και δδιαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Στην ίδια κινητοποίηση καλεί και η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με επιπλέον αιτήματα όπως να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια, καμία συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων, να σπάσουν τα μεγάλα τμήματα κλπ.

Αλλά και στην Κέρκυρα η τοπική ΕΛΜΕ καλεί σε κινητοποίηση στη ΔΔΕ του νησιού, με ίδια αιτήματα.

Σοβαρές ελλείψεις σε ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ειδικά σχολεία

Τα ειδικά σχολεία όμως δείχνουν να αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ που θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και τη φοίτηση των μαθητών ΑμεΑ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, όπου, των δύο σχολείων, Αγγελική Ταυλαρίου, υπάρχουν ελλείψεις από πέρυσι που δεν έχουν καλυφθεί, ενώ μητέρες αναγκάζονται να αφήνουν τις δουλειές τους και βρίσκονται για ώρες έξω από το σχολείο για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά αν παραστεί ανάγκη.

Το ίδιο συμβαίνει και σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου , λόγω έλλειψης ΕΒΠ.

Όπως μάλιστα αναφέρει η ίδια χαρακτηριστικά, «Μετά την τελευταία τροποποίηση της νομοθεσίας έχει βγει ότι να είναι ένα ΕΒΠ σε κάθε σχολείο και στο δικό μας το σχολείο υπάρχουν 4 παιδιά. Ο γιος μου είναι σε καρότσι και χρειάζεται βοήθεια και τις 6 ώρες, είτε για να πάει τουαλέτα, είτε για να βγάλει ένα βιβλίο, οτιδήποτε».

Exit mobile version