Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 24 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Πρώτη αποτίμηση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς στη Φυσική

13 Μαρτίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ο εκπαιδευτικός μας στόχος πρέπει να είναι η εμπέδωση της ύλης και όχι η διεκπεραιωτική περάτωσή της, για να λέμε ότι βγήκε η υποχρέωση. 

Πλησιάζουμε προς το πέρας μιας ακόμα περιπετειώδους σχολικής χρονιάς, οπότε μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια πρώτη αποτίμηση των πεπραγμένων σε ό,τι αφορά το μάθημα της Φυσικής. Και είναι αναγκαία αυτή η αποτίμηση, ώστε να προλάβουμε να διορθώσουμε από τα κακώς κείμενα, στο λίγο χρόνο που μας απομένει, όσα περισσότερα γίνεται, προς όφελος πρωτίστως των μαθητών μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Έτσι, για την Α’ Λυκείου έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:

Διαφήμιση
Διαφήμιση
  1. Η ύλη αυξήθηκε την τρέχουσα σχολική χρονιά, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Προστέθηκαν ενότητες που εμπεριέχουν έννοιες άκρως απαραίτητες για την μετέπειτα πορεία των μαθητών. Εν ολίγοις, διορθώθηκε μια δυσλειτουργία που υπήρχε σε επίπεδο γνώσεων βάσης.
  2. Η διαχείριση της ύλης, όμως, δεν είναι θέμα διεκπεραίωσης σελίδων. Περιλαμβάνει και την ορθή διαχείριση των νέων γνώσεων που εισάγονται. Ένα κομμάτι αυτών αφορά το θεωρητικό πλαίσιο και το άλλο το πειραματικό και την ασκησιολογία. Εκ των πραγμάτων αυξήθηκε ο φόρτος διδασκαλίας, χωρίς, όμως, ταυτόχρονη αναπροσαρμογή των ωρών διδασκαλίας. Η ύλη όπως έχει οριοθετηθεί από το ΙΕΠ απαιτεί την επαναφορά της τρίτης ώρας, η οποία έχει περικοπεί χωρίς καμία τεκμηρίωση και με πολιτική απόφαση.
  3. Το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί, πιθανώς σκόπιμα, να ενημερωθεί σχετικά με την ύλη που έχει διδαχθεί μέχρι σήμερα, παρά τη σχετική θετική εισήγηση από το ΙΕΠ. Με την επικείμενη καταμέτρηση της ύλης, θα φανεί ότι δεν είναι εφικτή η επαρκής κάλυψή της εντός των ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων που τίθενται.
  4. Οι παράγοντες που οδηγούν στην ανεπαρκή κάλυψη της ύλης είναι  πολλοί. Είναι οι ώρες που χάθηκαν λόγω μη έγκαιρης πρόσληψης εκπαιδευτικών (πρόβλημα που διαιωνίζεται), η αύξηση των παράλληλων δραστηριοτήτων εντός και εκτός σχολείου,  οι ιδιαιτερότητες της πανδημίας, που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά, με συνέπεια μαθητές να αποχωρούν από τα σχολεία για διενέργεια rapid test, ενώ παράλληλα ουκ ολίγοι εκπαιδευτικοί νοσούν. Αλλά και αυτές οι ώρες να μην χάνονταν, πάλι το πρόβλημα θα παρέμενε. Το πρόβλημα είναι δομικό. Οι δύο ώρες διδασκαλίας είναι λίγες. Πρέπει να επανέλθει στη Φυσική η τρίτη ώρα.
  5. Και φυσικά, η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, η οποία στην περίπτωση της Φυσικής διακρίνεται από υψηλό επίπεδο απαιτήσεων και μεγάλη έκταση θεμάτων. Πώς, όμως, θα γίνει εξέταση με ΤΘΔΔ σε σχολεία που δεν θα ολοκληρώσουν την ύλη; Και δεν θα είναι λίγα.

Για την Β’ Λυκείου έχουμε να παρατηρήσουμε ότι:

  1. Και στην τάξη αυτήν η ύλη φαίνεται να μην μπορεί να καλυφθεί. Η μείωση και εδώ της διδασκαλίας του  μαθήματος κατά μία ώρα δημιούργησε πολλά προβλήματα, ενώ σύμφωνα με όλες τις έγκυρες πληροφορίες οι σχεδιαστές των αναλυτικών προγραμμάτων δεν είχαν ενημερωθεί σχετικά, πιστεύοντας ότι το μάθημα είναι τρίωρο!
  2. Οι εκπαιδευτικοί ανάλωσαν σημαντικό χρονικό διάστημα να καλύψουν τις απαραίτητες γνώσεις από Α’ Λυκείου, που δεν είχαν καταφέρει να δώσουν τη λειψή περσινή χρονιά, ή δεν εμπεδώθηκαν όπως θα έπρεπε από τους μαθητές. Είναι κοινό μυστικό ότι το τελευταίο και πλέον σημαντικό κεφάλαιο της Α’  Λυκείου  (Έργο – Ενέργεια) δεν ολοκληρώθηκε σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος. Έτσι, σημαντική ποσότητα ύλης «κληρονομήθηκε» στη Β’ Λυκείου…
  3. Είναι βέβαιο ότι ελάχιστα σχολεία θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν την ύλη. Οπότε, επαναλαμβάνεται κι εδώ το ερώτημα της Α’ Λυκείου: Πώς, όμως, θα γίνει εξέταση με ΤΘΔΔ σε σχολεία που δεν θα ολοκληρώσουν την ύλη;
  4. Και στη Β’ Λυκείου το Υπουργείο Παιδείας καθυστερεί να ζητήσει την αναγκαία ανατροφοδότηση σχετικά με το που βρίσκεται κάθε σχολείο στην ύλη. Το γιατί, το γνωρίζουν μόνο οι αρμόδιοι, ενώ θα έπρεπε να είναι από τα πρώτα μελήματά τους η σχετική ενημέρωση.                                                                                                                                                                                                                        Όλα τα παραπάνω πρέπει να ληφθούν υπόψη, τόσο για τον επαναπροσδιορισμό των φετινών μας στόχων, όσο και για το σχεδιασμό της επόμενης σχολικής χρονιάς. Την επόμενης χρονιά πρέπει η Φυσική στην Α’ Λυκείου να επανέλθει στις  τρεις ώρες εβδομαδιαίως, αντί για δυο, ειδάλλως όλοι οι προβεβλημένοι σχεδιασμοί θα μείνουν κενό γράμμα. Όσον αφορά την ΤΘΔΔ και τις εξετάσεις του Ιουνίου, η αναβολή για ένα έτος της εφαρμογής της αποτελεί μονόδρομο. Ο εκπαιδευτικός μας στόχος πρέπει να είναι η εμπέδωση της ύλης και όχι η διεκπεραιωτική περάτωσή της, για να λέμε ότι βγήκε η υποχρέωση.   Προτείνουμε την προαιρετική εφαρμογή της ΤΘΔΔ ή, στην έσχατη περίπτωση να εξαιρεθούν από την κλήρωση θέματα που αφορούν θεωρία που δεν πρόλαβαν τα σχολεία να την καλύψουν.                                                                                                                                                                                                                       Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής                       Δρακόπουλος Γρ.  Εμμανουηλίδης Αρ.   Πετρόπουλος Μιχ

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κοίτα ποιος μιλάει…

Επόμενο άρθρο

Υπουργείο Παιδείας – ΑΣΕΠ: Σχετικά με το άνοιγμα των Πινάκων της Ειδικής Αγωγής και τις προσλήψεις αναπληρωτών

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Υπουργείο Παιδείας - ΑΣΕΠ: Σχετικά με το άνοιγμα των Πινάκων της Ειδικής Αγωγής και τις προσλήψεις αναπληρωτών

Αντίθετο στη μείωση της εξεταστέας ύλης το Υπουργείο Παιδείας-Επιμονή στην Τράπεζα Θεμάτων

Νίκη Κεραμέως: Σχετικά με τη μείωση της εξεταστέας ύλης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.