Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Προτάσεις Κοσμητόρων ΣΔΟΕ για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας - Newspedia.gr

Προτάσεις Κοσμητόρων ΣΔΟΕ για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

Κατά την 3η Συνάντηση Κοσμητόρων Σχολών Διοικητικής και Οικονομικής Επιστήμης, συζητήθηκε το θέμα του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, όπως αυτό τίθεται στο Άρθρο 99 του νέου Νόμου 4957/2022. Οι υπογράφοντες Κοσμήτορες θα θέσουν υπ’ όψιν των αρμοδίων του Υπουργείου Παιδείας καθώς και των διοικήσεων των Πανεπιστημίων, τα κάτωθι συμπεράσματα:

Η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια είναι σημαντική για τους αποφοίτους των Σχολών Διοικητικής και Οικονομικής Επιστήμης των ΑΕΙ της χώρας, δεδομένου ότι η σταδιοδρομία ως καθηγητές της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί επιλογή αρκετών από αυτούς. Προφανώς, είναι σημαντική και για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών  προγραμμάτων της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι υπάρχουν φοιτητές που έχουν παρακολουθήσει μέρος των Ειδικών προγραμμάτων σπουδών που χορηγούν βεβαίωση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας κατά τον προηγούμενο Νόμο (περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 111 του ν. 4547/2018) και δεν τα έχουν ολοκληρώσει. Συνεπώς, θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν έως την 31η.8.2027 (επί 5ετία από το 2022, το τελευταίο ακαδημαϊκό έτος υλοποίησής τους), αντί της 31ης.8.2023 που προβλέπεται (Άρθρο 456).

Στην παρ.2 του Άρθρου 99 αναφέρεται ότι εάν δεν υπάρχει εντός του Α.Ε.Ι. Σχολή ή Τμήμα στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Αγωγής, το Α.Ε.Ι. συνεργάζεται με άλλο Α.Ε.Ι., στο οποίο λειτουργεί Σχολή ή Τμήμα στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Αγωγής. Όμως είναι εμφανής η δυσκολία υλοποίησης ενός ειδικού προγράμματος σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας όταν δεν υπάρχει δυνητικά συνεργαζόμενο ΑΕΙ με την ίδια έδρα ή ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχει Τμήμα στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Αγωγής στο ίδιο ΑΕΙ αλλά με έδρα σε άλλη πόλη. Αν και προβλέπεται έμμεσα η υιοθέτηση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (παρ. 4, περ. ζ), θα πρέπει αυτή να επεκταθεί.

Υπάρχει συμφωνία με την τοποθέτηση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τον διαχωρισμό της γενικής παιδαγωγικής προσέγγισης με τις ειδικές διδακτικές των γνωστικών πεδίων. Για την επίτευξη αυτού, προτείνεται κάθε ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας να αποτελείται από ένα μέρος γενικής παιδαγωγικής προσέγγισης που θα υλοποιείται με την επιμέλεια Σχολής ή Τμήματος στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Αγωγής και ένα μέρος ειδικών διδακτικών των γνωστικών πεδίων που θα υλοποιείται με την επιμέλεια της αντίστοιχης Σχολής του γνωστικού πεδίου.

Με βάση το παραπάνω σημείο, προτείνεται η Επιτροπή του Προγράμματος που προβλέπεται στην παρ. 6, να αποτελείται και από μέλη Δ.Ε.Π. με γνωστικό αντικείμενο του γνωστικού πεδίου της Σχολής.

Στην παρ.5 περ. ββ, προβλέπεται έμμεσα «διδακτική και πρακτική άσκηση». Η υλοποίηση αυτής είναι ιδιαίτερη δύσκολη, δεδομένου ότι ο αριθμός των φοιτητών των Τμημάτων των Σχολών Διοικητικής και Οικονομικής Επιστήμης είναι ιδιαίτερα μεγάλος σε σχέση με άλλες Σχολές ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών Β/βάθμιας εκπαίδευσης των σχετικών κλάδων όπως και φυσικά ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας είναι ιδιαίτερα μικρός. Προτείνεται η διεξαγωγή πρότυπων μαθημάτων από καθηγητές Β/βάθμιας εκπαίδευσης σε τάξεις μαθητών, μέσα σε πανεπιστημιακά αμφιθέατρα με ταυτόχρονη παρακολούθηση από φοιτητές.

Τέλος, υπάρχει συμφωνία με την πρόταση των Κοσμητόρων των Σχολών Θετικών Επιστημών για συνάντηση των Κοσμητόρων όλων των Σχολών, των οποίων οι απόφοιτοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς για πρόσληψη Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Exit mobile version