«Οι παιδαγωγικές και διδακτικές “καινοτομίες”, οι οποίες προωθούνται, δεν φαίνεται να βοηθούν τους μαθητές μας ώστε να αποκτήσουν το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για την κατάκτηση της κριτικής σκέψης, προϋπόθεση απαραίτητη για να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, την ιστορική εξέλιξη, την κοινωνική πραγματικότητα», σημειώνει η ΠΕΦ για τα νέα προγράμματα σπουδών
«Τα νέα του ΙΕΠ δεν δίνουν λύση στα παιδαγωγικά και επιστημονικά προβλήματα με τα οποία, χρόνια τώρα, βρισκόμαστε αντιμέτωποι, αντίθετα, θα λέγαμε, ότι τα επιτείνουν», υπογραμμίζει η σε ανακοίνωσή της για τη νέα χρονιά.
«Οι παιδαγωγικές και “καινοτομίες”, οι οποίες προωθούνται, δεν φαίνεται να βοηθούν τους μαθητές μας ώστε να αποκτήσουν το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για την κατάκτηση της κριτικής σκέψης, προϋπόθεση απαραίτητη για να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, την ιστορική εξέλιξη, την κοινωνική πραγματικότητα», σημειώνεται ακόμα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΦ:
Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
Σας ευχόμαστε υγεία, ευτυχία και δύναμη για την καινούργια χρονιά. Έχοντας συναίσθηση της ευθύνης που αναλαμβάνουμε, θα προσπαθήσουμε, με τη βοήθεια και τη στήριξή σας, να εξασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις ώστε η ΠΕΦ να συνεχίσει το έργο της ως μια σύγχρονη επιστημονική ένωση αλλά και να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά προβλήματα και τις δυσκολίες που καθημερινά συναντάμε στο παιδαγωγικό και διδακτικό μας έργο.
Αγαπητοί συνάδελφοι, διανύουμε μια δύσκολη περίοδο για την παιδεία μας, τη δυσκολότερη, ίσως, των τελευταίων δεκαετιών. Ως μάχιμοι φιλόλογοι δίνουμε καθημερινά μια μάχη που, πολλές φορές, ξεπερνάει τα όριά μας, γιατί έχουμε να παλέψουμε σε δύο μέτωπα, από τη μια με τα χρόνια προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στον τόπο μας, και ο κλάδος των φιλολόγων ιδιαίτερα, και από την άλλη, με την μάστιγα της πανδημίας. Είναι ένας δύσκολος αγώνας, αφού είμαστε υποχρεωμένοι να διδάσκουμε καθημερινά μέσα σε τάξεις, οι οποίες, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των μαθητών, λειτουργούν ως εστίες υπερμετάδοσης του ιού, ενώ τα προληπτικά μέτρα είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας.
Ταυτόχρονα, καλούμαστε να εφαρμόσουμε τα νέα Προγράμματα Σπουδών του ΙΕΠ, τα οποία, καθώς φαίνεται, δεν δίνουν λύση στα παιδαγωγικά και επιστημονικά προβλήματα με τα οποία, χρόνια τώρα, βρισκόμαστε αντιμέτωποι, αντίθετα, θα λέγαμε, ότι τα επιτείνουν. Οι παιδαγωγικές και διδακτικές «καινοτομίες», οι οποίες προωθούνται, δεν φαίνεται να βοηθούν τους μαθητές μας ώστε να αποκτήσουν το αναγκαίο γνωστικό υπόβαθρο για την κατάκτηση της κριτικής σκέψης, προϋπόθεση απαραίτητη για να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, την ιστορική εξέλιξη, την κοινωνική πραγματικότητα. Βλέπουμε, για παράδειγμα, την ιστορική γνώση να κατακερματίζεται στο όνομα της βιωματικής μάθησης και τη λογοτεχνία να χάνει την καλλιτεχνική της υπόσταση και να γίνεται ουραγός του γλωσσικού μαθήματος.
Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν η έλλειψη επιμόρφωσης πανεπιστημιακού επιπέδου, η οποία θα καλύπτει τις παιδαγωγικές και επιστημονικές μας ανάγκες, η ανεργία, τα ακάλυπτα κενά στα σχολεία, τα εξαντλητικά ωράρια.
Μπροστά σ’ αυτή τη δυστοπική κατάσταση, συνάδελφοι, δεν είναι δυνατόν να μένουμε αδρανείς και απαθείς. Μπορούμε να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματά μας, οι οποίες θα είναι σύμφωνες με τις αρχές της σύγχρονης φιλολογικής και παιδαγωγικής επιστήμης και θα μας επιτρέπουν να ασκούμε το έργο μας με επιστημονική και παιδαγωγική επάρκεια
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων έχει την ανάγκη όλων των μελών της για να μπορέσει να υπηρετήσει τους στόχους της στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
Σας καλούμε, λοιπόν, να υποστηρίξετε τις δράσεις της ΠΕΦ και να συμμετάσχετε ενεργά στις δραστηριότητές της. Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη.
Καλή Χρονιά σε όλες και όλους