Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Περίεργη» έρευνα για εκπαιδευτικούς: Προκαλεί ο συνδικαλισμός… εξουθένωση;

29 Σεπτεμβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΟΙΕΛΕ: Ευχόμαστε τα αποτελέσματα της έρευνας πράγματι να αξιοποιηθούν «για την καλύτερη υποστήριξη των εκπαιδευτικών, τη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ευημερίας τους» κι όχι για μικροπολιτικούς λόγους.

Προβληματισμό δημιούργησε στην έρευνα που διεξάγει η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Η ΟΙΕΛΕ κάνει λόγο για «μεροληψία και ενδεχόμενη πολιτική σκοπιμότητα» πίσω από την έρευνα, καθώς «κάποιες από τις ερωτήσεις δείχνουν «περίεργες» και δημιουργούν την αίσθηση ότι οι εμπνευστές της έρευνας επιχειρούν να εξάγουν μονομερή πολιτικά συμπεράσματα»

Για τον λόγο αυτόν η ΟΙΕΛΕ απέστειλε επιστολή προς τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Κόσυβα επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι προκαλούν εντύπωση ερωτήσεις όπως η ερώτηση για τον συνδικαλισμό/συνδικαλιστές/συνδικαλίστριες.

«Να αναρωτηθούμε αρχικά, μιας που το αντικείμενο του ερωτηματολογίου είναι η «επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών», σε αυτό το φαινόμενο. Δεύτερον, η συμπερίληψη του συνδικαλισμού στο ερωτηματολόγιο, ενός αιρετού θεσμού «τσουβαλιασμένου» μαζί με τις διοικητικές εκπαιδευτικές αρχές είναι εξόχως προβληματική και από νομική άποψη (αυτό αφορά στους δημόσιους εκπαιδευτικούς) »

Όλη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Έντονος είναι ο προβληματισμός και τα ερωτηματικά που προέκυψαν από το κείμενο ερωτηματολογίου που μοιράστηκε σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία στο πλαίσιο έρευνας που διεξάγει η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής με αντικείμενο την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Πολλοί συνάδελφοι από ιδιωτικά σχολεία επικοινώνησαν με την Ομοσπονδία και κατέθεσαν τις απόψεις τους, τις οποίες αποστέλλουμε σήμερα προς τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Κόσυβα.

Κάποιες από τις ερωτήσεις δείχνουν «περίεργες» και δημιουργούν την αίσθηση ότι οι εμπνευστές της έρευνας επιχειρούν να εξάγουν μονομερή πολιτικά συμπεράσματα. Όμως στόχος μιας έρευνας θα πρέπει να είναι η αντικειμενική καταγραφή της πραγματικότητας στην εκπαίδευση με στόχο να λυθούν προβλήματα κι όχι η χρήση της για μικροπολιτικούς λόγους. Επίσης, θα πρέπει στην ανάλυση των αποτελεσμάτων να εξεταστούν χωριστά οι απαντήσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, καθώς το εργασιακό μας καθεστώς είναι διαφορετικό και τα προβλήματα εργασιακής εξουθένωσης και διαρκούς παραβίασης της εκπαιδευτικής νομοθεσίας πολύ έντονα.

Ακολουθεί η επιστολή της προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης:

Στο πλαίσιο της εύρυθμης συνεργασίας των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών με τις διοικητικές αρχές της εκπαίδευσης, αποστέλλουμε τις παρατηρήσεις που κατέθεσαν αλλά και τις ανησυχίες που εξέφρασαν πολλοί συνάδελφοί μας για το ερωτηματολόγιο που αποστείλατε προς συμπλήρωση σε δημόσιες και ιδιωτικές σχολικές μονάδες. Θεωρούμε, άλλωστε, έχοντας εκπονήσει σειρά ερευνών, ότι οι παρατηρήσεις βοηθούν το επιστημονικό έργο και μπορούν να προλάβουν ενδεχόμενα σφάλματα ή παρερμηνείες.

Συνομιλώντας με εκπροσώπους μας από σχολεία της Αττικής και αιρετούς αντιπροσώπους μας, σας καταθέτουμε τα ακόλουθα:

  • Αναφέρετε στο συνοδευτικό έγγραφο ότι το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται από δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Αυτό είναι θετικό, υπό την έννοια ότι αναγνωρίζετε τον εκπαιδευτικό στα ιδιωτικά σχολεία ως ισότιμο λειτουργό της εκπαίδευσης. Φρονούμε, ωστόσο, ότι στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων, δεν αρκεί η απλή καταγραφή της ποσοστιαίας αναλογίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αλλά θα πρέπει να αναλυθούν οι απαντήσεις τους χωριστά. Το εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι διαφορετικό από αυτό των δημόσιων συναδέλφων μας και σε περίπτωση κοινής ανάλυσης, δεν θα υπάρξει ορθή επιστημονική καταγραφή των απόψεων των συναδέλφων μας. Επισημαίνουμε ότι στο δικό μας χώρο, στην ιδιωτική εκπαίδευση, ήδη έχουν σημειωθεί περιστατικά burn out και νοσηλείας εκπαιδευτικών λόγω της εξαιρετικής πίεσης, των συχνών παραβιάσεων του ωραρίου, της παραβίασης της ψηφιακής αποσύνδεσης και πολλών ακόμη παρανομιών με τις οποίες, δυστυχώς, οι εκπαιδευτικές αρχές σπάνια ασχολούνται τα τελευταία χρόνια. Ως προς τα του κλάδου μας, σας προωθούμε την πρόσφατηστην ιδιωτική εκπαίδευση από την οποία θα αντλήσετε ενδιαφέροντα στοιχεία.

  • Σε κάποια ερωτηματολόγια, οι διατυπώσεις προκαλούν εντύπωση. Πχ, στην ερώτηση «Η μέριμνα της Πολιτείας για τα θέματα που αφορούν εκπαιδευτικούς (π.χ. ύψος μισθού και σύνταξης, συνθήκες περίθαλψης) επηρεάζει θετικά το έργο μου», η συμπερίληψη της λέξης «θετικά» δημιουργεί αυτομάτως μεροληψία (bias). Αν ο εκπαιδευτικός απαντήσει, πχ, 4 (συμφωνώ), κάποιος αναλυτής που εξυπηρετεί συγκεκριμένη πολιτική στόχευση θα μπορούσε να συμπεράνει πως ο ερωτώμενος θεωρεί ότι η Πολιτεία μεριμνά γι’ αυτόν με τους …γενναίους μισθούς και συντάξεις που αποδίδει κι αυτό επενεργεί καλά στο έργο του, ενώ η δική του απάντηση μπορεί να σημαίνει ότι θα επηρεαζόταν το έργο του θετικά, αν η Πολιτεία πράγματι μεριμνούσε. Αν απαντήσει, πχ, 0 (διαφωνώ), υπάρχει πάλι αντίστοιχο, σοβαρότατο ζήτημα παρερμηνείας. Η ορθότερη, κατά την εκτίμησή μας, διατύπωση επιτυγχάνεται με την απάλειψη της λέξης «θετικά. Το ίδιο ισχύει και για τις δύο επόμενες ερωτήσεις για το κοινωνικό κύρος του εκπαιδευτικού επαγγέλματος, και το εργασιακό ωράριο.

  • Εντύπωση, επίσης, προκαλεί η ερώτηση για τον συνδικαλισμό/συνδικαλιστές/συνδικαλίστριες. Να αναρωτηθούμε αρχικά, μιας που το αντικείμενο του ερωτηματολογίου είναι η «επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών», πώς επενεργεί ο …συνδικαλισμός σε αυτό το φαινόμενο. Δεύτερον, η συμπερίληψη του συνδικαλισμού στο ερωτηματολόγιο, ενός αιρετού θεσμού «τσουβαλιασμένου» μαζί με τις διοικητικές εκπαιδευτικές αρχές είναι εξόχως προβληματική και από νομική άποψη (αυτό αφορά στους δημόσιους εκπαιδευτικούς). Σύμφωνα με το άρθρο 14, παρ. 2 του Ν. 1264/82, ο εργοδότης – που στην περίπτωση των δημόσιων εκπαιδευτικών είστε εσείς (ως υπηρεσία που υπάγεται στο ΥΠΑΙΘ) – δεν επιτρέπεται να επηρεάζει την άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Πολλοί συνάδελφοι δικαιολογημένα αναρωτήθηκαν, εάν υπάρχει πολιτική πρόθεση στην ομολογουμένως περίεργη αναφορά ενός αιρετού θεσμού σε ζήτημα που αφορά πρωτίστως τη διοίκηση της εκπαίδευσης, ειδικά όταν οι σχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα είναι κάκιστες.

Ελπίζουμε οι παρατηρήσεις μας να ληφθούν υπόψη στο όνομα της κατά το δυνατόν αμερόληπτης και αντικειμενικής παρουσίασης της κατάστασης στο χώρο της εκπαίδευσης. Ευχόμαστε, τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας πράγματι να αξιοποιηθούν, όπως αναφέρετε στο συνοδευτικό της κείμενο, «για την καλύτερη υποστήριξη των εκπαιδευτικών, τη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας και της ευημερίας τους» κι όχι να χρησιμοποιηθούν για μικροπολιτικούς λόγους.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Καισαριανή: «Χειροπέδες» σε 15χρονο που μαχαίρωσε 16χρονο έξω από σχολείο

Επόμενο άρθρο

Θέρμανση: Πώς θα ζεσταθούμε το χειμώνα; – Η φθηνή λύση

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Θέρμανση: Πώς θα ζεσταθούμε το χειμώνα; – Η φθηνή λύση

Πλαφόν στα κέρδη καυσόξυλων και πέλλετ! - "Καυτά" τα πρόστιμα για τους παραβάτες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.