Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Πανελλαδικές 2022 – Φυσική: Εξετάστηκαν επιστημονικά προβλήματα που έχουν επιλυθεί από το 19ο αιώνα

10 Ιουνίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Τα ίδια τα θέματα αναφέρονται σε επιστημονικά προβλήματα που έχουν επιλυθεί από τα μέσα του 19ου αιώνα! Δεν υπάρχει καμία στοιχειώδης αναφορά στα επιτεύγματα του 20ου και του 21ου αιώνα», σημειώνει το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ για τα θέματα της Φυσικής

Την «ανορθολογικότητα και την ανεπάρκεια ενός θεσμού που δεν έχει καμιά σχέση με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες», απέδειξε, σύμφωνα με το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ, η ολοκλήρωση της βασικής φάσης των , ενώ, όπως τονίζεται, τα «αναφέρονται σε επιστημονικά προβλήματα που έχουν επιλυθεί από τα μέσα του 19ου αιώνα».

Το Ινστιτούτο τονίζει ότι μοναδικός χαρακτήρας των πανελληνίων εξετάσεων είναι να εξυπηρετήσει την ανάγκη του «φίλτρου» εισαγωγής στα ΑΕΙ. Επιπλέον τονίζεται: «Ο ισχυρισμός αυτός θεμελιώνεται και από την ποιότητα των σημερινών θεμάτων της Φυσικής. Ένα μάθημα “φόβητρο” για τους υποψήφιους, που δυστυχώς διδάσκεται αφυδατωμένο από την ομορφιά της επιστημονικής αναζήτησης που το δημιούργησε. Τα ίδια τα θέματα αναφέρονται σε επιστημονικά προβλήματα που έχουν επιλυθεί από τα μέσα του 19ου αιώνα! Δεν υπάρχει καμία στοιχειώδης αναφορά στα επιτεύγματα του 20ου και του 21ου αιώνα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Κλαδικού Ινστιτούτου της :

Με την ολοκλήρωση της πρώτης, αλλά βασικής, φάσης των Πανελλαδικών του 2022 μπορούμε να επαναλάβουμε την διαχρονική πεποίθησή μας αναφορικά με την ουσία τους.

Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται ο μοναδικός χαρακτήρας τους που δεν είναι άλλος από το να εξυπηρετήσει την ανάγκη του «φίλτρου» εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ο ισχυρισμός αυτός θεμελιώνεται και από την ποιότητα των σημερινών θεμάτων της Φυσικής. Ένα μάθημα «φόβητρο» για τους υποψήφιους, που δυστυχώς διδάσκεται αφυδατωμένο από την ομορφιά της επιστημονικής αναζήτησης που το δημιούργησε. Τα ίδια τα θέματα αναφέρονται σε επιστημονικά προβλήματα που έχουν επιλυθεί από τα μέσα του 19ου αιώνα! Δεν υπάρχει καμία στοιχειώδης αναφορά στα επιτεύγματα του 20ου και του 21ου αιώνα!

Πρόκειται για το αποτέλεσμα των αναχρονιστικών Προγραμμάτων Σπουδών, δηλαδή της ύλης που διδάσκεται στο Ελληνικό Λύκειο. Η πραγματικότητα αυτή είναι επιλογή όλων των Ελληνικών Κυβερνήσεων, οι οποίες προτιμούν να ασχοληθούν με το τεχνικό θέμα της διαλογής για τα ΑΕΙ και όχι με το ουσιαστικό θέμα: τι διδάσκουμε και πώς το διδάσκουμε στα παιδιά; Η προσπάθεια για την εφαρμογή Νέων Προγραμμάτων Σπουδών δεν υπόσχεται σοβαρή αλλαγή αυτής της πραγματικότητας δεδομένου ότι θα διατηρηθεί η «υπέρτατη ανάγκη» της τελικής εξέτασης στις Πανελλαδικές.  

Θα αναφερθούμε και πάλι στο παράδειγμα των σημερινών θεμάτων της Φυσικής: Περισσότερα από 20 ερωτήματα, αλιευμένα από κάποια ειδικά θέματα της διδακτέας ύλης της Γ Λυκείου, επιβαρυμένα με μαθηματικές πράξεις και με σοβαρή υστέρηση στην αναζήτηση του εντοπισμού και της ερμηνείας των φυσικών φαινομένων. Ταυτόχρονα είναι πασίδηλη η διαχρονική «αγωνία» των θεματοδοτών για αριθμητικά δεδομένα που οδηγούν σε «ωραία» αριθμητικά αποτελέσματα. Χαρακτηριστικό του ανορθολογισμού το δείγμα από σημερινό θέμα της Φυσικής που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα του φυσικού κόσμου («η λεπτή ράβδος των 2 μέτρων μήκους και των 3 κιλών μάζας, που στερεώνεται από το μέσον της»)… Ανάλογα παραδείγματα βεβιασμένης ποσοτικοποίησης και εκπαιδευτικού ανορθολογισμού απαντώνται σε θέματα όλων των μαθημάτων. Μόνο μέλημα των εξεταζόντων, η στυγνή επιλογή μέσω ενός μετρήσιμου αποτελέσματος, ακόμη κι αν αυτό λίγο σχετίζεται με την εκπαίδευση ή με τις πραγματικές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των παιδιών.

Επαναλαμβάνουμε την διαφωνία μας με τον θεσμό του Πανελλαδικού διαγωνισμού, διότι για διαγωνισμό πρόκειται. Κάποια στιγμή οι εκπαιδευτικοί φορείς της Χώρας, κυρίως όμως το Υπουργείο Παιδείας, οφείλει να ανοίξει το τεράστιο θέμα του «πώς θα επεξεργαστούμε ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής που δεν θα βασίζεται αποκλειστικά στις τέσσερις 3ωρες εξετάσεις, αλλά θα λαμβάνει υπόψη του όλη την πορεία κάθε παιδιού, τουλάχιστον στα 3 χρόνια του Λυκείου, και θα εμπλέκει στη διαδικασία και τα πανεπιστημιακά ιδρύματα».

Με λίγα λόγια, τα ερωτήματα που πρέπει να μας απασχολήσουν και να δώσουμε πειστικές απαντήσεις είναι:

•    Διδασκαλία ή Εξετάσεις;
•    Ουσιαστική Μάθηση ή εκγύμναση επίλυσης;
•    Αποθήκευση ή ανακάλυψη της γνώσης;

Το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ έχει ξεκινήσει και θα εντείνει το διάλογο με τους συναδέλφους, με άλλους συλλογικούς και επιστημονικούς φορείς, για να καταθέσει προτάσεις για ένα διαφορετικό, πιο δίκαιο σύστημα επιλογής φοιτητών που δεν θα καταργεί την προσωπικότητα και τις γνώσεις του μαθητή, ούτε το Λύκειο ως εκπαιδευτική βαθμίδα.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κορονοϊός: 4.493 κρούσματα, 17 θάνατοι, 110 διασωληνωμένοι

Επόμενο άρθρο

Αποσπάσεις και λειτουργικά κενά σε θολά νερά: Ενημέρωση και κριτική για τη φετινή κατάσταση

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Αποσπάσεις και λειτουργικά κενά σε θολά νερά: Ενημέρωση και κριτική για τη φετινή κατάσταση

ΕΟΦ: Ανακαλείται παιδική κρέμα συγκάματος

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.