Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Πανελλήνιες 2022: Ο λαβύρινθος των συντελεστών βαρύτητας φέρνει χάος στις επιλογές των υποψηφίων - Newspedia.gr

Πανελλήνιες 2022: Ο λαβύρινθος των συντελεστών βαρύτητας φέρνει χάος στις επιλογές των υποψηφίων

Πέρα από την πολυπλοκότητα του συστήματος με τους διαφορετικούς συντελεστές υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα στις κοινές σχολές.

Το έντονα αγχωτικό περιβάλλον που θα αντιμετωπίσουν οι στις επόμενες μετά την καθιέρωση των  από τα ίδια τα ΑΕΙ, που δημιουργεί την ανάγκη υπολογισμού …περισσότερων από από 5.000

Ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δρ Στρ. Γεωργουδής που επιμελήθηκε μια πρώτη ανάλυση των νέων συντελεστών βαρύτητας που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ καταγράφει μία πανδημία «συντελεστών» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Φαίνεται ότι ούτε το Υπουργείο Παιδείας ούτε οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι νουθετήθηκαν.

Πιο συγκεκριμένα, από τις Πανελλαδικές του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων. Μέχρι τώρα όλα τα Τμήματα κάθε πεδίου έχουν δύο μαθήματα βαρύτητας. Δύο μαθήματα, δηλαδή, που ο βαθμός τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,3 το πρώτο και 0,7 το δεύτερο. Από τις προσεχείς Πανελλαδικές κάθε τμήμα ορίζει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.

Διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα

Έτσι κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών. Μια στοιχειωδώς προσεκτική ματιά στους σχετικούς πίνακες καθιστά ολοφάνερη την ασυνεννοησία ανάμεσα σε Τμήματα με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Άλλα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι για τη Νομική Αθήνας και άλλα για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα επέλεξαν να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα. Φιλολογικά τμήματα, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας κ.α. εμφανίζουν σοβαρές αποκλίσεις στους ανά μάθημα συντελεστές. Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο Φυσικό Αθήνας η Φυσική να «βαρύνεται» με συντελεστή 33% και τα Μαθηματικά με συντελεστή 27%, ενώ στο Φυσικό Κρήτης οι συντελεστές είναι ακριβώς αντίστροφα! Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των συνεπειών των διαφορετικών συντελεστών παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Πάνω από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών

Προκειμένου να υπολογιστούν τα μόρια των υποψηφίων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ δημιουργούνται περισσότεροι από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών. Το δεδομένο αυτό θα δυσχεράνει σημαντικότατα τις επιλογές των υποψηφίων. Διαμορφώνεται ένα σύστημα εισαγωγής εξαιρετικά πολύπλοκο.

– Ποιον επιστημονικό στόχο εξυπηρετεί κάθε συντελεστής και γιατί διαφοροποιείται από Ίδρυμα σε Ίδρυμα;

Exit mobile version