Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Πανελλήνιες 2022: Εκτιμήσεις για τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΕΠΑΛ - Newspedia.gr

Πανελλήνιες 2022: Εκτιμήσεις για τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2022 – ΕΠΑΛ: Η εκτίμηση της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών για τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Την Τρίτη 7 Ιουνίου εξετάστηκαν στις (ΑΟΘ) οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα ΕΠΑΛ.

Η (ΕΟΕΔΕ) προχώρησε σε εκτιμήσεις για τα θέματα στις ΑΟΘ, υποστηρίζοντας ότι στο θέμα Α οι προτάσεις κλειστού τύπου ήταν σωστά διατυπωμένες και από όλα τα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης. Ειδικά, στην ερώτηση πολλαπλής επιλογής Α2. χρειαζόταν υπολογισμός φόρου με τη χρήση διδαχθείσας μεθοδολογίας.

 Η πρόεδρος Χαρίκλεια Ξάνθη και ο γραμματέας της ΕΟΕΔΕ Άγγελος Αντωνόπουλος εκτιμούν ότι στο θέμα Β ζητήθηκε με σαφήνεια σχετικό θεωρητικό απόσπασμα από την ενότητα των ιδιοτήτων των αναγκών του 1ου κεφαλαίου.

Το θέμα Γ ήταν μία άσκηση από το 8ο κεφάλαιο με σαφώς διατυπωμένα ερωτήματα, τα οποία έχουν ξαναζητηθεί στο παρελθόν και οι μαθητές έχουν λύσει πολλές φορές στη σχολική τάξη. Προς διευκόλυνσή τους, στο Γ3. δόθηκε το αποτέλεσμα υπολογισμού μιας δύναμης.

Το θέμα Δ ήταν μία συνδυαστική άσκηση των κεφαλαίων 7 (ΑΕΠ) και 9 (Ανεργία) η οποία απαιτούσε τη χρήση πολλών διδαχθέντων τύπων και χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στους μαθηματικούς υπολογισμούς. Το ερώτημα Δ2, αν και με τη δοθείσα διατύπωση γινόταν κατανοητό το ζητούμενο, εντούτοις θα μπορούσε να διατυπωθεί επιστημονικά ορθότερα. Δηλαδή, αντί να ζητείται «ο ρυθμός πληθωρισμού», να ζητείται «η ποσοστιαία μεταβολή του δείκτη τιμών / αποπληθωριστή ΑΕΠ».   

Γενικά, ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας, εύκολα προσεγγίσιμα από τους μαθητές και κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Η έκτασή τους επέτρεπε την επεξεργασία τους στα διαθέσιμα χρονικά όρια. Οι ασκήσεις, στις οποίες χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στις απαιτούμενες μαθηματικές πράξεις, ήταν ανάμεσα σε αυτές που οι διαγωνιζόμενοι έχουν λύσει στη σχολική τάξη.

Exit mobile version