Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών: Τιμάμε τον δάσκαλο και τον αγώνα του στο χώρο της εκπαίδευσης - Newspedia.gr

Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών: Τιμάμε τον δάσκαλο και τον αγώνα του στο χώρο της εκπαίδευσης

Μήνυμα του Αν. Συντονιστή Εκπαίδευσης στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Γιοχάνεσμπουργκ, Δρ Γεωργίου Βλάχου, για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

Με αφορμή η οποία καθιερώθηκε ως παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών από την UNESCO, τιμάμε τον δάσκαλο και τον αγώνα του στο χώρο της εκπαίδευσης για το καλύτερο μέλλον των παιδιών μας και της κοινωνίας μας. Μέσα από το συμβολισμό της ημέρας αυτής, καταδεικνύεται ο κεντρικός ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στον κόσμο του σήμερα, η υπέρτατη αξία των Γραμμάτων και της

Ανέκαθεν το έργο του εκπαιδευτικού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό και φορτωμένο με βαθιά ευθύνη, καθώς ο ρόλος του δεν περιορίζεται στο να μεταδίδει απλώς εξωτερικές γνώσεις, αλλά επεκτείνεται και στο να διαπαιδαγωγεί, να διαπλάθει το πνεύμα και την ψυχή των νέων, να διαμορφώνει ελεύθερους, αυθύπαρκτους ανθρώπους.

Στις μέρες μας ωστόσο το έργο του εκπαιδευτικού προβάλλει ακόμα πιο απαιτητικό και βαρύ, καθώς ζούμε σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο, όπου καθημερινά δεχόμαστε πλήθος πληροφοριών που θα πρέπει να διαχειριστούμε. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο εκπαιδευτικός οφείλει να διαμορφώσει ανθρώπους με ευέλικτη, κριτική και δημιουργική σκέψη, ικανούς να προσαρμόζονται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και με ισχυρή πνευματική και ηθική θωράκιση.

Έτσι ο εκπαιδευτικός από απλός μεταδότης έτοιμων γνώσεων προς απομνημόνευση, καλείται να αναπτύσσει τη δημιουργικότητα των μαθητών του, διαμορφώνοντας το κατάλληλο κλίμα μέσα στην σχολική τάξη: να αναθέτει εργασίες και ευθύνες, να παραθέτει βιβλιογραφίες ή διαδικτυακές πηγές για την αναζήτηση πληροφοριών και για την επίλυση προβλημάτων, να συζητά, να εξηγεί και να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στο διάλογο και στη συνεργασία και τέλος να υποκινεί την αμφιβολία. Κυρίως, να εμπνέει με την προσωπικότητά του και να κατακτά την αποδοχή και τον σεβασμό των μαθητών με το ήθος του, την γνωστική και διδακτική επάρκειά του.

Για όλα τα παραπάνω οφείλουμε να τιμάμε τις καθημερινές και πολύτιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους τους μαθητές και την κοινωνία γενικότερα, αναδεικνύοντας τον κεντρικό τους ρόλο μέσα από την ακαδημαϊκή γνώση και την καλλιέργεια αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων που προσφέρουν στους μαθητές τους.

Το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης στο Γιοχάνεσμπουργκ και εγώ προσωπικά ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας για την προσφορά τους στο χώρο της εκπαίδευσης και το εξαιρετικό, πολυποίκιλο έργο που κάθε χρονιά επιτελούν. Ευχόμαστε δύναμη και δημιουργικότητα σε κάθε εκπαιδευτική κοινότητα απανταχού.

«Δεν γίνεται κανείς δάσκαλος απομνημονεύοντας θεωρίες περί διδασκαλίας. Δάσκαλο σε κάνει η διδακτική πράξη, φτάνει να τη θελήσεις και να της δοθείς ψυχή τε και σώματι. Αν δεν της παραδοθείς άνευ όρων, δάσκαλος δεν γίνεσαι κι ας διδάσκεις εκατό χρόνια» – Χρίστος Τσολάκης

Exit mobile version