Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 4 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Ο συνολικός αριθμός Γεωγράφων και Γεωλόγων στη Δευτεροβάθμια δεν συνάδει με τις ανάγκες διδασκαλίας»

18 Ιουλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Ο αριθμός των διορισμένων Γεωγράφων είναι ελάχιστος και αφορά κάτω από 20 εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας», σημειώνει η Ένωση Γεωγράφων Ελλάδος

Ο συνολικός αριθμός Γεωγράφων και Γεωλόγων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σήμερα «δεν συνάδει με τις ανάγκες διδασκαλίας» του μαθήματος Γεωλογία – Γεωγραφία, «αλλά και τις ανάγκες της εκτεταμένης εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία, στη βάση διεθνών προτύπων, κειμένων και αναγκών».

Αυτό σημειώνει η Ένωση Γεωγράφων Ελλάδος με αφορμή την .

«Ο αριθμός των Γεωγράφων είναι ελάχιστος και αφορά κάτω από 20 εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας», τονίζεται ακόμα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Γεωγράφων Ελλάδος:

Με την παρούσα ανακοίνωση συγχαίρουμε τους νεοδιοριζόμενους συναδέλφους Γεωγράφους (ΠΕ04.05). Είναι μόλις η δεύτερη φορά που διορίζονται Γεωγράφοι για να διδάξουν το μάθημα της Γεωγραφίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της Ένωσης Γεωγράφων Ελλάδας. 

Ο αριθμός των διορισμένων Γεωγράφων είναι ελάχιστος και αφορά κάτω από 20 εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ύλη του μαθήματος “Γεωλογία – Γεωγραφία” (3 ώρες στο Γυμνάσιο) αφορά κατά κύριο λόγο τη Γεωγραφία (φυσική γεωγραφία και ανθρωπογεωγραφία), αλλά επειδή διδάσκεται με α’ ανάθεση κυρίως από Γεωλόγους το βιβλίο ονομάστηκε «Γεωλογία-Γεωγραφία». Επίσης, να τονίσουμε ότι το ΠΕ04.05 λανθασμένα ονομάζεται “ΠΕ 04.05 Γεωλόγων”, αφού αποτελεί το ΠΕ04.05 “Γεωλόγων-Γεωγράφων” και θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως σε όλα τα μητρώα, για ευνόητους λόγους με πρωτοβουλία του υπουργείου. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι Γεωγράφοι και Γεωλόγοι ανήκουν στη κατηγορία των γεωεπιστημόνων και ο συνολικός αριθμός τους σήμερα δεν συνάδει με τις ανάγκες διδασκαλίας του μαθήματος, αλλά και τις ανάγκες της εκτεταμένης εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία, στη βάση διεθνών προτύπων, κειμένων και αναγκών, η οποία αφορά περισσότερο τη Γεωγραφία απ’ ότι τα άλλα μαθήματα του Γυμνασίου. 

Το βασικό πρόβλημα σήμερα είναι ότι το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται (με β και γ αναθέσεις) κυρίως από μη Γεωεπιστήμονες και από ελάχιστους Γεωγράφους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα διδασκαλίας! Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα παραμένει μια βαθιά “αγεωγράφητη” χώρα… Η Γεωγραφία είναι τόσο φυσική όσο και κοινωνική επιστήμη και η ανάθεση της διδασκαλίας της σε φυσικούς επιστήμονες (ως β ανάθεση) είναι επιστημονικώς προβληματική και θα πρέπει να επανεξετασθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα η Γεωγραφία διδάσκεται στην Ελλάδα κυρίως με β ανάθεση. Συνεπώς, αιτούμαστε την εξέταση της κατάργηση της β ανάθεσης του μαθήματος για τον βάσιμο λόγο που προαναφέραμε… με αποκλειστική διδασκαλία του από γεωγράφους και γεωλόγους. 

Σχετικά με το θέμα των κατανομών των ειδικοτήτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής, ώστε να μην δημιουργούνται στρεβλώσεις και να μην υπάρχει παραπλάνηση… 

1) Οι κατανομές των ειδικοτήτων αποτελούν συνάρτηση των σύγχρονων πολύπλευρων αναγκών εκπαίδευσης και του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού. Συνεπώς είναι αυτονόητο ότι όταν μια ειδικότητα έχει τα λιγότερα οργανικά κενά και υπεράριθμο προσωπικό σε σχέση με τις άλλες, όπως προκύπτει από τους πίνακες (αφού κυριαρχούσε στους διορισμούς τα προηγούμενα χρόνια), δεν δικαιούται να έχει πάλι αξιώσεις περισσότερων προσλήψεων από τις άλλες ειδικότητες. Η επίτευξη αναγκαίας “ισορροπίας” στο σύστημα εκπαίδευσης απαιτεί πληθώρα ειδικοτήτων. Οι παράλογες απαιτήσεις ορισμένων, που συνειδητά δεν παρουσιάζουν τη “μεγάλη εικόνα” (αλλά επιλεκτικά αποσπάσματά της), θίγουν τις άλλες ειδικότητες και στρέφονται ενάντια στην ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς η κατανομή είναι θέμα σχέσεων και αλληλεπιδράσεων. Θεωρούμε ότι όταν μια ειδικότητα είναι κορεσμένη, η πραγματική βοήθεια που μπορεί να παρασχεθεί από τους αρμοδίους είναι η αναζήτηση και ο προσανατολισμός σε άλλους τομείς απασχόλησης/εργασίας. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ο τομέας της εκπαίδευσης δεν μπορεί να συνεχίσει να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι σχεδόν το σύνολο των επιστημόνων συγκεκριμένων πτυχίων… Τέτοιες απαιτήσεις στρέφονται σε βάρος όλων, εγείροντας και ζητήματα ηθικής. 

2) Η μη επαρκής κάλυψη των ωρών διδασκαλίας από β αναθέσεις ισχύει για όλες τις ειδικότητες (π.χ. όπως ένας Γεωγράφος δεν μπορεί να διδάξει επαρκώς το μάθημα της Φυσικής, έτσι και ένας Φυσικός δεν μπορεί να διδάξει επαρκώς το μάθημα της Γεωγραφίας… όμως εδώ υπάρχει και ένας λόγος παραπάνω, καθώς, όπως προαναφέρθηκε, η Γεωγραφία αποτελεί τόσο φυσική όσο και κοινωνική επιστήμη, ενώ ο Φυσικός γνωρίζει μόνο από φυσικές επιστήμες). Το να λαμβάνεται υπόψη μόνο η μία πλευρά του “νομίσματος” και να αναφέρεται σε επίσημα έγγραφα, αυτό είναι κάτι που δημιουργεί πολύ άσχημες εντυπώσεις ως προς τις προθέσεις και τον τρόπο σκέψης ορισμένων … εκπαιδευτικών. 

Ελπίζουμε οι πιο συνετοί να φροντίσουν να διαφυλάττουν την αξιοπρέπεια του λειτουργήματος του εκπαιδευτικού και να ενεργούν αποσκοπώντας στην αναβάθμιση της ποιότητας της βαλλόμενης ελληνικής εκπαίδευσης, μακριά από άδικες, παράλογες και αγενείς απαιτήσεις και από παλαιάς κοπής μεθόδους και αντιλήψεις. 

Τέλος, θεωρούμε ότι το υπουργείο θα πρέπει να εξετάσει μια αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, βάσει των συλλογικών σύγχρονων αναγκών, με έμφαση στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία (για τα οποία έχουμε τοποθετηθεί αναλυτικά στο παρελθόν) και να εξεταστεί η μείωση των ωρών της οργανικής ή η σύμπτυξη σχολικών μονάδων, δεδομένης της γεωγραφίας της Ελλάδας. 

Με ιδιαίτερη τιμή και εκτίμηση,

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

«Στεγαστική αποκατάσταση των προσφύγων του 1922 στις πόλεις – Η περίπτωση του Συνοικισμού Βύρωνος»: Κυκλοφορεί το βιβλίο του Σπύρου Ντελέζου

Επόμενο άρθρο

Θρίλερ με φυσικό αέριο: Η Gazprom σταματά παραδόσεις στην Ευρώπη

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Θρίλερ με φυσικό αέριο: Η Gazprom σταματά παραδόσεις στην Ευρώπη

Δύο φωτιές στο Ρέθυμνο - Εκκενώνονται οικισμοί

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.