Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ο ουρανός στα παιδιά - Newspedia.gr

Ο ουρανός στα παιδιά

Ένα κείμενο για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2022 που ξεκίνησαν την σήμερα

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις 2022 ξεκίνησαν με τους μαθητές των ΕΠΑΛ να εξετάζονται νωρίς το πρωί στο μάθημα της Έκθεσης. Αύριο, σειρά παίρνουν αντίστοιχα και οι , όπου το άγχος των υποψηφίων κορυφώνεται σε μια (ακόμη) δύσκολη εκπαιδευτική χρονιά, ελέω Πανδημικής κρίσης.

Οι της εφετινής Γ’ Λυκείου ρίχνονται από αύριο στη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων, με αξιώσεις για το όνειρο εισαγωγής τους στα δημόσια ΑΕΙ της χώρας.

Οι καθηγητές με αίσθημα ευθύνης καθ’ όλη τη διάρκεια μιας επίπονης χρονιάς, εκτελούν το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δίδοντας τα αναγκαία εφόδια στους υποψηφίους των επερχόμενων εξετάσεων.

Υπάρχουν βέβαια και οι γονείς, οι οποίοι συμπληρώνουν το τρίπτυχο της όποιας μελλοντικής “επιτυχίας” καθώς καταβάλλουν το υστέρημά τους στα διάφορα φροντιστήρια, προκειμένου να αντικρίσουν το παιδί τους σε κάποια λεγόμενη “καλή” σχολή.

Έτσι, οι , γίνονται ψυχοφθόρες καθώς το μέλλον των υποψηφίων εξαρτάται αποκλειστικά από την “επιτυχία” ή την “αποτυχία” τους αντίστοιχα σ’ αυτές.

Ας μη γελιόμαστε, για τη σύγχρονη ελληνική οικογένεια μια ενδεχόμενη “αποτυχία” στις Πανελλαδικές μπορεί να σηματοδοτήσει επικίνδυνες μεταβολές, αναφορικά με το μέλλον του παιδιού της.

Βλέπετε, οι περισσότεροι γονείς πληρώνουν και περιμένουν ένα σημαντικό αποτέλεσμα μέσα σ’ αυτό το καλοκαίρι, που θα τους ικανοποιήσει (θετικά) εντέλει.

Παραπάνω, μόλις εξιστόρησα τη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, όπου εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να την αλλάξουμε με πράξεις.

Οφείλουμε λοιπόν να εξηγήσουμε στους μαθητές μας, πως η επιτυχία στη ζωή δεν συνδέεται απαραίτητα μ’ εκείνη των πανελληνίων, και ότι δεν γίνεται να είναι όλοι στο Πανεπιστήμιο εφόσον τους ελκύει κάτι διαφορετικό πέραν των ΑΕΙ.

Κι αυτό διότι έχουμε παρατηρήσει κατά καιρούς ανθρώπους μορφωμένους δίχως ουσιαστικό επαγγελματικό αντίκρισμα, ενώ συμπολίτες μας χωρίς κάποια ιδιαίτερη μόρφωση να διαβαίνουν πραγματικά στη ζωή τους.

Κλείνοντας μ’ αυτές τις σκέψεις φίλες και φίλοι, κατέληξα στο παρακάτω πολύτιμο (για εμένα) συμπέρασμα:

Ότι το καλό είναι προφανώς σχετικό, επειδή κάθε νέος άνθρωπος οραματίζεται ένα διαφορετικό μέλλον, ραμμένο στα μέτρα του.

ΥΓ: Καλή επιτυχία σ’ όλα τα παιδιά της Γ’ Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου όπου ρίχνονται στη “μάχη” των εφετινών εξετάσεων, με φόντο την εισαγωγή τους σ’ένα δημόσιο ΑΕΙ της χώρας ενθυμούμενοι ως αφετηρία τον τίτλο του άρθρου, ότι δηλαδή: δεν σας αξίζει τίποτα λιγότερο από τον ουρανό!

* Φιλόλογος, Ειδικός Παιδαγωγός

Exit mobile version