Δήλωση του νέου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Συνάδελφοι και Φίλοι,
Η ανανέωση, με αξιοκρατικά κριτήρια, της θητείας μου ως Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, σηματοδοτεί αρχές, αξίες και πρακτικές.
Οι αδήριτες συγκυρίες της πρώτης θητείας (πανδημία του covid – 19, συνέπειες των σεισμών, κτηριακά προβλήματα, γενίκευση της διετούς Προσχολικής Αγωγής και οι ελλείψεις σε υποδομές, διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και αντιμετώπιση των καθημερινών εκπαιδευτικών προβλημάτων) επηρέασαν καταλυτικά τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δρώμενα.
Όλες αυτές τις αντιξοότητες τις υπερβήκαμε μαζί, με θυσιαστική ετοιμότητα και αυτόχρημα με μια ύψιστη επιλογή ευθύνης. Ωστόσο ένας ακόμη φωτεινός κύκλος έκλεισε με προεξάρχουσες τις γόνιμες προσπάθειες ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καθένας από εμάς υπηρέτησε από το στασίδι που του έταξε ο ρόλος του την εκπαιδευτική πράξη με πίστη και αφοσίωση.
Με την παραδοχή ότι το σχολείο του μέλλοντος οφείλει θαρραλέα και μεθοδικά να τολμήσει τις αναγκαίες υπερβάσεις από τυποποιημένα προγράμματα, παγιωμένα σχήματα και δομές, ένας νέος κύκλος ανοίγει και καλούμαστε να υιοθετήσουμε το «νέο» ως απάντηση στις προκλήσεις των καιρών. Η κατάφαση εκ μέρους των στελεχών της εκπαίδευσης στα αναγκαία εκπαιδευτικά ζητούμενα και η παράλληλη πρόκριση καινοτόμων, σύγχρονων και δημιουργικών προγραμμάτων, σημαίνει τη ποιοτική συμβολή μας στην κριτική σκέψη των μαθητών, αλλά και τη καλλιέργεια των δημιουργικών και συνθετικών ικανοτήτων τους. Ταυτόχρονα, βοηθούμε στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, που τους ωθούν σε θετικές στάσεις απέναντι σε κάθε είδους αξία.
Ως Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον μάχιμο εκπαιδευτικό της έδρας. Σε αυτόν που στάθηκε με παρρησία στα σύνορα της ονειροπόλησης και του γυμνού ρεαλισμού και με άγρυπνη συνείδηση μπόρεσε να ατενίζει αενάως ανοιχτούς ορίζοντες. Να παραμερίζει τα νέφη για να συντελεστεί το θαύμα στην τάξη. Αναγκαία και ικανή συνθήκη είναι ότι πρέπει να κουβαλά κανείς μέσα του, την ποιητική της εκπαίδευσης. Είναι αλήθεια πως πάντα υπήρχε ένα αναμμένο κερί δίπλα στην καρδιά σας για να φωτίζει την ασίγαστη έγνοια για την εκπαίδευση.
Σας ευχαριστώ,
γιατί με οξυδέρκεια και σθένος, εμφυσήσατε την ανυπερβατική ελευθερία στους μαθητές και παράλληλα τους μεταγγίσατε περηφάνια, αυτοπεποίθηση, αξιοπρέπεια και αυτοεκτίμηση.
Η πολυμερής ευαισθησία σας, σε συναίρεση με τις ανήσυχες εκπαιδευτικές αναζητήσεις, σας οδήγησε στα δύσβατα μονοπάτια της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης. Με δηλωμένο τον έρωτα σας στη γνώση, την εμπλουτίσατε και την προεκτείνατε οξύνοντας τη σκέψη και την κρίση του μαθητή. Δεν λειτουργήσατε απλά ως αντηχείο των πρωτότυπων κειμένων, αλλά χρησιμοποιήσατε παράλληλα και άλλες πηγές, ως ένα απολύτως ικανοποιητικό ισοδύναμο. Το «ανάστημα» της κάθε μιας και του κάθε ενός, κρίθηκε από τα μέτρα των απαιτήσεων και των στόχων που θέσατε.
Σας ευχαριστώ,
γιατί μας υπενθυμίσατε αυτό που είχε πει από το 1848 ένας μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης, ο Οράτιος Μαν, ότι η παιδεία και η μόρφωση, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, δημιουργούν ίσες ευκαιρίες.
Σας ευχαριστώ
ακόμη γιατί δεν ξεχάσατε πως: «ένα παιδί, ένα βιβλίο, ένα μολύβι και ένας δάσκαλος μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο» και έτσι κάποια στιγμή κάθε παιδί θα μπορεί να επαναλάβει τον Γκαίτε: «πάντα ψηλότερα να ανεβαίνω/πάντα μακρύτερα να κοιτάζω».
Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Μ. Μπελαδάκης.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ Δρ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Δ. ΜΠΕΛΑΔΑΚΗ
O Εμμανουήλ Δ. Μπελαδάκης είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης, με θέμα Διδακτορικής Διατριβής: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση. Η περίπτωση του Ελληνικού Σχολείου».
Είναι κάτοχος Master του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα: «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» στην κατεύθυνση «Διαχείριση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων».
Είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών) και Πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου.
ΈΧΕΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:
- Στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Στη Συμβουλευτική, στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό
- Στη Διοίκηση Οργανισμών – Σχολικών Μονάδων.
- Στην Ειδική Αγωγή.
ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ:
- «Τα δικαιώματα του παιδιού, το Σχολικό Κλίμα και η Αντιαυταρχική Αγωγή του A.S.Neil», εκδ. ΜΕΤΑΣΠΟΥΔΗ, (2006).
- «Καινοτομίες στην Εκπαίδευση. Έννοια – Εφαρμογή – Διαχείριση – Αξιολόγηση. Η Περίπτωση του Ολοήμερου Σχολείου», εκδ. ΜΕΤΑΣΠΟΥΔΗ, (2007).
- «Διαπολιτισμικότητα και μοντέλα εκπαίδευσης. Η Ελληνική Πραγματικότητα», εκδ. ΙΤΑΝΟS, (2021).
- «Η σχέση σχολείου και οικογένειας ως παράγοντας σχολικής αποτελεσματικότητας», εκδ. ΙΤΑΝΟS, (2021).
Έχει δημοσιεύσει άρθρα, έρευνες και μελέτες σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με θέματα σχετικά με τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, τη Διαχείριση των Συγκρούσεων στην Εκπαίδευση, τη Διαχείριση των Καινοτομιών, την ειδική αγωγή, τις Σχέσεις Σχολείου Οικογένειας και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
Διατέλεσε εκδότης και διευθυντής των εκπαιδευτικών περιοδικών: «Εκπαιδευτικοί Προσανατολισμοί» και «Σύγχρονοι Προσανατολισμοί στην Εκπαίδευση» επί σειρά ετών. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στο εξωτερικό ενώ έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε συνέδρια της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, ETUCE, στην Ευρώπη και της ΤUAC στον ΟΟΣΑ.
Είναι Επιστημονικός Συνεργάτης της ΑΣΠΑΙΤΕ από το 2013 έως και σήμερα και έχει διδάξει σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων. Υπηρετεί ως Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.
Δήλωση του νέου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Συνάδελφοι και Φίλοι,
Η ανανέωση, με αξιοκρατικά κριτήρια, της θητείας μου ως Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, σηματοδοτεί αρχές, αξίες και πρακτικές.
Οι αδήριτες συγκυρίες της πρώτης θητείας (πανδημία του covid – 19, συνέπειες των σεισμών, κτηριακά προβλήματα, γενίκευση της διετούς Προσχολικής Αγωγής και οι ελλείψεις σε υποδομές, διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και αντιμετώπιση των καθημερινών εκπαιδευτικών προβλημάτων) επηρέασαν καταλυτικά τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δρώμενα.
Όλες αυτές τις αντιξοότητες τις υπερβήκαμε μαζί, με θυσιαστική ετοιμότητα και αυτόχρημα με μια ύψιστη επιλογή ευθύνης. Ωστόσο ένας ακόμη φωτεινός κύκλος έκλεισε με προεξάρχουσες τις γόνιμες προσπάθειες ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καθένας από εμάς υπηρέτησε από το στασίδι που του έταξε ο ρόλος του την εκπαιδευτική πράξη με πίστη και αφοσίωση.
Με την παραδοχή ότι το σχολείο του μέλλοντος οφείλει θαρραλέα και μεθοδικά να τολμήσει τις αναγκαίες υπερβάσεις από τυποποιημένα προγράμματα, παγιωμένα σχήματα και δομές, ένας νέος κύκλος ανοίγει και καλούμαστε να υιοθετήσουμε το «νέο» ως απάντηση στις προκλήσεις των καιρών. Η κατάφαση εκ μέρους των στελεχών της εκπαίδευσης στα αναγκαία εκπαιδευτικά ζητούμενα και η παράλληλη πρόκριση καινοτόμων, σύγχρονων και δημιουργικών προγραμμάτων, σημαίνει τη ποιοτική συμβολή μας στην κριτική σκέψη των μαθητών, αλλά και τη καλλιέργεια των δημιουργικών και συνθετικών ικανοτήτων τους. Ταυτόχρονα, βοηθούμε στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, που τους ωθούν σε θετικές στάσεις απέναντι σε κάθε είδους αξία.
Ως Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον μάχιμο εκπαιδευτικό της έδρας. Σε αυτόν που στάθηκε με παρρησία στα σύνορα της ονειροπόλησης και του γυμνού ρεαλισμού και με άγρυπνη συνείδηση μπόρεσε να ατενίζει αενάως ανοιχτούς ορίζοντες. Να παραμερίζει τα νέφη για να συντελεστεί το θαύμα στην τάξη. Αναγκαία και ικανή συνθήκη είναι ότι πρέπει να κουβαλά κανείς μέσα του, την ποιητική της εκπαίδευσης. Είναι αλήθεια πως πάντα υπήρχε ένα αναμμένο κερί δίπλα στην καρδιά σας για να φωτίζει την ασίγαστη έγνοια για την εκπαίδευση.
Σας ευχαριστώ,
γιατί με οξυδέρκεια και σθένος, εμφυσήσατε την ανυπερβατική ελευθερία στους μαθητές και παράλληλα τους μεταγγίσατε περηφάνια, αυτοπεποίθηση, αξιοπρέπεια και αυτοεκτίμηση.
Η πολυμερής ευαισθησία σας, σε συναίρεση με τις ανήσυχες εκπαιδευτικές αναζητήσεις, σας οδήγησε στα δύσβατα μονοπάτια της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης. Με δηλωμένο τον έρωτα σας στη γνώση, την εμπλουτίσατε και την προεκτείνατε οξύνοντας τη σκέψη και την κρίση του μαθητή. Δεν λειτουργήσατε απλά ως αντηχείο των πρωτότυπων κειμένων, αλλά χρησιμοποιήσατε παράλληλα και άλλες πηγές, ως ένα απολύτως ικανοποιητικό ισοδύναμο. Το «ανάστημα» της κάθε μιας και του κάθε ενός, κρίθηκε από τα μέτρα των απαιτήσεων και των στόχων που θέσατε.
Σας ευχαριστώ,
γιατί μας υπενθυμίσατε αυτό που είχε πει από το 1848 ένας μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης, ο Οράτιος Μαν, ότι η παιδεία και η μόρφωση, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, δημιουργούν ίσες ευκαιρίες.
Σας ευχαριστώ
ακόμη γιατί δεν ξεχάσατε πως: «ένα παιδί, ένα βιβλίο, ένα μολύβι και ένας δάσκαλος μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο» και έτσι κάποια στιγμή κάθε παιδί θα μπορεί να επαναλάβει τον Γκαίτε: «πάντα ψηλότερα να ανεβαίνω/πάντα μακρύτερα να κοιτάζω».
Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Μ. Μπελαδάκης.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ Δρ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Δ. ΜΠΕΛΑΔΑΚΗ
O Εμμανουήλ Δ. Μπελαδάκης είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης, με θέμα Διδακτορικής Διατριβής: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση. Η περίπτωση του Ελληνικού Σχολείου».
Είναι κάτοχος Master του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα: «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» στην κατεύθυνση «Διαχείριση και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων».
Είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών) και Πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου.
ΈΧΕΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:
- Στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Στη Συμβουλευτική, στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό
- Στη Διοίκηση Οργανισμών – Σχολικών Μονάδων.
- Στην Ειδική Αγωγή.
ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ:
- «Τα δικαιώματα του παιδιού, το Σχολικό Κλίμα και η Αντιαυταρχική Αγωγή του A.S.Neil», εκδ. ΜΕΤΑΣΠΟΥΔΗ, (2006).
- «Καινοτομίες στην Εκπαίδευση. Έννοια – Εφαρμογή – Διαχείριση – Αξιολόγηση. Η Περίπτωση του Ολοήμερου Σχολείου», εκδ. ΜΕΤΑΣΠΟΥΔΗ, (2007).
- «Διαπολιτισμικότητα και μοντέλα εκπαίδευσης. Η Ελληνική Πραγματικότητα», εκδ. ΙΤΑΝΟS, (2021).
- «Η σχέση σχολείου και οικογένειας ως παράγοντας σχολικής αποτελεσματικότητας», εκδ. ΙΤΑΝΟS, (2021).
Έχει δημοσιεύσει άρθρα, έρευνες και μελέτες σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με θέματα σχετικά με τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, τη Διαχείριση των Συγκρούσεων στην Εκπαίδευση, τη Διαχείριση των Καινοτομιών, την ειδική αγωγή, τις Σχέσεις Σχολείου Οικογένειας και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
Διατέλεσε εκδότης και διευθυντής των εκπαιδευτικών περιοδικών: «Εκπαιδευτικοί Προσανατολισμοί» και «Σύγχρονοι Προσανατολισμοί στην Εκπαίδευση» επί σειρά ετών. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στο εξωτερικό ενώ έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε συνέδρια της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, ETUCE, στην Ευρώπη και της ΤUAC στον ΟΟΣΑ.
Είναι Επιστημονικός Συνεργάτης της ΑΣΠΑΙΤΕ από το 2013 έως και σήμερα και έχει διδάξει σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενηλίκων. Υπηρετεί ως Διευθυντής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.