Ποια είναι τελικά η θέση των εκπαιδευτικών και πώς μπορούν να αποφύγουν την παγερά υπάκουη στάση στις “ανώτερες” αρχές;
Στον πρόσφατο χαιρετισμό του ο νέος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά φάνηκε να αναπαράγει ιδιαίτερα έντονα την αυστηρή νοοτροπία του Υπουργείου Παιδείας, καθώς τόνισε πως “Τα καθήκοντα του Δ.Δ.Ε. είναι καθορισμένα από τον Ν. 4823/21 και δεν επιδέχονται αμφισβήτηση“, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Γιώργου Κ. Καββαδία, στο drepani.gr.
Η στάση του εκπαιδευτικού
Κάθε εκπαιδευτικός έχει την επιλογή να διαλέγει ποια στάση θα τηρεί στην διάρκεια των επαγγελματικών του καθηκόντων, αν δηλαδή θα είναι πειθήνιο όργανο του Υπουργείου, , με βάση τις ανάγκες της εκπαίδευσης, τονίζει ο κ. Καββαδίας.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν αρχές στους νέους και αντίσταση στα δεινά, οφείλουν και οι ίδιοι να μην μετατρέπονται σε “άβουλους” εργαζόμενους, αλλά να μεριμνούν για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και απόψεων στις αίθουσες των σχολικών μονάδων, αλλά και για την δημιουργία κριτικά σκεπτόμενων ανθρώπων.
Προστασία της δημόσιας εκπαίδευσης
Απαραίτητο είναι, ακόμα, να θωρακιστούν οι βασικές ελευθερίες και τα βασικά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με κόπο και πρέπει να κληροδοτηθούν ακέραια στις επόμενες γενιές.
Όπως φαίνεται από το παρελθόν και το παρόν, η κάθε κυβέρνηση δεν περιορίζει την δυναμική της σε βελτίωση συνθηκών, αλλά αντίθετα προσπαθεί επανειλημμένα να ελέγξει και να χειραγωγήσει το εκπαιδευτικό σύστημα με βάση τις επιδιώξεις της.
Πάνω από όλα, όμως, γίνεται ξεκάθαρη η ανάγκη για προστασία και υπεράσπιση της παιδαγωγικής ελευθερίας και των δημόσιων σχολείων. Ο εκπαιδευτικός αγώνας πρέπει να στοχεύει πάντα στην διατήρηση της δωρεάν παιδείας και στις ίσες ευκαιρίες και να αντιτίθεται στην κατηγοριοποίηση των μαθητών και των διδασκόντων, όπως υποστηρίζει ο κ. Γιώργος Καββαδίας.
(ΟΔΗΓΙΕΣ) – Πώς θα πάρετε ολόκληρο το ποσό