Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση, σε κανένα από τα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας, για συγκεκριμένους κλάδους της εκπαίδευσης και προσλαμβάνονται αποκλειστικά αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Εν αναμονή της ανακοίνωσης τουπου θα γίνουν το επόμενο έτος από το Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί από διάφορους κλάδους θέτουν το ζήτημα της σύστασης οργανικών θέσεων, για ειδικότητες στις οποίες είτε δεν έχουν συσταθεί ποτέ (!) είτε έχουν να συσταθούν πάνω απο 15 χρόνια…
Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής, είναι ότι η στελέχωση πολλών σχολείων γίνεται αποκλειστικά με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όσο κι αν η δηλώνει ότι στόχος της είναι στόχο .
Τέσσερις ειδικότητες χωρίς οργανικές στα Ειδικά Δημοτικά
Ας δούμε πως περιγράφει την κατάσταση το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αγγλικής Γλώσσας:
Τα της χώρας στελεχώνονται από Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό των ειδικών δημοτικών ανήκουν και οι πληροφορικοί, οι αγγλικής γλώσσας, οι θεατρολόγοι και οι καλλιτεχνικών. Για όλα τα Ειδικά Δημοτικά έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις από την ίδρυσή τους, ποτέ όμως μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί η σύσταση οργανικών θέσεων για τους προαναφερθέντες κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού .
Στόχος λοιπόν της παρούσας επιστολής είναι να αναδείξει την αδικία που υφίστανται οι κλάδοι που αναφέρθηκαν παραπάνω δηλαδή οι πληροφορικοί, οι αγγλικής γλώσσας, οι θεατρολόγοι και οι καλλιτεχνικών. Εργαζόμαστε στα ειδικά δημοτικά της χώρας κάθε χρόνο εκπαιδευτικοί για τους οποίους ποτέ δεν υπήρξε οργανική θέση.
Ανακεφαλαιώνοντας τα δεδομένα:
Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση, σε κανένα από τα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας, για συγκεκριμένους κλάδους της εκπαίδευσης και προσλαμβάνονται αποκλειστικά αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία σύσταση οργανικών θέσεων για τα ειδικά δημοτικά σχολεία για τις προαναφερθείσες ειδικότητες. Ούτε στους πρόσφατους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν πριν 2 χρόνια στην ειδική αγωγή.
Αξιολογήστε τα δεδομένα και παρακαλώ προχωρήστε στις ενέργειες που απαιτούνται ώστε να επιλυθεί το σημαντικό αυτό πρόβλημα της έλλειψης οργανικών θέσεων. Η σύστασή τους στα ειδικά δημοτικά σχολεία είναι απαραίτητη και αναγκαία τόσο για τους μαθητές που φοιτούν όσο και για το εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτά αποκλειστικά ως αναπληρωτές. Παρακαλούμε αναλάβετε την πολιτική πρωτοβουλία, ώστε να μην παρατηρηθεί για ακόμα μια φορά ο μηδενικός αριθμός διορισμών των κλάδων που προαναφέρθηκαν στα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας μας.
Την ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων για τη Θεατρική Αγωγή στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση σε ανακοίνωσή του, έτσι ώστε και οι εκπαιδευτικοί να απεγκλωβιστούν από το καθεστώς ανασφάλειας αλλά και οι μαθητές να δημιουργούν μία σταθερή σχέση με τους δασκάλους τους και το αντικείμενο.
Χωρίς οργανικές θέσεις και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας επισημαίνει ότι οι διορισμοί, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση, θα πρέπει να γίνουν με βάση τα λειτουργικά κενά των σχολείων, ενώ θα πρέπει να σταματήσει η απαξίωση των εκπαιδευτικών της Θεατρικής Αγωγής, οι οποίοι είναι στο «περίμενε» πάνω από 10 έτη, και το μάθημα να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
Τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων ( ΕΕΠ και ΕΒΠ) σε όλα τα ειδικά σχολεία, ώστε να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία , τα γενικά και τα ΚΕΔΑΣΥ, ζητά με ανανακοίνωσή του και ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής () της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
O (ΣΕΕΠΕΑ) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι το πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο για τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και συγκεκριμένα για τους Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Παιδοψυχιάτρους, Εργοθεραπευτές, Σχολικούς Νοσηλευτές, Φυσιοθεραπευτές, Θεραπευτές του λόγου (Λογοθεραπευτές) Ειδικούς στη Νοηματική, Ειδικούς στην Κινητικότητα των Τυφλών , Ειδικούς στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών καθώς και για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό .
Και άλλες περιπτώσεις
Ομως δεν εντοπίζεται μόνο στα Ειδικά Δημοτικά το πρόβλημα με τις οργανικές. Οπως «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί επιδεκτικά την επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τους της Φυσικής Αγωγής».
Όπως τονίζουν, «με τη από εκπαιδευτικούς του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, δάσκαλοι καλούνται να καλύψουν, για να μην μετακινηθούν σε όμορη σχολική μονάδα, την ώρα της άθλησης, με αποτέλεσμα την μη ασφαλή άθληση των μαθητών και την έκθεσή τους σε κίνδυνο».
«Τεράστια κενά ανά την επικράτεια χωρίς καμία σύσταση οργανικής από το 2007 με αποχωρήσεις συνεχείς για τον κλάδο» προσθέτουν και υπογραμμίζουν ότι «είναι επιτακτική ανάγκη η στελέχωση των σχολείων με ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων».
Νηπιαγωγοί: Καμιά ενέργεια για τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση
Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών () εξάλλου, σε δική της ανακοίνωση τονίζει:
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Ν. Κεραμέως στόχος του Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να εκλείψει ο «θεσμός» του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, ενώ παράλληλα να πραγματοποιούνται μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών σταθερά κάθε χρόνο. Πέρσι, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι 11500 διορισμοί στη Γενική Αγωγή έπειτα από 12 χρόνια αδιοριστίας, οι οποίοι όμως δεν επαρκούν για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά της εκπαίδευσης, τα οποία έχουν συσσωρευθεί.
Είναι πλέον γεγονός πως μέσα σε μία πενταετία (2016-2021) οι προσλήψεις των αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν σχεδόν το 26% του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένει με αγωνία τους νέους διορισμούς μέχρι το καλοκαίρι του 2022 τόσο στη Γενική, όσο και στην Ειδική Αγωγή. Ενώ, αναμένουμε την κατανομή για τους νέους διορισμούς, ως κλάδος ΠΕ60- Νηπιαγωγών μετά λύπης μας διαπιστώνουμε πως μετά την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης καμία ενέργεια δεν έγινε από το Υ.ΠΑΙ.Θ για τη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των πραγματικών μας οργανικών κενών να αποκρύπτεται.
Πιο συγκεκριμένα, το έτος 2017-2018, δηλαδή το έτος πριν την έναρξη της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ60- Νηπιαγωγών της Α’ φάσης ήταν 1404 και τα οργανικά κενά 1071. Το πρώτο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2018-2019 οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 1635 και τα οργανικά κενά 1204. Το δεύτερο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2019-2020 οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 2280 και τα οργανικά κενά 1401. Το τρίτο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2020-2021, όπου όλοι οι δήμοι εφάρμοσαν τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 2900 και τα οργανικά κενά 2067. Από τα παραπάνω προκύπτει πως μέσα σε τρία σχολικά έτη δημιουργήθηκαν 1496 νέες θέσεις λόγω της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Παράλληλα όμως δεν μετατράπηκαν αυτές οι 1496 θέσεις σε οργανικές, αλλά παρέμειναν ως λειτουργικά κενά. Η μικρή αύξηση των οργανικών θέσεων αυτά τα τρία χρόνια προήλθε μόνο από τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις. Οι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν το 2021 είχαν ως αποτέλεσμα τη μονιμοποίηση 1500 συναδέρφων νηπιαγωγών, κάτι το οποίο μας χαροποίησε ιδιαιτέρως. Παρόλα αυτά, τα εναπομείναντα 567 οργανικά κενά από πέρσι και οι 254 φετινές συνταξιοδοτήσεις, δηλαδή συνολικά 821 οργανικά κενά, επουδενί δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές και σταθερές ανάγκες των νηπιαγωγείων της χώρας για μόνιμο εκπαιδευτικών προσωπικό. Ως Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών διεκδικούμε 821 μόνιμες προσλήψεις στους φετινούς διορισμούς, καθώς από τα παραπάνω προκύπτει πως τα πραγματικά οργανικά μας κενά είναι 2317!
Επίσης, διεκδικούμε από το Υ.ΠΑΙ.Θ την άμεση σύσταση τουλάχιστον 1100 νέων οργανικών θέσεων. Τέλος, η μονιμοποίηση 11000 συναδέρφων εκπαιδευτικών στους φετινούς διορισμούς αποτελεί πάγιο αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τέλος, ζητάμε από όλους του βουλευτές όλων των κομμάτων να προβούν σε ερωτήσεις προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Ν. Κεραμέως σχετικά με τους λόγους που δεν προβαίνει το Υ.ΠΑΙ.Θ στη σύσταση οργανικών θέσεων στον κλάδο ΠΕ60-Νηπιαγωγών.
Μεγάλη καθυστέρηση στα Τμήματα Ενταξης
ώστε να υποστηριχθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους, παρά τη σχετική διαδικασία που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς δεν έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ ίδρυσης των νέων τμημάτων ένταξης. Σύμφωνα με τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής () η λήξη των αιτήσεων της συγκεκριμένης εγκυκλίου ορίστηκε στις 20/05/2021, ενώ οι τελικές προτάσεις με όλα τα δικαιολογητικά βρίσκονται στη διάθεση του υπουργείου από τις 26/07/2021, όπως ορίζεται από την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3/27-4-2021. Συγκρίνοντας το χρόνο της διαδικασίας της παραπάνω έκδοσης, σε σχέση με την τελευταία ίδρυση Τ.Ε., η οποία πραγματοποιήθηκε το 2016, εξάγεται το συμπέρασμα ότι έχει καθυστερήσει ιδιαίτερα. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους, όπου δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης. Επίσης, εκατοντάδες γονείς αναμένουν με αγωνία την λειτουργία των νέων τμημάτων ένταξης, ώστε να υποστηριχθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους, ενώ είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο οι ιδρύσεις των νέων τμημάτων ένταξης με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ ώστε να προκύωουν νέες οργανικές θέσεις.
Και αυτές είναι ορισμένες μόνο από τις περιπτώσεις αδιαφορίας για τη σύσταση οργανικών θέσεων, καθώς υπάρχουν πολλές ακόμα διαμαρτυρίες για θέσεις που πρέπει να συσταθούν (πχ σε ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑΕ) ενώ το ζήτημα έχει έρθει και στη Βουλή με διαδοχικές ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, χωρίς να έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις.
Π
που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες
Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση, σε κανένα από τα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας, για συγκεκριμένους κλάδους της εκπαίδευσης και προσλαμβάνονται αποκλειστικά αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Εν αναμονή της ανακοίνωσης τουπου θα γίνουν το επόμενο έτος από το Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί από διάφορους κλάδους θέτουν το ζήτημα της σύστασης οργανικών θέσεων, για ειδικότητες στις οποίες είτε δεν έχουν συσταθεί ποτέ (!) είτε έχουν να συσταθούν πάνω απο 15 χρόνια…
Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής, είναι ότι η στελέχωση πολλών σχολείων γίνεται αποκλειστικά με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όσο κι αν η δηλώνει ότι στόχος της είναι στόχο .
Τέσσερις ειδικότητες χωρίς οργανικές στα Ειδικά Δημοτικά
Ας δούμε πως περιγράφει την κατάσταση το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αγγλικής Γλώσσας:
Τα της χώρας στελεχώνονται από Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό των ειδικών δημοτικών ανήκουν και οι πληροφορικοί, οι αγγλικής γλώσσας, οι θεατρολόγοι και οι καλλιτεχνικών. Για όλα τα Ειδικά Δημοτικά έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις από την ίδρυσή τους, ποτέ όμως μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί η σύσταση οργανικών θέσεων για τους προαναφερθέντες κλάδους του εκπαιδευτικού προσωπικού .
Στόχος λοιπόν της παρούσας επιστολής είναι να αναδείξει την αδικία που υφίστανται οι κλάδοι που αναφέρθηκαν παραπάνω δηλαδή οι πληροφορικοί, οι αγγλικής γλώσσας, οι θεατρολόγοι και οι καλλιτεχνικών. Εργαζόμαστε στα ειδικά δημοτικά της χώρας κάθε χρόνο εκπαιδευτικοί για τους οποίους ποτέ δεν υπήρξε οργανική θέση.
Ανακεφαλαιώνοντας τα δεδομένα:
Δεν υπάρχει καμία οργανική θέση, σε κανένα από τα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας, για συγκεκριμένους κλάδους της εκπαίδευσης και προσλαμβάνονται αποκλειστικά αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία σύσταση οργανικών θέσεων για τα ειδικά δημοτικά σχολεία για τις προαναφερθείσες ειδικότητες. Ούτε στους πρόσφατους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν πριν 2 χρόνια στην ειδική αγωγή.
Αξιολογήστε τα δεδομένα και παρακαλώ προχωρήστε στις ενέργειες που απαιτούνται ώστε να επιλυθεί το σημαντικό αυτό πρόβλημα της έλλειψης οργανικών θέσεων. Η σύστασή τους στα ειδικά δημοτικά σχολεία είναι απαραίτητη και αναγκαία τόσο για τους μαθητές που φοιτούν όσο και για το εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτά αποκλειστικά ως αναπληρωτές. Παρακαλούμε αναλάβετε την πολιτική πρωτοβουλία, ώστε να μην παρατηρηθεί για ακόμα μια φορά ο μηδενικός αριθμός διορισμών των κλάδων που προαναφέρθηκαν στα ειδικά δημοτικά σχολεία της χώρας μας.
Την ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων για τη Θεατρική Αγωγή στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση σε ανακοίνωσή του, έτσι ώστε και οι εκπαιδευτικοί να απεγκλωβιστούν από το καθεστώς ανασφάλειας αλλά και οι μαθητές να δημιουργούν μία σταθερή σχέση με τους δασκάλους τους και το αντικείμενο.
Χωρίς οργανικές θέσεις και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας επισημαίνει ότι οι διορισμοί, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση, θα πρέπει να γίνουν με βάση τα λειτουργικά κενά των σχολείων, ενώ θα πρέπει να σταματήσει η απαξίωση των εκπαιδευτικών της Θεατρικής Αγωγής, οι οποίοι είναι στο «περίμενε» πάνω από 10 έτη, και το μάθημα να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
Τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων ( ΕΕΠ και ΕΒΠ) σε όλα τα ειδικά σχολεία, ώστε να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία , τα γενικά και τα ΚΕΔΑΣΥ, ζητά με ανανακοίνωσή του και ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής () της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
O (ΣΕΕΠΕΑ) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι το πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο για τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και συγκεκριμένα για τους Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Παιδοψυχιάτρους, Εργοθεραπευτές, Σχολικούς Νοσηλευτές, Φυσιοθεραπευτές, Θεραπευτές του λόγου (Λογοθεραπευτές) Ειδικούς στη Νοηματική, Ειδικούς στην Κινητικότητα των Τυφλών , Ειδικούς στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών καθώς και για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό .
Και άλλες περιπτώσεις
Ομως δεν εντοπίζεται μόνο στα Ειδικά Δημοτικά το πρόβλημα με τις οργανικές. Οπως «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί επιδεκτικά την επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τους της Φυσικής Αγωγής».
Όπως τονίζουν, «με τη από εκπαιδευτικούς του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, δάσκαλοι καλούνται να καλύψουν, για να μην μετακινηθούν σε όμορη σχολική μονάδα, την ώρα της άθλησης, με αποτέλεσμα την μη ασφαλή άθληση των μαθητών και την έκθεσή τους σε κίνδυνο».
«Τεράστια κενά ανά την επικράτεια χωρίς καμία σύσταση οργανικής από το 2007 με αποχωρήσεις συνεχείς για τον κλάδο» προσθέτουν και υπογραμμίζουν ότι «είναι επιτακτική ανάγκη η στελέχωση των σχολείων με ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων».
Νηπιαγωγοί: Καμιά ενέργεια για τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση
Η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών () εξάλλου, σε δική της ανακοίνωση τονίζει:
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Ν. Κεραμέως στόχος του Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να εκλείψει ο «θεσμός» του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, ενώ παράλληλα να πραγματοποιούνται μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών σταθερά κάθε χρόνο. Πέρσι, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι 11500 διορισμοί στη Γενική Αγωγή έπειτα από 12 χρόνια αδιοριστίας, οι οποίοι όμως δεν επαρκούν για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά της εκπαίδευσης, τα οποία έχουν συσσωρευθεί.
Είναι πλέον γεγονός πως μέσα σε μία πενταετία (2016-2021) οι προσλήψεις των αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν σχεδόν το 26% του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένει με αγωνία τους νέους διορισμούς μέχρι το καλοκαίρι του 2022 τόσο στη Γενική, όσο και στην Ειδική Αγωγή. Ενώ, αναμένουμε την κατανομή για τους νέους διορισμούς, ως κλάδος ΠΕ60- Νηπιαγωγών μετά λύπης μας διαπιστώνουμε πως μετά την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης καμία ενέργεια δεν έγινε από το Υ.ΠΑΙ.Θ για τη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των πραγματικών μας οργανικών κενών να αποκρύπτεται.
Πιο συγκεκριμένα, το έτος 2017-2018, δηλαδή το έτος πριν την έναρξη της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ60- Νηπιαγωγών της Α’ φάσης ήταν 1404 και τα οργανικά κενά 1071. Το πρώτο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2018-2019 οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 1635 και τα οργανικά κενά 1204. Το δεύτερο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2019-2020 οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 2280 και τα οργανικά κενά 1401. Το τρίτο έτος εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δηλαδή το 2020-2021, όπου όλοι οι δήμοι εφάρμοσαν τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α’ φάσης ήταν 2900 και τα οργανικά κενά 2067. Από τα παραπάνω προκύπτει πως μέσα σε τρία σχολικά έτη δημιουργήθηκαν 1496 νέες θέσεις λόγω της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Παράλληλα όμως δεν μετατράπηκαν αυτές οι 1496 θέσεις σε οργανικές, αλλά παρέμειναν ως λειτουργικά κενά. Η μικρή αύξηση των οργανικών θέσεων αυτά τα τρία χρόνια προήλθε μόνο από τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις. Οι διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν το 2021 είχαν ως αποτέλεσμα τη μονιμοποίηση 1500 συναδέρφων νηπιαγωγών, κάτι το οποίο μας χαροποίησε ιδιαιτέρως. Παρόλα αυτά, τα εναπομείναντα 567 οργανικά κενά από πέρσι και οι 254 φετινές συνταξιοδοτήσεις, δηλαδή συνολικά 821 οργανικά κενά, επουδενί δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές και σταθερές ανάγκες των νηπιαγωγείων της χώρας για μόνιμο εκπαιδευτικών προσωπικό. Ως Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών διεκδικούμε 821 μόνιμες προσλήψεις στους φετινούς διορισμούς, καθώς από τα παραπάνω προκύπτει πως τα πραγματικά οργανικά μας κενά είναι 2317!
Επίσης, διεκδικούμε από το Υ.ΠΑΙ.Θ την άμεση σύσταση τουλάχιστον 1100 νέων οργανικών θέσεων. Τέλος, η μονιμοποίηση 11000 συναδέρφων εκπαιδευτικών στους φετινούς διορισμούς αποτελεί πάγιο αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τέλος, ζητάμε από όλους του βουλευτές όλων των κομμάτων να προβούν σε ερωτήσεις προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Ν. Κεραμέως σχετικά με τους λόγους που δεν προβαίνει το Υ.ΠΑΙ.Θ στη σύσταση οργανικών θέσεων στον κλάδο ΠΕ60-Νηπιαγωγών.
Μεγάλη καθυστέρηση στα Τμήματα Ενταξης
ώστε να υποστηριχθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους, παρά τη σχετική διαδικασία που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς δεν έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ ίδρυσης των νέων τμημάτων ένταξης. Σύμφωνα με τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής () η λήξη των αιτήσεων της συγκεκριμένης εγκυκλίου ορίστηκε στις 20/05/2021, ενώ οι τελικές προτάσεις με όλα τα δικαιολογητικά βρίσκονται στη διάθεση του υπουργείου από τις 26/07/2021, όπως ορίζεται από την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3/27-4-2021. Συγκρίνοντας το χρόνο της διαδικασίας της παραπάνω έκδοσης, σε σχέση με την τελευταία ίδρυση Τ.Ε., η οποία πραγματοποιήθηκε το 2016, εξάγεται το συμπέρασμα ότι έχει καθυστερήσει ιδιαίτερα. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους, όπου δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης. Επίσης, εκατοντάδες γονείς αναμένουν με αγωνία την λειτουργία των νέων τμημάτων ένταξης, ώστε να υποστηριχθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους, ενώ είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το γρηγορότερο οι ιδρύσεις των νέων τμημάτων ένταξης με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ ώστε να προκύωουν νέες οργανικές θέσεις.
Και αυτές είναι ορισμένες μόνο από τις περιπτώσεις αδιαφορίας για τη σύσταση οργανικών θέσεων, καθώς υπάρχουν πολλές ακόμα διαμαρτυρίες για θέσεις που πρέπει να συσταθούν (πχ σε ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑΕ) ενώ το ζήτημα έχει έρθει και στη Βουλή με διαδοχικές ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, χωρίς να έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις.
Π
που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες