Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Οργανικά κενά: «Προκρούστεια η πρακτική του ΥΠΑΙΘ και της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης»

30 Μαΐου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Με αυτήν την πρακτική καλύπτουν τόσο «καλά» τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται κάθε χρόνο να προσλάβουν 100 περίπου συμβασιούχους- αναπληρωτές συναδέλφους για να μαζέψουν τα αμάζευτα»

«Το Υπουργείο και η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υλοποιώντας μια σειρά νομοθετήματα και περιορισμούς, εφαρμόζουν στην πράξη μια προκρούστεια πρακτική στην ανάδειξη » επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η

«Με αυτήν την πρακτική καλύπτουν τόσο «καλά» τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται κάθε χρόνο να προσλάβουν 100 περίπου συμβασιούχους- αναπληρωτές συναδέλφους για να μαζέψουν τα αμάζευτα, δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων και στην ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών» προσθέτει.

Μάλιστα, για την Ειδική Αγωγή αναφέρει ότι «στα τμήματα ένταξης,  δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών σε σχολεία που έχουν κάτω από 300 μαθητές» και πως «δεν απαντώνται χρόνια τώρα τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)».

Στη συνέχεια, καλεί την κυβέρνηση και το ΠΥΣΔΕ να επανεξετάσουν το θέμα των οργανικών κενών.

«Επισημαίνουμε τέλος ότι η σημερινή Κυβέρνηση της Ν.Δ. φρόντισε να μην υπάρχουν εκπρόσωποι του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρόλο που τα κενά όλα αυτά τα χρόνια, δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα αποτελούσαν πάντα κρατικά όργανα, με αποστολή την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για  διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς» καταλήγει.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της (ΕΛΜΕ-ΚΙ):

Συνάδελφοι, πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα οργανικά κενά από τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης .

Ο υπολογισμός τους και φέτος, έγινε με βάση το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, στα πλαίσια του στρατηγικού στόχου να μειωθεί από την μια το «κόστος» της εκπαίδευσης και από την άλλη να προσαρμοστούν ανάλογα οι εκπαιδευτικοί (χαμηλόμισθοι και με τσακισμένες εργασιακές σχέσεις), τα σχολεία ( να είναι οικονομικά αυτόνομα, κατηγοριοποιημένα και με επιχειρηματική δράση) και συνολικά η εκπαίδευση, στην πιο άμεση σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο και η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υλοποιώντας μια σειρά νομοθετήματα και περιορισμούς, εφαρμόζουν στην πράξη μια  προκρούστεια πρακτική στην ανάδειξη οργανικών κενών. Με αυτήν την πρακτική καλύπτουν τόσο «καλά» τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται κάθε χρόνο να προσλάβουν 100 περίπου συμβασιούχους- αναπληρωτές συναδέλφους για να μαζέψουν τα αμάζευτα, δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων και στην ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Τα νομοθετήματα και οι περιορισμοί που ψήφισαν και εφάρμοσαν με ιδιαίτερη σπουδή όλες κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και για την ανάδειξη των οργανικών κενών περιλαμβάνουν:

την αύξηση του αριθμού  μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων στη γενική παιδεία (27 μαθητές με πρόβλεψη + 10%.), στις ειδικότητες και στις ομάδες προσανατολισμού,

την διατήρηση της απαράδεκτης αύξησης ωραρίου, που για τους Π.Ε. είναι 23 διδακτικές ώρες εβδομαδιαία, για τους  Τ.Ε 01 24 και για τους Δ.Ε.01 28 – 30 ώρες,

 την αντιεπιστημονική κατάργηση της μείωσης ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Η/Υ.

τις αντιδραστικές και αντιεπιστημονικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με κατάργηση μαθημάτων και ολόκληρων  επιστημονικών αντικειμένων (Κοινωνικές Επιστήμες, Καλλιτεχνική Παιδεία στο Λύκειο, το Σχέδιο που είναι και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα), με την περικοπή ωρών στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο κ.α.

τον υπολογισμό των κενών όχι με βάση την σχολική μονάδα αλλά με βάση τις «ομάδες σχολείων» που αλληλοτροφοδοτούνται με κινητικότητα μαθητών–εκπαιδευτικών και παγιώνουν την ελαστικοποίηση του ωραρίου και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών,

το αυστηρό και ξεπερασμένο από τη ζωή, προαπαιτούμενο των 12ωρών στην Α΄ ανάθεση για την ανάδειξη κενού, που καταλήγει να αφήνει σχολεία χωρίς οργανικές σε πολλές ειδικότητες και που κάποιες φορές, δεν καλύπτονται τελικά ούτε από αναπληρωτές,

 την « πάση θυσία» συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου του κάθε εκπαιδευτικού και μάλιστα με την απειλή να χαρακτηριστεί ως «πλεονάζων», με αποτέλεσμα την διαρκή περιπλάνησή του σε σχολεία, συχνά σηκώνοντας ο ίδιος το κόστος της μετακίνησής του  (ακόμη και εκτός του νομού και  του ΠΥΣΔΕ στο οποίο ανήκει),  

την παράβλεψη των προβλημάτων που δημιουργεί το ανάγλυφο του νομού μας και η αδυναμία πολλές φορές να βγει ένα ορθολογικό και εκπαιδευτικά σωστό ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία,

την παράβλεψη των αναγκών των σχολείων σε γραμματειακή υποστήριξη, σε υποστήριξη των αδύναμων μαθητών, σε στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών που έχουν πλέον καταργηθεί στην πράξη και που θα συνέδραμαν το εκπαιδευτικό έργο κ.α.

Ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή:

στα τμήματα ένταξης,  δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών σε σχολεία που έχουν κάτω από 300 μαθητές, (στο Νομό μας κανένα σχολείο δεν πληροί αυτή την προϋπόθεση)

δεν απαντώνται χρόνια τώρα τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)  

Συνάδελφοι,

Όλα τα παραπάνω αντιεκπαιδευτικά μέτρα «κουμπώνουν» και με το κτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, αποκαλύπτοντας την επιδιωκόμενη δραματική μείωσή τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τη στροφή τους στην «κατάρτιση», που υλοποιείται μέσα από την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ, τις εξετάσεις PISA,  τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση κ.α..

Η ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί την κυβέρνηση και το ΠΥΣΔΕ να επανεξετάσουν το θέμα των οργανικών κενών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω προτάσεις της, αλλά και με κριτήριο το όφελος της εκπαίδευσης, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, τα οποία προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιλύσουν τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτές τις επιλογές.

Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές / 15 στην κατεύθυνση / 10 στα εργαστήρια

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών χωρίς προϋποθέσεις, ώστε να καλυφθούν πλήρως όλα τα κενά, με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί με πραγματική οργανική θέση.

Επαναφορά της τρίωρης μείωσης του ωραρίου  για τους υπευθύνους φυσικών επιστημών και πληροφορικής

Επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος ωραρίου των εκπαιδευτικών

Επισημαίνουμε τέλος ότι η σημερινή Κυβέρνηση της Ν.Δ. φρόντισε να μην υπάρχουν εκπρόσωποι του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρόλο που τα κενά όλα αυτά τα χρόνια, δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποτελούσαν πάντα κρατικά όργανα, με αποστολή την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για  διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Θεσσαλονίκη: Απείλησαν με μαχαίρι ελεγκτές του ΟΑΣΘ όταν ζήτησαν τα εισιτήριά τους

Επόμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022: Τι απαγορεύεται – Πότε μηδενίζεται το γραπτό

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Πανελλήνιες 2022: Τι απαγορεύεται – Πότε μηδενίζεται το γραπτό

Πώς επηρεάζει ο θηλασμός τις γνωστικές επιδόσεις των παιδιών

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.