Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΟΙΕΛΕ: Δραματικότερες οι εργασιακές συνθήκες στα ιδιωτικά σχολεία

12 Σεπτεμβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δραματικές οι συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, ακόμη χειρότερες στην ιδιωτική εκπαίδευση!

Με αφορμή την δημοσίευση της έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ στη ΔΕΘ, η ΟΙΕΛΕ προχώρησε σε μια συγκριτική ανάλυση της έρευνας αυτής με την αντίστοιχη που η Ομοσπονδία είχε εκπονήσει για την ανίχνευση του φαινομένου για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών «τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τριτοκοσμική κατάσταση στον ελληνικό ιδιωτικό τομέα με την να σαρώνει είναι πολύ χειρότερη στα ιδιωτικά σχολεία. Σε έναν χώρο, δηλαδή, όπου (υποτίθεται ότι) εποπτεύεται διπλά, τόσο από τον ΣΕΠΕ όσο και από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Και τελικά αποδεικνύεται ότι δεν τον εποπτεύει κανείς. Προφανώς με εντολές “άνωθεν”…»

Ειδικότερα, η παρουσίαση της έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ σε συνεργασία με την εταιρεία Alco ανέδειξε:

  • τις τεράστιες δυσκολίες των νοικοκυριών να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις του δύσκολου χειμώνα
  • τα ξεκάθαρα αιτήματά των εργαζόμενων για αυξήσεις μισθών και για συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Ας σημειωθεί εδώ ότι , μετά από συμφωνία με το Συμβούλιο της Ευρώπης, στις χώρες-μέλη  για αυξήσεις μισθών και ενίσχυση του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
  • τις απαράδεκτες συνθήκες ασυδοσίας και εργοδοτικής παραβατικότητας στον ιδιωτικό τομέα

Όπως, μάλιστα, θα δείξουμε πιο κάτω, οι συνθήκες εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, σε σχέση με το σύνολο του ιδιωτικού τομέα, είναι ακόμη χειρότερες, αν συγκριθούν τα ευρήματα της έρευνας Big Quit της ΟΙΕΛΕ με τα στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ.

Βασικό αίτημα των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα: Αυξήσεις μισθών μέσω συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Στην έρευνα που παρουσίασαν ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας ΙΝΕ ΓΣΕΕ και Καθηγητής στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Αθήνας Γιώργος Αργείτης και ο Γενικός Διευθυντής των ΙΝΕ και ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ Χρήστος Γούλας αναλύθηκαν ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία για την ελληνική οικονομία. Αναφέρθηκε ότι η ανάπτυξη της οικονομίας των τελευταίων ετών δεν βασίστηκε στην παραγωγή, αλλά στην αύξηση της κατανάλωσης που προήλθε από την αποταμίευση που έκαναν τα νοικοκυριά την περίοδο της πανδημίας. Αυτό σημαίνει ότι η “φούσκα” της ανάπτυξης μοιραία θα σκάσει με απρόβλεπτες συνέπειες για την κοινωνία.

Ήδη η κρίση ακρίβειας που επελαύνει, δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες στους πολίτες. Βάσει της έρευνας, το 70% περίπου των ερωτώμενων απάντησαν ότι θα ανταποκριθούν “δύσκολα” ή “καθόλου” στην ακρίβεια και στις ενεργειακές ανάγκες του χειμώνα.

Τα αιτήματα των εργαζόμενων είναι ξεκάθαρα. Η ακρίβεια μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μόνο μέσω της αύξησης μισθών (κι όχι μέσω της μείωσης φόρων).

Ξεκάθαρα, δε, προκύπτει ότι οι πολίτες ζητούν τη διαμόρφωση μισθών μέσω συλλογικών συμβάσεων κι όχι μέσω αποφάσεων της κυβέρνησης. Οι “υποχρεωτικές” αυξήσεις του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση ήταν επί της ουσίας οι μόνες που είδαν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, καθώς δεν έγιναν αυξήσεις στα υπόλοιπα κλιμάκια των μισθών (80% των εργαζόμενων δεν είχαν αύξηση στο μισθό τους). Άρα η επαναφορά της ωρίμανσης μισθών (που είναι παγωμένη από το 2012) περνάει μόνο μέσα από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις διεκδικήσεις των συνδικάτων. Θυμίζουμε εδώ ότι στη μη τυπική ιδιωτική εκπαίδευση δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εδώ και μια δεκαετία, με αποτέλεσμα οι αποδοχές των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών να έχουν συρρικνωθεί στα χρόνια της κρίσης μέχρι και 70%.

Η ΟΙΕΛΕ έχει ως κύρια αιτήματά της:

  • Την επαναφορά των μισθών στα επίπεδα του 2011 και την αποκατάσταση του 13ου και του 14ου μισθού. Η τεράστια κερδοφορία των εκπαιδευτηρίων τα τελευταία χρόνια επιτρέπει και με το παραπάνω τις ελάχιστες αυτές αυξήσεις.
  • Την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία, ώστε να υπάρξουν βιώσιμες συνθήκες εργασίας και αμοιβής στους δύσκολους χώρους των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

Δραματικές οι συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, ακόμη χειρότερες στην ιδιωτική εκπαίδευση!

Η πλήρης απορρύθμιση της εποπτείας στον χώρο της εργασίας με την ουσιαστική διάλυση του ΣΕΠΕ έχει γεννήσει “τέρατα” στον ιδιωτικό τομέα. Τα αποτελέσματα γεννούν εύλογα ερωτηματικά για το αν η Ελλάδα θα έπρεπε να θεωρείται ευρωπαϊκή, ευνομούμενη χώρα με τα τραγικά στοιχεία εργοδοτικής παραβατικότητας και ασυδοσίας που οι έρευνες καταγράφουν και που απεικονίζουν συνθήκες εργασίας οι οποίες ισχύουν μόνο σε χώρες του τρίτου κόσμου. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην τυπική ιδιωτική εκπαίδευση (στα ιδιωτικά σχολεία δηλαδή) η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Σε έναν χώρο δηλαδή που εποπτεύεται διπλά (τόσο από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όσο και από την Επιθεώρηση Εργασίας)! Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν “άνωθεν” εντολές για “προστασία” των παραβατών επιχειρηματιών της εκπαίδευσης. Αυτό δεν πλήττει, φυσικά, μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τις νόμιμα λειτουργούσες ιδιωτικές εκπαιδευτικές μονάδες.

Ας δούμε όμως συγκριτικά κάποια στοιχεία της έρευνας του ΙΝΕ και της έρευνας του Big Quit της ΟΙΕΛΕ:

Εργασία πέραν του νόμιμου ωραρίου

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕ, το 40%  περίπου των εργαζόμενων υποχρεώνονται να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση. Στην ιδιωτική εκπαίδευση το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 50%.

Πληρωμή υπερωριών-υπερεργασίας

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕ, σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι δεν αμείβονται για τις πρόσθετες υπηρεσίες που παρέχουν. Στην ιδιωτική εκπαίδευση η κατάσταση είναι απελπιστική. Στο σύνολο των πρόσθετων υπηρεσιών, το ποσοστό των απλήρωτων εκπαιδευτικών φθάνει στο 70%!

Με βάση την έρευνα της ΟΙΕΛΕ, δεν καταβάλλεται αμοιβή για το 55% των απογευματινών δραστηριοτήτων, για την υπερωριακή διαδικτυακή απασχόληση στο 86%, ενώ για open days, bazaars και πρόσθετη εργασία σε αργίες, διακοπές κ.λπ., το ποσοστό φθάνει στο 85%! (Κι όλα αυτά, φυσικά, με την ευγενική, υπέρ των εργοδοτών, συνδρομή  των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Εργασίας).

Βαθμός επαγγελματικής ικανοποίησης

Ο δείκτης αυτός έχει ιδιαίτερη σημασία στην ανάλυση φαινομένων, όπως του Big Quit. Στην έρευνα του ΙΝΕ, φαίνεται πως το 30% περίπου των εργαζόμενων είναι “λίγο” ή “καθόλου” ευχαριστημένοι με την εργασία τους. Θα είχε, φυσικά, ενδιαφέρον να δούμε κάποια στιγμή στοιχεία για την επαγγελματική ικανοποίηση ανά κλάδο, ώστε να διαπιστώσουμε, αν υπάρχει ευθεία διασύνδεση του φαινομένου της Μεγάλης Παραίτησης με την επαγγελματική ικανοποίηση.

Το ποσοστό των επαγγελματικά δυσαρεστημένων εκτοξεύεται στο 66% στο χώρο των ιδιωτικών σχολείων (εύρημα που ταιριάζει με το 67% όσων δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να φύγουν από την ιδιωτική εκπαίδευση για να εργαστούν σε άλλο εκπαιδευτικό χώρο).

Αναλυτικά μπορείτε να δείτε:

Το σύνολο της έρευνας του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ .

Το σύνολο της έρευνας της ΟΙΕΛΕ για το Big Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπως παρουσιάστηκε συνολικά στη Μαύρη Βίβλο για την ιδιωτική Εκπαίδευση που έχει παραδοθεί σε κόμματα και κυβέρνηση 

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: “Διοίκηση και νόθο ΠΥΣΔΕ καταπατούν τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών!”

Επόμενο άρθρο

Καλαμαριά: Μαθητές αναγκάζονται να περπατούν 3 χλμ. για να πάνε σχολείο

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Καλαμαριά: Μαθητές αναγκάζονται να περπατούν 3 χλμ. για να πάνε σχολείο

Σχολεία – Αλαλούμ με τις κατανομές: Στέλνουν μαθητές 3 χλμ μακριά από το σχολείο τους

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.