Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Οδηγός για την Ισότιμη Πρόσβαση και Συμπερίληψη στα Προγράμματα Σπουδών - Newspedia.gr

Οδηγός για την Ισότιμη Πρόσβαση και Συμπερίληψη στα Προγράμματα Σπουδών

“Το ζήτημα της ισότιμης πρόσβασης και συμπερίληψης επιλέχτηκε ως θεματική της ΑΘΟΕ, καθώς τα πανεπιστημιακά ιδρύματα οφείλουν να διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση και συμπεριληπτικές μαθησιακές διαδικασίες για όλους κατά τη διάρκεια των Προγραμμάτων Σπουδών που προσφέρουν, ώστε να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση των σπουδών τους.”

Ολοκληρώθηκε η έκδοση του , ο οποίος προέκυψε από τις εργασίες  δύο Αλληλοδιδακτικών Θεματικών Ομάδων Εργασίας (ΑΘΟΕ) με τίτλο: “ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΣΤΑ ΠΠΣ ΤΟΥ ΔΠΘ” και “ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΣΤΑ AEI“, τις οποίες εγκαινίασε και συντόνισε η ΜΟΔΙΠ του ΔΠΘ.

Ο Οδηγός ολοκληρώθηκε μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τον Ιούλιο του 2021, κατά το πρότυπο των Thematic Peer Groups του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πανεπιστημίων ().

Στον Οδηγό αυτό, ο οποίος κοινοποιήθηκε στα Ιδρύματα της χώρας, την ΕΘΑΑΕ και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, “οι θεματικές ομάδες εργασίας α) διερεύνησαν πώς τα ελληνικά ΑΕΙ μπορούν να υποστηρίξουν τα ΠΠΣ στην προσπάθειά τους για ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη, αλλά και β) προσπάθησαν να αναδείξουν καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στην ημεδαπή και αλλοδαπή και στοχεύουν στην συμπερίληψη και ενδυνάμωση ΑΜΕΑ ή ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαφορετικό κοινωνικό υπόβαθρο και εκπαιδευτικές προσδοκίες με την υιοθέτηση π.χ. καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης, φοιτητοκεντρικής αξιολόγησης της προόδου μάθησης και επίδοσης, αναγνώρισης των πρότερων γνώσεων“.

Σύμφωνα με τον Οδηγό:

Συμπεριληπτικό Περιβάλλον είναι:
Ένα περιβάλλον όπου όλο@ οι φοιτητ@ς μπορούν:

Στις ΑΘΟΕ συμμετείχαν μέλη ΔΕΠ, επιστημονικό προσωπικό και φοιτητές από τα ακόλουθα πανεπιστήμια: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πανεπιστήμιο Πατρών και Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, πραγματοποιήθηκαν από δύο εξ αποστάσεως συναντήσεις με την κάθε ομάδα, με συγκεκριμένη κάθε φορά ατζέντα, η οποία συνοδευόταν από αντίστοιχο υλικό προς συζήτηση. Στις συναντήσεις αξιοποιήθηκαν βιωματικές τεχνικές μάθησης.

Exit mobile version