Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

ΝΔ: Ένα πανεπιστήμιο του νεοφιλελευθερισμού και του συντηρητισμού (του Νίκου Τσούλια)

14 Ιουλίου, 2022
Σε Fresh Education, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Διάδωσέ το

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Του Νίκου Τσούλια

Το συγκεκριμένο Ν/Σ αποτελεί έναν νέο κρίκο στην ήδη εκφρασμένη αντιεκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. 

Το Ν/Σ είναι μια νέα αποτύπωση αντιμεταρρυθμιστικής εκπαιδευτικής πολιτικής και συνδέεται με τα άλλα νεοφιλελεύθερα αλλά και αναχρονιστικά νομοθετήματα της κυβέρνησης: με την εξίσωση των διπλωμάτων των κολεγίων με τα πτυχία των πανεπιστημίων, με την επέκταση της Κατάρτισης σε βάρος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με την απόπειρα εισαγωγής της άκρως αντιδραστικής θεωρίας περί «αγέννητου παιδιού» αλλά και  με την πλήρη αγνόηση του μαθησιακού κενού των μαθητών της επί δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης κλπ. 

  • Υπονομεύεται η δημοκρατική λειτουργία του πανεπιστημίου.

Για πρώτη φορά δεν εκλέγεται από την Ακαδημαϊκή Κοινότητα ο Πρύτανης. Αντίθετα, προκύπτει από ένα κλειστό, ολιγάριθμο σχήμα των 6 εσωτερικών και 5 εξωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης. Αναθεωρούνται πτυχές της συλλογικότητας, που είναι sine qua non στοιχείο της πανεπιστημιακής λειτουργίας. Επωάζεται κλίμα συναλλαγής και αδιαφάνειας και με θεσμικό πλέον τρόπο. Το σχήμα διοίκησης γίνεται ασφυκτικά συγκεντρωτικόˑ θα ελέγχεται από μια Ομάδα. Τα Συμβούλια Διοίκησης δεν μπορούν να λειτουργούν ως θεσμικά αντίβαρα στις πρυτανικές υπερεξουσίες, ως οφείλεται, λόγω και της συλλειτουργίας του πρύτανη σε αυτά.   

  • Αντί να προάγεται, αμφισβητείται το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου.  

Γίνονται υπερνομοθέτηση και υπερ-ρυθμίσεις για κάθε ζήτημα του πανεπιστημίου ακόμα και για εκείνα τα στοιχεία που συνιστούν τους Κανονισμούς λειτουργίας του. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται κλίμα καχυποψίας απέναντι στο επιστημονικό δυναμικό.  Φασκιώνεται ακόμα και η πιο στοιχειώδης πρωτοβουλία για την αυτόνομη οργανωτική ανάπτυξη του πανεπιστημίου. Όλος αυτός ο περιορισμός ενισχύεται και από το γεγονός ότι νομοθετείται ενιαίο σχήμα ανεξάρτητα αν είναι το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας, το ΕΚΠΑ ή κάποιο μικρό, π.χ. το Χαροκόπειο.  

  • Διαμορφώνονται εστίες αποδόμησης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κατηγοριοποιείται το μισθολογικό / οικονομικό στάτους των καθηγητών. 

Τα μεταπτυχιακά σε μεγάλο μέρος υλοποιούνται με ιδιωτικούς πόρους. Το ίδιο προβλέπεται και με τις αποζημιώσεις των πανεπιστημιακών καθηγητών. Τα κίνητρα της αγοράς εργασίας συνδέονται στενά με την εμπορευματικότητα και όχι με τις γενικότερες ανάγκες μιας κοινωνίας. Προφανώς θα έχουμε διαφοροποιήσεις και κατηγοριοποιήσεις οικονομικού περιεχομένου στην πανεπιστημιακή κοινότητα ανάλογα με την εμπορικότητα  του σχετικού επιστημονικού πεδίου και με τις επιδόσεις των καθηγητών.  

  • Δεν δημιουργείται ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας μας με αναπτυξιακά και ορθολογικά κριτήρια. 

Θα συνεχιστεί το ήδη υπάρχον κλίμα, στο οποίο επικρατεί ο παραγοντισμός και οι μικροκομματικές επιδιώξεις. Απτό ανορθολογικό παράδειγμα είναι η υπόθεση των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων πανεπιστημιακών κλπ Τμημάτων το προηγούμενο διάστημα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι με το Ν/Σ επικυρώνονται τέτοιες ανορθολογικές επιλογές.  Προκύπτει ένα βασικό ερώτημα. Πότε, με ποια κριτήρια και πώς έγινε και γίνεται ο θεσμικός πολιτικός διάλογος για τις δημιουργίες ή για τις  συγχωνεύσεις τμημάτων στην περιφέρεια της χώρας;  

  • Δεν διαμορφώνονται αντισταθμιστικά μέτρα για την ενίσχυση των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών.  

Με δεδομένο ότι η αγορά εργασίας δεν προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες προαγωγής των διάφορων επαγγελματικών χώρων, οι εν λόγω επιστήμες χρειάζονται ενίσχυση με θεσμικό τρόπο. Και εδώ δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αλλά δεν μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την πρόοδο κάθε πολιτείας η αγορά αλλά η κοινωνία και το πολιτικό σύστημα!  

  • Επαναφέρει δομές που αντιστοιχούν σε ΤΕΙ!

Και ενώ δεν έχει κλείσει ο κύκλος της κατάργησης των ΤΕΙ και της ενιαίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανοίγει έναν νέο παρόμοιο κύκλο με την προβληματική μάλιστα μορφή των επτά εξαμήνων. Υιοθετεί μια αυθαίρετη επιλογή, που δεν βασίζεται σε καμιά επιστημονική μελέτη, σε καμιά σχετική επεξεργασία περί των επαγγελματικών δικαιωμάτων και υπονομεύει το θεσμοθετημένο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων των 8 επιπέδων.  

  • Το παρόν Ν/Σ είναι θνησιγενές. Δεν έχει καμιά προοπτική! 

Η κυβερνητική πρόταση της Ν.Δ. για το πανεπιστήμιο δεν είναι βιώσιμη. Δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας μας. Ήδη απορρίπτεται από όλες σχεδόν τις θεσμικές συλλογικές εκφράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας. Είναι μια σκληρή μικροκομματική επιλογή. Δεν συνδέθηκε με κανενός είδους συστηματικό και οργανωμένο διάλογο. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας δεν είναι στις σκέψεις της Υπουργού, γιατί δεν πιστεύει στην διακομματική συνεννόηση – πιστή γαρ στον αυτάρεσκο αυταρχισμό της.   

Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κορονοϊός: Ο «Κένταυρος» φέρνει παράταση του έκτου κύματος – Πώς «σπάει» την ανοσία

Επόμενο άρθρο

Power Pass: Τα εκκαθαριστικά της… οργής

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Power Pass: Τα εκκαθαριστικά της... οργής

ΑΣΕΠ – ειδική αγωγή: Καθυστερήσεις στην προκήρυξη 2ΕΑ/2022

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.