Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Παρασκευή, 30 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

«Να γίνει πραγματικά Διαβαθμισμένης Δυσκολίας η Τράπεζα Θεμάτων»

4 Ιανουαρίου, 2022
Σε Εκπαίδευση
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ εμφανίζονται ανένδοτα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, η οποία ουδεμία σχέση έχει με τα σχολικά εγχειρίδια

Mία εξέταση, είτε προφορική είτε γραπτή, για να οδηγεί σε αξιόπιστα συμπεράσματα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν πολλές παράμετροι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Προσλήψεις 14.641 αναπληρωτών Α/θμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση

Ίσως η πλέον σημαντική όλων είναι οι εκάστοτε συνθήκες που επικρατούν στις σχολικές μονάδες. Είτε λόγω εκτάκτων καταστάσεων, όπως η σχεδόν τριετής που βιώνουμε, είτε λόγω μιας παγιωμένης δυσπραγίας, που δεν εννοούμε να την αλλάξουμε, για να μην θιγούν κάποιοι. Έτσι, σήμερα έχουμε:

Διαφήμιση
Διαφήμιση
  • Πεπαλαιωμένα και αναχρονιστικά εγχειρίδια, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις. Ρωτήστε όποιον θέλετε να σας πει εάν οι υποψήφιοι, που επιθυμούν να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή, έχουν καμία ελπίδα εισαγωγής, μελετώντας μόνο τα σχολικά εγχειρίδια. Χρόνια φωνάζουμε ότι  το τα εγχειρίδια της Γ’ Λυκείου δεν έχουν αντιστοιχία με το επίπεδο των εξετάσεων, ποσοτικά και ποιοτικά, καταδικάζοντας πολλούς μαθητές σε αποτυχία, υποχρεώνοντάς τους στην εξωσχολική βοήθεια.
     
  • Ουσιαστική αποχή από την εκπαιδευτική πράξη, τουλάχιστον δύο χρόνια τώρα. Όπως σωστά έχει παρατηρηθεί από πληθώρα εκπαιδευτικών, οι μαθητές έχουν ξεχάσει τι σημαίνει να είσαι μαθητής.
     
  • Παράγωγο του προηγουμένου, οι μαθητές έχουν συνηθίσει, πλέον, σε εύπεπτη ύλη, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις εμβάθυνσης. Τα γνωστικά κενά των μαθητών, σε σχέση με τις απαιτήσεις του συστήματος, είναι τεράστια. Και οι τελευταίοι που ευθύνονται γι’ αυτά είναι οι μαθητές.
     
  • Μια πρωτοφανή κόπωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι διαρκώς καλούνται από τους παραγωγούς ιδεών και προτάσεων για ακόμα περισσότερα. Εύλογα αναρωτιόμαστε πόσο καιρόν πρέπει να έχουν να διδάξουν σε αίθουσα οι εμπνευστές των προτάσεων κι αν έχουν διδάξει ποτέ σε σχολεία εκτός πειραματικών και προτύπων.
     
  • Κενά, όπως κάθε χρονιά, σε εκπαιδευτικούς και αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της διδακτέας ύλης. Ακόμα και σήμερα, μεσούσης της χρονιάς, προσλαμβάνονται αναπληρωτές! Αλήθεια, πότε και πως αυτοί οι άνθρωποι θα διδάξουν επαρκώς τη διδακτέα ύλη; Όσο φιλότιμος και αν είναι ο εκπαιδευτικός, δεν μπορεί να κάνει το ψάρι κρέας…
     
  • Τράπεζα Θεμάτων, που προκαλεί επιπλέον άγχη και βάρη σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι θεματοδότες στην Τράπεζα Θεμάτων μάλλον λίγη ή ελάχιστη επαφή έχουν με τη σχολική πραγματικότητα, ιδίως της επαρχίας.
     
  • Αύξηση ύλης, χωρίς ανάλογη αύξηση ωρών διδασκαλίας, τη στιγμή που είναι ακόμα νωπές οι διαμαρτυρίες ότι οι ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούσαν ούτε για την περσινή, και αρκετά μειωμένη, ύλη.
     
  • Τα πειράματα στις Θετικές Επιστήμες, αποτελούν ακόμα «ευγενή πρόθεση». Ούτε έξω από την πόρτα του Εργαστηρίου δεν προλαβαίνουμε να περάσουμε, αν δεν έχει μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας κι αυτό… (Βέβαια, η πατέντα βρέθηκε: φτιάξτε Ομίλους, εκτός ωραρίου και το πρόβλημα λύθηκε! Μόνο που στα Πειραματικά οι Όμιλοι εντάσσονται -και ορθά- στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Αυτοί υπηρετούν, μάλλον, σε άλλο Υπουργείο.)

Το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ εμφανίζονται ανένδοτα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ). Μια ΤΘΔΔ, η οποία ουδεμία σχέση έχει με τα σχολικά εγχειρίδια, τουλάχιστον στη Φυσική, που εμείς μπορούμε να κρίνουμε. Έτσι:

  • Ακολουθώντας τη μόδα των πανελλαδικών εξετάσεων, τα περισσότερα από τα χαρακτηρισμένα ως  θέματα Β είναι ασκήσεις, που το αποτέλεσμα τους δίνεται με μορφή πολλαπλής επιλογής. Ενίοτε υποκρύπτουν και πρόβλημα. Μπορεί να εμπλέκουν σχεδιασμό δυνάμεων, εξισώσεις κίνησης, επίλυση συστήματος, ενεργειακά θεωρήματα όλα αυτά σε ένα ερώτημα!  Το θέμα Β, όπως ορίζει ο νόμος, ελέγχει την  κατανόηση  θεωρίας, και φυσικά δεν μπορεί μια ερώτηση θεωρίας να εξετάζει το μισό βιβλίο και να απαιτεί πληθώρα μαθηματικών συλλογισμών.
  • Η δυσκολία των θεμάτων, στην πλειονότητά τους, ελάχιστη σχέση έχει με εκείνη του σχολικού εγχειριδίου, το οποίο επί της ουσίας το ακυρώνουν. Αν ο εκπαιδευτικός δεν διδάξει θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων και αρκεστεί μόνο στο σχολικό βιβλίο, η αποτυχία των μαθητών του είναι βέβαιη.
  • Το θέμα Δ δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει σε δυσκολία τα προβλήματα που περιέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Κάθε ερώτημα πρέπει να έχει σαφή ζητούμενα και τα ερωτήματα να παρουσιάζουν λογική συνέχεια. Ειδάλλως, τα  τέσσερα ερωτήματα γίνονται πολύ περισσότερα και ο απαιτούμενος χρόνος για να απαντηθούν δυσανάλογος με το δίωρο των σχολικών εξετάσεων.  Η επεξεργασία του προβλήματος δεν πρέπει να απαιτεί πάνω από μια σελίδα επεξεργασία, Δυστυχώς, υπάρχουν αρκετές ασκήσεις που για να λυθούν συνολικά απαιτούν υπολογισμούς πολλών μεταβλητών παρότι τα ερωτήματα είναι τέσσερα. Λίγες  ευτυχώς ξεπερνούν τις δυο σελίδες για την επεξεργασία τους, αλλά αρκετές απαιτούν 1,5 σελίδα.

Για όλα τα παραπάνω προτείνουμε :

  1. Την εθελοντική εφαρμογή της ΤΘΔΔ για φέτος από όσες σχολικές μονάδες επιθυμούν, λόγω των έκτακτων συνθηκών που βιώνουμε.
  2. Να εξεταστούν οι μαθητές μόνο σε ένα θέμα, το τέταρτο, από την ΤΘΔΔ, εφόσον το Υπουργείο Παιδείας επιμένει στην εφαρμογή της, μέχρις ότου επανέλθει η ομαλότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  3. Τα θέματα Β που είναι στην ουσία ασκήσεις, να μεταφερθούν στην κατηγορία των Δ θεμάτων.
  4. Σε κάθε θέμα να αντιστοιχιστεί ένας βαθμός δυσκολίας, ο οποίος θα λαμβάνεται υπόψη στην κλήρωση των θεμάτων. Εάν το Υπουργείο Παιδείας επιμείνει την εφαρμογή της ΤΔΘΘ ως έχει, τουλάχιστον, να αποκλείονται δυο δύσκολα θέματα , ένα Β κι ένα Δ ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια της κλήρωσης.
  5. Θέματα ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας να διατηρηθούν μόνο ως υλικό για τους ταλαντούχους μαθητές, που επιθυμούν να εμβαθύνουν ιδιαίτερα και να μην ενταχθούν στη διαδικασία της κλήρωσης. Η Α’ Λυκείου είναι τάξη Γενικής Παιδείας και όχι Προσανατολισμού.

Ας μη ξεχνάμε ότι εξετάζονται παιδιά, σε συνθήκες που δεν ευνοούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Και οφείλουμε όλοι να σταθούμε δίπλα τους, όχι απέναντί τους.

Η Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Δρακόπουλος Γρηγόρης

Εμμανουηλίδης Αριστείδης

Πετρόπουλος Μιχάλης

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Πιστοποιητικό νόσησης: Προβληματισμός για την άδεια του εργαζόμενου – Χρειάζεται PCR ή rapid test;

Άνοιγμα σχολείων: Σήμερα η συνεδρίαση των ειδικών – Ακολουθούν οι ανακοινώσεις Κεραμέως-Πλεύρη

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 – Μόνιμοι Διορισμοί σε Δήμους: Το  πιο εύκολο Lower – Proficiency για μόρια μέσα σε 3 ημέρες με ΤΗΛΕΞΈΤΑΣΗ – Μόνο 111 ευρώ

Προκήρυξη νέου προγράμματος ΟΑΕΔ για 4.000 θέσεις εργασίας με μισθό 933 ευρώ

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Σέρρες: Αρνήτρια απειλεί με διαζύγιο τον σύζυγό της γιατί… εμβολίασε τον γιο τους

Επόμενο άρθρο

Προσλήψεις στον δήμο Αθηναίων για το πρόγραμμα NextGEN

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Προσλήψεις στον δήμο Αθηναίων για το πρόγραμμα NextGEN

Πάντειο: Με πράσινη κάρτα η είσοδος των φοιτητών στα αμφιθέατρα

Πάντειο: Με πράσινη κάρτα η είσοδος των φοιτητών στα αμφιθέατρα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.