Tο yπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει για τους εκπαιδευτικούς το ρόλο του στρατηγικού προκεχωρημένου φυλακίου της αξιολόγησης
Το , σε πρόσφατη ανακοίνωσή του (Δευτέρα 29 Αυγούστου) με τίτλο «Μεταρρυθμίσεις στα Σχολεία – Ξεκινά το νέο σχολικό έτος 2022-2023 με καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα – Η Παιδεία αλλάζει Στην Πράξη», σημειώνει αναφορικά με την αξιολόγηση στα σχολεία: «συνεχίζουμε την αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις “PISA” για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ξεκινάμε την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία, με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, με σημαντικές καινοτομίες ανάμεσα στις οποίες είναι ο Παιδαγωγικός και ο Ενδοσχολικός Συντονιστής».
Το Δ.Σ της Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής θυμίζει ότι η υλοποίηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στον ν. 4823/2021 απαιτεί τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης [Άρθρο 66 «οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης αξιολογούνται ως εξής: από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους»].
Όπως υπογραμμίζουν όμως οι εκπαιδευτικοί, για μεγάλο μέρος του νέου σχολικού έτους δεν θα υπάρχουν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης (οι κρίσεις φαίνεται ότι δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2022), ούτε νέοι διευθυντές σχολείων που να έχουν κριθεί με το «πατρόν» που επιβάλλει ο νόμος 4823/2021. Ως εκ τούτου το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να προχωρήσει αμέσως στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, μπορεί να προετοιμάσει το έδαφος θέτοντας σε εφαρμογή διατάξεις του Ν. 4823/2021 που δεν υλοποιήθηκαν την περσινή σχολική χρονιά.
Και εδώ, ακριβώς, έρχονται να «κουμπώσουν» οι «καινοτομίες» που με τόσο ενθουσιασμό ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας:
Αναφερόμαστε στους λεγόμενους Ενδοσχολικούς Συντονιστές και στους Παιδαγωγικούς σύμβουλους – μέντορες, για τους οποίους το Υπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει το ρόλο του στρατηγικού προκεχωρημένου φυλακίου της αξιολόγησης!
-Με τον πρώτο θεσμό, αυτόν των Εκπαιδευτικών Ομίλων, η υπουργός προσφέρει αντί για μισθό μόρια (ναι μόρια!), καθώς «ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία τους δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης»!
-Με τον δεύτερο, αυτόν του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, –Μέντορας, ο αφοσιωμένος φίλος του Οδυσσέα, στην Οδύσσεια του Ομήρου…– δημιουργεί ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, κόβοντας σε φέτες τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και αποδυναμώνοντας τη συνοχή και την ισοτιμία των μελών τους. Και αυτοί οι μέντορες –εκπαιδευτικοί επιλεγμένοι από τον διευθυντή–, θα πριμοδοτούνται με μόρια, στην ανταγωνιστική πορεία τους προς την ιεραρχική πυραμίδα.
-Ο τρίτος θεσμός, αυτός των Ενδοσχολικών Συντονιστών (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων), η θητεία των οποίων συνεκτιμάται επίσης για την επιλογή τους ως στελέχη της εκπαίδευσης, δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ακόμη «διαβάθμιση» – διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία του διευθυντή της σχολικής μονάδας, οπότε για πρώτη φορά θεσμικά επιχειρείται να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στον ίδιο τον σχολικό χώρο.
Ως εκ τούτου, καλούμε τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων ΝΑ ΜΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ Η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ! Καλούμε, επίσης, τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΝ κανέναν ρόλο μέντορα και ενδοσχολικού συντονιστή, που εκ των πραγμάτων εξυπηρετούν την αξιολογική περικύκλωση του κλάδου. Ο αγώνας μας για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία, καθώς και για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια σε ένα δημόσιο σχολείο που μορφώνει όλα τα παιδιά οφείλει να είναι διαρκής και ανυποχώρητος για να φράξουμε τον δρόμο στην επέλαση των βαρβάρων!
(ΟΔΗΓΙΕΣ) – Πώς θα πάρετε ολόκληρο το ποσό
Tο yπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει για τους εκπαιδευτικούς το ρόλο του στρατηγικού προκεχωρημένου φυλακίου της αξιολόγησης
Το , σε πρόσφατη ανακοίνωσή του (Δευτέρα 29 Αυγούστου) με τίτλο «Μεταρρυθμίσεις στα Σχολεία – Ξεκινά το νέο σχολικό έτος 2022-2023 με καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα – Η Παιδεία αλλάζει Στην Πράξη», σημειώνει αναφορικά με την αξιολόγηση στα σχολεία: «συνεχίζουμε την αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις “PISA” για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ξεκινάμε την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία, με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, με σημαντικές καινοτομίες ανάμεσα στις οποίες είναι ο Παιδαγωγικός και ο Ενδοσχολικός Συντονιστής».
Το Δ.Σ της Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής θυμίζει ότι η υλοποίηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στον ν. 4823/2021 απαιτεί τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης [Άρθρο 66 «οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης αξιολογούνται ως εξής: από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους»].
Όπως υπογραμμίζουν όμως οι εκπαιδευτικοί, για μεγάλο μέρος του νέου σχολικού έτους δεν θα υπάρχουν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης (οι κρίσεις φαίνεται ότι δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2022), ούτε νέοι διευθυντές σχολείων που να έχουν κριθεί με το «πατρόν» που επιβάλλει ο νόμος 4823/2021. Ως εκ τούτου το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να προχωρήσει αμέσως στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, μπορεί να προετοιμάσει το έδαφος θέτοντας σε εφαρμογή διατάξεις του Ν. 4823/2021 που δεν υλοποιήθηκαν την περσινή σχολική χρονιά.
Και εδώ, ακριβώς, έρχονται να «κουμπώσουν» οι «καινοτομίες» που με τόσο ενθουσιασμό ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας:
Αναφερόμαστε στους λεγόμενους Ενδοσχολικούς Συντονιστές και στους Παιδαγωγικούς σύμβουλους – μέντορες, για τους οποίους το Υπουργείο Παιδείας επιφυλάσσει το ρόλο του στρατηγικού προκεχωρημένου φυλακίου της αξιολόγησης!
-Με τον πρώτο θεσμό, αυτόν των Εκπαιδευτικών Ομίλων, η υπουργός προσφέρει αντί για μισθό μόρια (ναι μόρια!), καθώς «ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία τους δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης»!
-Με τον δεύτερο, αυτόν του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα, –Μέντορας, ο αφοσιωμένος φίλος του Οδυσσέα, στην Οδύσσεια του Ομήρου…– δημιουργεί ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, κόβοντας σε φέτες τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και αποδυναμώνοντας τη συνοχή και την ισοτιμία των μελών τους. Και αυτοί οι μέντορες –εκπαιδευτικοί επιλεγμένοι από τον διευθυντή–, θα πριμοδοτούνται με μόρια, στην ανταγωνιστική πορεία τους προς την ιεραρχική πυραμίδα.
-Ο τρίτος θεσμός, αυτός των Ενδοσχολικών Συντονιστών (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων), η θητεία των οποίων συνεκτιμάται επίσης για την επιλογή τους ως στελέχη της εκπαίδευσης, δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ακόμη «διαβάθμιση» – διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία του διευθυντή της σχολικής μονάδας, οπότε για πρώτη φορά θεσμικά επιχειρείται να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στον ίδιο τον σχολικό χώρο.
Ως εκ τούτου, καλούμε τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων ΝΑ ΜΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ Η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ! Καλούμε, επίσης, τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΝ κανέναν ρόλο μέντορα και ενδοσχολικού συντονιστή, που εκ των πραγμάτων εξυπηρετούν την αξιολογική περικύκλωση του κλάδου. Ο αγώνας μας για παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία, καθώς και για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια σε ένα δημόσιο σχολείο που μορφώνει όλα τα παιδιά οφείλει να είναι διαρκής και ανυποχώρητος για να φράξουμε τον δρόμο στην επέλαση των βαρβάρων!
(ΟΔΗΓΙΕΣ) – Πώς θα πάρετε ολόκληρο το ποσό