Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Μαθηματικοί Ειδικής Αγωγής: «Αντισυναδελφική η κινητοποίηση άλλων ειδικοτήτων»

29 Ιουλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Επιστολή του Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (μονίμων και αναπληρωτών) σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών εκπαιδευτικών ΠΕ03.ΕΑΕ

Επιστολή έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr ,  από τον υπό σύσταση Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής (Μονίμων και Αναπληρωτών), την οποία αποστέλλει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών ειδικότητας Π03 Ε.Α.Ε. 

Ο Σύλλογος χαρακτηρίζει αντισυναδελφική την  κινητοποίηση άλλων ειδικοτήτων, «που στοχοποιούν την ειδικότητα των Μαθηματικών και εποφθαλμιούν στις θέσεις που δίνονται για την κάλυψη της Μαθηματικής , ειδικά στην ειδική αγωγή» . Εν συνεχεία παραθέτει το νόμο 4638/2019, Άρθρο 28 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), ζητώντας την εξειδικευμένη επιστημονικά και εκπαιδευτικά ορθή αντιμετώπιση της διδακτικής των Μαθηματικών. Ακολουθεί η επιστολή Υπό σύσταση Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Μονίμων και Αναπληρωτών).

«Εν συντομία  θα  θέλαμε  να  υπενθυμίσουμε  σε  όλους  τους  εμπλεκόμενους φορείς αλλά ιδιαίτερα στους  βουλευτές  που  πήραν  θέση  χωρίς  να  έχουν επαρκή ενημέρωση ότι η κάλυψη των θέσεων των οργανικών κενών που καταρτίζει η ειδικότητα των Μαθηματικών (το ελάχιστο 12 ώρες σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο με τμήμα ένταξης της χώρας), οφείλει να γίνεται κατ’ αποκλειστικότητα από την ειδικότητα του Μαθηματικού. Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια  έντονα  το  παρακάτω  φαινόμενο  σε  πολλά  σχολεία  της χώρας.  Το  τμήμα  ένταξης  να  στελεχώνεται  από  έναν   φιλόλογο   ειδικής αγωγής ΠΕ02 και έναν μαθηματικό ειδικής αγωγής  ΠΕ03  ή  έναν  φυσικό ΠΕ04.01 ή έναν χημικό ΠΕ04.02 ή έναν βιολόγο ΠΕ04.04  ή  έναν  γεωλόγο ΠΕ04.05 που θα διδάσκει όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών που πραγματοποιούνται στο τμήμα ένταξης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ /Τεύχος Β’ 2599/03.07.2018,  «Με  τα  μαθήματα   πρώτης   (Α’)   ανάθεσης   οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο  ή καλύπτουν  εκπαιδευτικές  ανάγκες.  Οι  διδακτικές   ώρες   της   δεύτερης ανάθεσης  της  βασικής  ειδικότητας  καθώς  και   οι   διδακτικές   ώρες   της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν  το  όριο  των  έντεκα  (11)  διδακτικών   ωρών.», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η επιστολή

Θέμα: Σχετικά με ζητήματα αναθέσεων και διορισμών εκπαιδευτικών ειδικότητας ΠE03 Ε.Α.Ε. 

Αξιότιμη κα Υπουργέ, κ. Υφυπουργοί, κ. Γενικέ, κ. Διευθυντά ειδικής αγωγής, Αξιότιμες/οι Κυρίες/Κύριοι 

Η εκπαιδευτική κοινότητα και ιδιαίτερα οι Μαθηματικοί που έχουμε υπηρετήσει για πολλά χρόνια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δη στην Ειδική Αγωγή, χαιρετίζουμε τις αποφάσεις της ηγεσίας του Υπουργείου να επενδύει σε υψηλά εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και  να  προχωράει  τα  τελευταία  έτη σε μόνιμους διορισμούς. 

Η Ειδική αγωγή, η οποία βασιζόταν εξ ολοκλήρου στην πρόσληψη αναπληρωτών κάθε χρόνο, είναι γεγονός πως είχε δημιουργήσει δυσλειτουργίες στις  ειδικές δομές και στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιθυμούμε από την μεριά μας να συνεχίσουμε να υπηρετούμε τον ευαίσθητο αυτό κλάδο της εκπαίδευσης και να διεκδικήσουμε τις θέσεις που πραγματικά αναλογούν στον κλάδο μας σε επερχόμενες προσλήψεις, δίνοντας πάντοτε το καλύτερο μέρος του εαυτού μας στο λειτούργημα αυτό. 

Παρακολουθούμε  το  τελευταίο  διάστημα  μια  κινητοποίηση   συναδέλφων άλλων ειδικοτήτων, που στοχοποιεί την ειδικότητα των Μαθηματικών και εποφθαλμιά στις θέσεις που δίνονται για την κάλυψη της Μαθηματικής εκπαίδευσης, ειδικά στην ειδική αγωγή. 

Το γεγονός αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί  τόσο  αντισυναδελφικό,  όσο  ανήθικο  και  παράλογο.  Είναι θεμιτό, όλοι οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι ειδικοτήτων, να επιθυμούν και να διεκδικούν  μεγάλο  αριθμό  προσλήψεων,  καθώς  τα  κενά   είναι   πολλά. Επιπλέον  όμως  προς  λύπη  μας,  παρατηρήσαμε  ότι  έγινε   αναφορά   στην Βουλή,  με  σκοπό  να   ευνοηθούν  πολιτικές  αντιπαραθέσεις.  Είμαστε   κάθετοι και  κρίνουμε  αναγκαίο,  όταν   πραγματοποιούνται   ερωτήσεις   ή   αναφορές στην Βουλή, να είναι πλήρως ενημερωμένοι οι βουλευτές που ρωτάνε ή συνυπογράφουν, στο πλαίσιο της νομοθεσίας  και  της  λογικής,  εξετάζοντας τις θέσεις και  τα  επιχειρήματα  όλων  των  εμπλεκομένων.  Όταν  αυτό  δεν γίνεται, ως κλάδος που πλήττεται θα απαντάμε, έτσι ώστε να μην ενισχύεται περαιτέρω η παραπληροφόρηση. 

Εν συντομία  θα  θέλαμε  να  υπενθυμίσουμε  σε  όλους  τους  εμπλεκόμενους φορείς αλλά ιδιαίτερα στους  βουλευτές  που  πήραν  θέση  χωρίς  να  έχουν επαρκή ενημέρωση ότι η κάλυψη των θέσεων των οργανικών κενών που καταρτίζει η ειδικότητα των Μαθηματικών (το ελάχιστο 12 ώρες σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο με τμήμα ένταξης της χώρας), οφείλει να γίνεται κατ’ αποκλειστικότητα από την ειδικότητα του Μαθηματικού. Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια  έντονα  το  παρακάτω  φαινόμενο  σε  πολλά  σχολεία  της χώρας.  Το  τμήμα  ένταξης  να  στελεχώνεται  από  έναν   φιλόλογο   ειδικής αγωγής ΠΕ02 και έναν μαθηματικό ειδικής αγωγής  ΠΕ03  ή  έναν  φυσικό ΠΕ04.01 ή έναν χημικό ΠΕ04.02 ή έναν βιολόγο ΠΕ04.04  ή  έναν  γεωλόγο ΠΕ04.05 που θα διδάσκει όλα τα μαθήματα των θετικών επιστημών που πραγματοποιούνται στο τμήμα ένταξης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ /Τεύχος Β’ 2599/03.07.2018,  «Με  τα  μαθήματα   πρώτης   (Α’)   ανάθεσης   οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο  ή καλύπτουν  εκπαιδευτικές  ανάγκες.  Οι  διδακτικές   ώρες   της   δεύτερης ανάθεσης  της  βασικής  ειδικότητας  καθώς  και   οι   διδακτικές   ώρες   της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν  το  όριο  των  έντεκα  (11)  διδακτικών   ωρών.».  

Όπως   είναι ευκολά αντιληπτό, δεν εφαρμόζεται  στην  πράξη  αυτό  το  σημείο  του  νόμου αν αναλογιστούμε συνδυαστικά  το  ωρολόγιο  πρόγραμμα  του  Γυμνασίου  και του Λυκείου με τις αναθέσεις των μαθημάτων αντίστοιχα. Επίσης να  σημειωθεί  ότι  οι  μαθηματικοί  ΠΕ03  απασχολούνται  επίσης  σε ΕΕΕΕΚ για το μάθημα των Μαθηματικών σε αντίθεση με το σύνολο των εκπαιδευτικών ΠΕ04 οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο διδασκαλίας στα συγκεκριμένα σχολεία σύμφωνα με  το  ΦΕΚ  1761/2018.  Αυτό  σημαίνει  ότι το  σύνολο  των  εκπαιδευτικών  ΠΕ04  στην  ειδική  αγωγή  εργάζεται  σε ΕΝΕΕΓΥΛ και το μεγαλύτερο ποσοστό απασχολούνται στα  τμήματα  ένταξης χωρίς βέβαια να καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης όπως τους υποχρεώνει ο νόμος. Οι  ειδικότητες  που  διεκδικούν  τις ώρες μας, αγνοούν  ότι  γίνεται  εφαρμογή  της  ισχύουσας  νομοθεσίας  στην Ειδική  Αγωγή  όχι  μόνο  της  Ελλάδας  αλλά  και  άλλων   χωρών   που εφαρμόζεται η Ένταξη. Παρακάτω παραθέτουμε το Νόμο 4638/2019, Άρθρο 28 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) Στα  ΤΕ  των  σχολικών  µονάδων   της   δευτεροβάθµιας   εκπαίδευσης,   στις οποίες  φοιτούν  έως  τριακόσιοι  (300)  µαθητές,  τοποθετείται  ένας εκπαιδευτικός  κλάδου  ΠΕ02  και   ένας  εκπαιδευτικός  κλάδου  ΠΕ03,  ενώ  στα ΤΕ  των  σχολικών  µονάδων,  στις  οποίες   φοιτούν   περισσότεροι   από τριακόσιοι (300) µαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) µε διαγνωσµένη   από   αρµόδιο   δηµόσιο   φορέα   (Κέντρα    Διάγνωσης, Αξιολόγησης,  Συμβουλευτικής  και  Υποστήριξης  ατόμων  με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -ΚΕΔΑΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο,  Δηµόσιο Νοσοκοµείο) αναπηρία και/ή  ειδικές  εκπαιδευτικές  ανάγκες,  τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση,  σε  επίπεδο  Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης,  γίνεται  σε  ποσοστό  42% για την ειδικότητα  ΠΕ04.01,  20%  για  κάθε  µία  από  τις  ειδικότητες  ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Επομένως, τα Τμήματα Ένταξης λειτουργούν με συγκεκριμένη νομοθεσία για συγκεκριμένο  λόγο,   με   συγκεκριμένους   στόχους-σκοπούς   και   ξεκάθαρο τρόπο πρόσληψης εκπαιδευτικών με κυρίαρχο στοιχείο την Γλώσσα και τα Μαθηματικά και ουδείς αμφισβητεί κάτι  τέτοιο.  Ο  Φιλόλογος  και  ο Μαθηματικός  στο  Τμήμα  Ένταξης  υπήρχαν  από   συστάσεως   αυτών   και πρέπει να υπάρχουν, όχι γιατί το λέμε εμείς αλλά για παιδαγωγικούς κυρίως λόγους εκτός από  την πλειονότητα  των ωρών. Τα  Μαθηματικά  δεν μπορεί  να μην διδάσκονται στο Τ.Ε. από Μαθηματικούς γιατί αν τα παιδιά δεν ξέρουν Μαθηματικά δεν μπορούν να μάθουν και φυσικές επιστήμες. Επιπλέον,   στα   ΚΕΔΑΣΥ   πραγματοποιείται   η   αξιολόγηση   της   Μαθηματικής Επάρκειας των μαθητών/τριών και είναι προφανές, πως επιβάλλεται να πραγματοποιείται   κατά   προτεραιότητα   από   Μαθηματικούς.  

Το   γεγονός αυτό αποτελεί ακόμα  μία  παρανόηση  εκ  μέρους  των  εμπλεκόμενων  φορέων. Να υπενθυμίσουμε λοιπόν ότι για την εξέταση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες  εφαρμόζεται  το   Ψυχομετρικό   Κριτήριο   Μαθηματικής Επάρκειας  του  καθηγητή  του  Α.Π.Θ.   Γεώργιου   Μπάρμπα.   Δε   κατανοούμε την απόφαση αυτή ένα τέτοιο εξειδικευμένο  εργαλείο  να  εφαρμόζεται  στα παιδιά και από άλλες ειδικότητες. Δεν ζητάμε ώρες  από  κανένα  άλλο  κλάδο,  αλλά  απαιτούμε  σεβασμό  στον κλάδο μας απ’ όλους τους συναδέλφους. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να πειράξει τα κεκτημένα μας και κάνουμε  σαφές  σε  όλους  ότι  θα  είμαστε παρόντες σε οτιδήποτε προκύψει. Αυτό που θα περιμέναμε από όλους τους συναδέλφους, θα ήταν να στρατευτούμε ενωμένοι  προς  τον  κοινό  μας  στόχο που δεν  είναι  κανένας  άλλος από  τον  ίδιο τον  μαθητή  και  την  πρόοδο  αυτού. Ο κάθε  κλάδος  μπορεί  να  διεκδικεί  στο  πλαίσιο  της  λογικής,  της  τιμιότητας και της αλληλεγγύης. Ως μέλη της επιστημονικής ένωσης ζητάμε το αυτονόητο, την εξειδικευμένη επιστημονικά και εκπαιδευτικά ορθή αντιμετώπιση της διδακτικής των Μαθηματικών. Ευελπιστούμε στην άμεση  ανταπόκριση  του  υπουργείου,  για αυτό το επίκαιρο και φλέγον ζήτημα που μας απασχολεί. Με εκτίμηση Υπό σύσταση Επιστημονικός  Σύλλογος  Μαθηματικών  Ειδικής  Αγωγής (Μονίμων  και  Αναπληρωτών) 

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Βάσεις 2022 – Τζούφη: Αποκλεισμός 40.000 υποψηφίων από τα πανεπιστήμια

Επόμενο άρθρο

Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε κλάδους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε κλάδους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού

Πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων ΓΕΛ και των ειδικών μαθημάτων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.