Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Μέντορας στα σχολεία – Τι θα γίνει με επιμόρφωση και μείωση ωραρίου; - Newspedia.gr

Μέντορας στα σχολεία – Τι θα γίνει με επιμόρφωση και μείωση ωραρίου;

Διάδωσέ το

Έρχεται ο μέντορας στα σχολεία: Με απόφαση της Υπουργού Παιδείας  που είναι έτοιμη για υπογραφή θα καθοριστούν τα προσόντα,  τα κριτήρια ορισμού και η διάρκεια της θητείας του μέντορα στη σχολική μονάδα. Με την ίδια απόφαση θα καθοριστεί και ο αριθμός τους ανάλογα με το μέγεθος της κάθε σχολικής μονάδας

Στην υπουργική απόφαση θα αναλύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας αποτελεσματικός μέντορας αλλά και θα προτείνονται λύσεις σε προβλήματα εφαρμογής του νέου θεσμού στα σχολεία.

Δεν είναι όμως η πρώτη φορά  που επιχειρείται η εισαγωγή του θεσμού του μέντορα στο ελληνικό σχολείο.

Στο νόμο  3848/10  της πρώην Υπουργού Παιδείας κας Άννας Διαμαντοπούλου προβλεπόταν μέντορας στα σχολεία ο οποίος σύμφωνα με τη σχετική διάταξη θα πρέπει να έχει μεγάλη εκπαιδευτική και διδακτική εμπειρία και να υπηρετεί ως εκπαιδευτικός στην ίδια σχολική μονάδα ή την ίδια ομάδα σχολείων και να έχει επιπλέον προσόντα  όπως:

Λίγους μήνες μετά από  την ψήφιση του νόμου δημοσιεύτηκε και σχετικό κείμενο για διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς το οποίο συνοπτικά περιείχε τις παρακάτω προτάσεις:

Ποιοι εκπαιδευτικοί θα έχουν μέντορα στο σχολείο από Σεπτέμβρη
Καθήκοντα του μέντορα 

Επιμόρφωση του μέντορα – στήριξη του θεσμού

Μετά την επιλογή του ο μέντορας θα παρακολουθεί πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης στις βασικές αρχές επιμόρφωσης ενηλίκων, τεχνικές συμβουλευτικής των διαπροσωπικών σχέσεων, διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης, διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.ά

Διδακτικό ωράριο – Μείωση ωραρίου

Το διδακτικό ωράριο του μέντορα διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών που υποστηρίζει.  Την μείωση ωραρίου την προτείνει ο σχολικός Σύμβουλος και η τελική απόφαση  λαμβάνεται από το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ

Τα  σχόλια εκπαιδευτικών στη διαβούλευση ήταν πολλά και μπορείτε να τα δείτε εδώ

 Τι πρέπει να γίνει με τον σημερινό Μέντορα; 

Ο θεσμός του Μέντορα αυτή τη στιγμή είναι μια διάταξη στο νόμο 4823/21 που θα αναλύεται περαιτέρω στην υπουργική απόφαση που είναι έτοιμη να εκδοθεί,  λίγες ημέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων για να λάβουν γνώση οι εκπαιδευτικοί και να εφαρμοστεί. Αυτό  όμως δε σημαίνει ότι θα εφαρμοστεί με επιτυχία. Για να μην γίνουν τα ίδια λάθη ας δούμε τι έγινε με την περιπέτεια της αξιολόγησης των σχολείων την περασμένη σχολική χρονιά, μια περιπέτεια  που ακόμη δεν έχει τελειώσει και επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Ας ακούσουμε  επίσης και τις πρόσφατες φωνές από  εκπαιδευτικούς – μέντορες  στην Αυστραλία που παρατάνε το mentoring γιατί δεν προλαβαίνουν να κάνουν μάθημα.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι αλλαγές μέσω εγκυκλίων και Υπουργικών Αποφάσεων, 3-4 ημέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία,  προκαλούν αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα και  όταν απουσιάζουν και τα κίνητρα παρά μόνο η αποδοχή των σκοπών τους είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Οι αλλαγές απαιτούν συστηματική προεργασία και συζήτηση με  την εκπαιδευτική κοινότητα.

(Σημ. fresh -education:  Πραγματοποιήθηκε προσπάθεια να  παρουσιαστούν σχόλια εκπαιδευτικών από τη διαβούλευση του άρθρου 93 για τον μέντορα  του ν.4823/21 αλλά κάτι τέτοιο στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης και “αριστείας” στάθηκε αδύνατο.. δείτε εδώ τι έγινε στη διαβούλευση αυτού του νόμου που ακόμα δεν έχει διορθωθεί)

Exit mobile version