Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Λύκειο: «Τεράστιες οι δυσκολίες στην ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης»

11 Απριλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Δεν έχει κανένα απολύτως μαθησιακό ή πρακτικό όφελος η αίσθηση ματαίωσης και αποτυχίας που αναπόφευκτα θα βιώσουν οι μαθητές»

Τον προβληματισμό τους εκφράζουν η και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Χαλκίδας για το ζήτημα της ολοκλήρωσης της εκτεταμένης στο Λύκειο.

Όπως αναφέρουν, οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τεράστια κενά γνώσεων και αδυναμίες που συσσώρευσαν οι μαθητές μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Επιπλέον, τονίζουν ότι καθυστέρησε η έναρξη ορισμένων μαθημάτων λόγω και ότι μαθητές και καθηγητές νοσούν και απουσιάζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα από το σχολείο.

Μάλιστα, το 2ο ΓΕΛ Χαλκίδας ανέστειλε τη λειτουργία του τρεις φορές εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων, ενώ αρκετές διδακτικές ώρες αφιερώνονται σε ειδικές θεματικές που θεωρούνται απαραίτητες, αυξάνοντας την απώλεια διδακτικών ωρών.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι η ύλη των μαθημάτων της Α και Β Λυκείου είναι ιδιαίτερα δυσχερή στην ομαλή περάτωσή της, ενώ η οδηγία του ΥΠΕΠΘ για αναμόρφωση του προγράμματος υποβαθμίζει τα μαθησιακά αντικείμενα.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν την επιτακτική ανάγκη τον των μαθημάτων της Α και Β Λυκείου. «Η αίσθηση ματαίωσης και αποτυχίας που αναπόφευκτα θα βιώσουν οι μαθητές μας υπό τις παρούσες συνθήκες δεν έχει κανένα απολύτως μαθησιακό ή πρακτικό όφελος» προσθέτουν.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της:

Η ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ υιοθετεί και προσυπογράφει την επιστολή του συλλόγου διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Χαλκίδας σχετικά με το θέμα της ύλης, προσθέτοντας ότι όλο το σκεπτικό αφορά και στη Γ ΛΥΚΕΙΟΥ, με αυξημένη ύλη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και απουσία ενδοσχολικών εξετάσεων για δύο χρόνια, άρα απουσία τριβής σε στοιχειώδες επίπεδο-με την ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών, που κρίνει την πρόσβαση στα ΑΕΙ.

ΘΕΜΑ: ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Αξιότιμε κυρία Υπουργέ,

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Χαλκίδας επιθυμεί να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό του και να επισημάνει τις τεράστιες πλέον δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην ολοκλήρωση της εκτεταμένης διδακτέας ύλης της Α και Β Λυκείου με τρόπο παιδαγωγικά ορθό, ώστε οι μαθητές, όχι μόνο να ανταποκριθούν αξιοπρεπώς στις αυξημένες απαιτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων, αλλά και να αφομοιώσουν τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα. Πιο συγκεκριμένα, θα θέλαμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας τα ακόλουθα:

1. Κατά το φετινό σχολικό έτος 2021-2022 κληθήκαμε, εξαρχής, να διαχειριστούμε και να αντιμετωπίσουμε τεράστια κενά γνώσεων και αδυναμίες που συσσώρευσαν οι μαθητές μας μετά από δύο χρόνια πανδημίας και απομάκρυνσης από τη φυσική σχολική τους τάξη. Το ΥΠΕΠΘ με την οδηγία του (στις 28-09-2021) να αφιερωθούν έως τέσσερις εβδομάδες για την κάλυψη των κενών από την τηλεκπαίδευση της προηγούμενης χρονιάς -μετά από εισήγηση του Ι.Ε.Π- αναγνώρισε το υπάρχον πρόβλημα, ωστόσο και αυτή η προσπάθεια εκ μέρους μας δεν ήταν επαρκής για την κάλυψη των μεγάλων μαθησιακών κενών.

2. Σε ορισμένα μαθήματα λόγω έλλειψης καθηγητών, η έναρξη των μαθημάτων έγινε με μεγάλη καθυστέρηση (φυσική και χημεία Α Λυκείου , αγγλικά Β Λυκείου) και είναι αντικειμενικά δυσχερέστατη η ομαλή ολοκλήρωση της ύλης.

3. Κατά το φετινό σχολικό έτος 2021-2022 δεν επανήλθε η κανονικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η πανδημία συνεχίζεται και τόσο μαθητές όσο και καθηγητές νοσούν και απουσιάζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα από το σχολείο. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, ο αριθμός των νοσούντων μαθητών σε ορισμένα τμήματα πλησίασε το 50% διαταράσσοντας τη συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι προσπάθειες να καλυφθεί ένα μέρος της ύλης σε κάποιες περιπτώσεις μέσω της ασύγχρονης διδασκαλίας ( e-class) είχαν περιορισμένη αποτελεσματικότητα.

4. Η λειτουργία του σχολείου μας, εξάλλου, ανεστάλη τρεις φορές (15/10/21, 24/01/22 έως και 28/01/22, 10/03-11/03/22) με απόφαση του περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και των δημοτικών αρχών της πόλης μας, εξαιτίας έκτακτων και ακραίων καιρικών φαινομένων. Παρά την παρεχόμενη τηλεκπαίδευση κρίθηκε αναγκαία η επανάληψη του μαθήματος στην τάξη για παιδαγωγικούς λόγους.

5. Αρκετές διδακτικές ώρες αφιερώνονται σε ειδικές θεματικές που θεωρούνται απαραίτητες για την ολόπλευρη καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση την μαθητών μας, (ημέρα αθλητικών εκδηλώσεων, ημέρα κατά του bullying, ημέρα κατά του ρατσισμού, ημέρα μνήμης για την Γενοκτονία των Εβραίων κ.τ.λ) αυξάνοντας την απώλεια διδακτικών ωρών.

6. Η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Α και Β Λυκείου που πρόκειται να εξεταστούν  με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων είναι εκτενέστατη και σε ορισμένα μαθήματα αποσπασματική (Ιστορία Α και Β Λυκείου) καθιστώντας ιδιαίτερα δυσχερή την ομαλή περάτωσή της, ακόμα και υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας του σχολείου .

7. Η αποκλειστική στοχοθεσία της τυπικής και ταχύρρυθμης ολοκλήρωσης της  διδακτέας ύλης αναιρεί την εμβάθυνση και εμπέδωση των μαθησιακών αντικειμένων, καθώς δεν παρέχει άνεση χρόνου για επαναλήψεις, επίλυση  αποριών, ανατροφοδότηση και εμπλουτισμό των μαθημάτων με βιωματικές  δράσεις, ενώ αυξάνει τη δυσκολία απομνημόνευσης μεγάλων ενοτήτων από τους  μαθητές μας και το άγχος τους για την τελική αξιολόγηση.

8. Η πίεση χρόνου και η ασθμαίνουσα παράδοση της διδακτέας ύλης μας αποθαρρύνει, ως διδάσκοντες, να εφαρμόσουμε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους που ενισχύουν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία των μαθητών μας  και καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους, τη φαντασία τους και την κριτική τους σκέψη (4 Cs). Κατά συνέπεια, οι ποικίλες επιμορφώσεις στις οποίες επενδύουμε προσωπικό χρόνο και μόχθο για τη βελτίωση και την αναβάθμιση της διδασκαλίας μας απαξιώνονται ως θεωρητικές και στείρες καταρτίσεις.

9. Η οδηγία του ΥΠΕΠΘ για αναμόρφωση του προγράμματος, προκειμένου να περατωθεί η διδακτέα ύλη (αρ. εγγράφου 29601/ΓΔ4- 16-03-2022) υποβαθμίζει τα μαθησιακά αντικείμενα που δεν θα εξεταστούν γραπτά στο τέλος του σχολικού έτους και αποτελεί μια υπόρρητη παραδοχή της δυσαναλογίας μεταξύ της έκτασης της διδακτέας ύλης και του διαθέσιμου από το ωρολόγιο πρόγραμμα χρόνου.

10. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι οι μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν σοβαρές προκλήσεις δεδομένων των συνθηκών που διαμορφώθηκαν από την πανδημία:

την προσαρμογή τους εκ νέου στη δια ζώσης διδασκαλία

τη συμμετοχή τους σε προαγωγικές εξετάσεις απαιτήσεων υψηλού επιπέδου, ύστερα από δύο χρόνια ανώδυνης προαγωγής στην επόμενη τάξη με βαθμολογίες τετραμήνων.

Για τους προαναφερθέντες λόγους θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τον περιορισμό της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων της Α και Β Λυκείου.. Η αίσθηση ματαίωσης και αποτυχίας που αναπόφευκτα θα βιώσουν οι μαθητές μας υπό τις παρούσες συνθήκες δεν έχει κανένα απολύτως μαθησιακό ή πρακτικό όφελος.

Τέλος, θα θέλαμε να μας υποδείξετε την επιλογή που θα πρέπει να κάνουμε, ως διδάσκοντες, μπροστά στο εξής δίλημμα :

α) ουσιαστική μάθηση και εποικοδομητική εμπειρία για τους μαθητές μας; Ή

β) τυπική και διεκπεραιωτική ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης εκ μέρους μας;

Σας ευχαριστούμε, εκ των προτέρων, για την απάντησή σας

Με τιμή

Ο Σύλλογος διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Χαλκίδας

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας

 Η πρόεδρος Ο γεν. γραμματέας

 Χαρά Νίκα Κων/νος Κουρμπέτη

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Κορονοϊός: Τελικά πώς θα κάνουμε Πάσχα;

Επόμενο άρθρο

ΟΑΕΔ: Πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας σε 75 εταιρείες – Πώς δηλώνετε συμμετοχή

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

ΟΑΕΔ: Πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας σε 75 εταιρείες - Πώς δηλώνετε συμμετοχή

Κορονοϊός – Εμβόλια: Πότε έρχεται η τέταρτη δόση για όλους

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.