Διάδωσέ το
Επισκέψεις μαθητών από Δημοτικά σχολεία σε Γυμνάσια για παρακολούθηση μαθημάτων και γνωριμία με τους καθηγητές, προσκλήσεις γονέων για επαφή και γνωριμία μεταξύ τους, οργάνωση επισκέψεων, γιορτές, επισκέψεις εκπαιδευτικών στις τάξεις των συναδέλφων, είναι μερικές από τις ενδεικτικές δράσεις που προτείνει το ΙΕΠ για το σχ. έτος 2021-2022, στο πλαίσιο της αξιολόγησής τους.
Το ΙΕΠ, στο εισαγωγικό σημείωμα των σχεδίων δράσης που δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει:
“Οι προτάσεις είναι ενδεικτικές και ως τέτοιες δεν συνίσταται να λειτουργήσουν ως “πρότυπα” Σχεδίων Δράσης, παρά μόνο ως κείμενα εργασίας, από τα οποία μπορούν να αντληθούν επιμέρους ιδέες σχεδιασμού και αποτύπωσης Δράσεων βελτίωσης. ‘’Προτεινόμενα Σχέδια Δράσης‘’ θα αναδειχθούν από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες στο τέλος της σχολικής χρονιάς, με την ολοκλήρωση του πρώτου έτους εφαρμογής του θεσμού. Οι προτάσεις τους, όπως διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο συνεργασίας με τους Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, θα διαμορφώσουν μια Τράπεζα Καλών Πρακτικών, η οποία θα βασίζεται στο έργο και την εμπειρία των εκπαιδευτικών της σχολικής πράξης.”
Τα σχολεία όμως είναι σε θέση να υλοποιήσουν αυτοαξιολόγηση με πολλές από τις προτεινόμενες ή παρόμοιες δράσεις, όσο αυτά βρίσκονται κάτω από αυστηρά πρωτόκολλα, με κενά εκπαιδευτικών και με αναπροσαρμογές προγραμμάτων εκ των έσω, όπως έχει ενημερώσει ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ; Αν όμως αποκλείσουν αυτές τις δράσεις από το προγραμματισμό τους, τότε ποιες δράσεις θα μείνουν τελικά να κάνουν και μάλιστα στο τέλος της σχολικής χρονιάς ώστε να διαμορφωθεί και Τράπεζα Καλών Πρακτικών από αυτές; Τα δεδομένα δείχνουν ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί μια σοβαρή αξιολόγηση από τα σχολεία αυτό το σχολικό έτος, αφού και το ίδιο το ΙΕΠ δεν μπορεί να προτείνει, μόνο δράσεις συμβατές στο τρέχον πλαίσιο λειτουργίας τους και προτείνει και δράσεις που απαγορεύονται.
Δείτε παρακάτω κάποιες από τις δράσεις στα σχολεία που προτείνει το ΙΕΠ, εν μέσω πανδημίας, περιορισμών και ειδικών πρωτοκόλλων
Επίσκεψη των μαθητών/-τριών στο Γυμνάσιο μετά από συνεννόηση με τον/την Διευθυντή/-τρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό έτσι ώστε:
– να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με τους χώρους,
– να έρθουν σε επαφή με κάποιους από τους εκπαιδευτικούς
– να παρακολουθήσουν μέρος ενός μαθήματος για να κατανοήσουν τον τρόπο διεξαγωγής της διδακτικής διαδικασίας στο Γυμνάσιο
Σε συνεργασία με όμορα δημοτικά σχολεία διοργανώνεται ημερίδα ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με τους τρόπους ενθάρρυνσης – ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών-/τριών κατά τη μετάβαση στο Γυμνάσιο με τη συμμετοχή Ψυχολόγου.
Προετοιμασία γιορτής λήξης με το τέλος του σχολικού έτους για τους μαθητές της Στ’ Δημοτικού, στην οποία έχουν προσκληθεί και μαθητές/-ήτριες και εκπαιδευτικοί από το Γυμνάσιο.
Πραγματοποίηση δράσεων με τη συμμετοχή των γονέων-κηδεμόνων όλων των μαθητών/-ητριών προκειμένου να έρθουν σε επαφή και να γνωριστούν μεταξύ τους.
Συνεργασία με τον/την υπεύθυνο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και οργάνωση επισκέψεων σε χώρους περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές ως προς τις περιβαλλοντικές αλληλεπιδράσεις και την αειφόρο ανάπτυξη
Συγκρότηση ομάδων εργασίας μαθητών, οι οποίες, με την κατάλληλη καθοδήγηση και συντονισμό από την ομάδα των εκπαιδευτικών…..
Χρήση νέων διδακτικών πρακτικών (π.χ. 2 νέες διδακτικές πρακτικές: Ομαδοσυνεργατική και Ιδεοθύελλα)
Συζήτηση με εκπαιδευτικούς/Σύλλογο διδασκόντων με καταγραφή των σημαντικότερων απόψεων
Κινητοποίηση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές: Δύο (2) επισκέψεις στις τάξεις των συναδέλφων (ετεροπαρατήρηση) κατά την εφαρμογή της διδασκαλίας με τη μέθοδο της Ιστοεξερεύνησης
Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης: Σύντομα ερωτηματολόγια σε μαθητές/εκπαιδευτικούς
Συνεργάζονται σε διαβαθμισμένης δυσκολίας ομάδα (εποπτευόμενη δυάδα, αυτόνομη δυάδα, τριάδα, κ.ο.κ.).
Σύντομα ερωτηματολόγια σε εκπαιδευτικούς/γονείς
Σύντομη ημιδομημένη συνέντευξη με εκπαιδευτικούς/γονείς