Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Κορονοϊός: Τα παιδιά «ξέχασαν» ακόμα και να γράφουν όσο τα σχολεία ήταν κλειστά…

3 Ιουλίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δυσγραφία λόγω μη εξάσκησης και μείωση ενεργού λεξιλογίου μαθητών, εντόπισαν οι εκπαιδευτικοί

Ακόμα και προβλήματα δυσγραφίας, τα οποία δεν έχουν βάση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας, αλλά οφείλονται στη μη εξάσκηση της δεξιότητας της γραφής και της ανάγνωσης, προκάλεσε το παρατεταμένο λόγω κορονοϊου και η τηλεκπαίδευση σε πολλούς μαθητές…

Εκτός από αυτό, σε μαθητές Γυμνασίων ιδίως παρατηρήθηκε μείωση του ενεργού λεξιλογίου, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, όταν τα σχολεία επανήλθαν στη δια ζώσης διδασκαλία, οι μαθητές δε μπόρεσαν να συντονιστούν και έκαναν πάρα πολλές απουσίες με αποτέλεσμα να χάσουν τη χρονιά. Αυτά διαπιστώνουν πολλοί εκπαιδευτικοί της τάξης σε σχολεία, ιδίως Γυμνάσια, όπου οι επιπτώσεις του κορονοϊού φάνηκαν έντονα ειδικά στους τελειόφοιτους, οι οποίοι κλήθηκαν για πρώτη φορά εφέτος να δώσουν .

Δυσγραφία, πτώση επιδόσεων, μείωση λεξιλογίου

Απολύτως ενδεικτική της κατάστασης, είναι η επιστολή που απέστειλαν στους γονείς των μαθητών της Γ Γυμνασίου με την ευκαιρία της αποφοίτησής τους, οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια του Γυμνασίου Δροσιάς Αττικής, αποσπάσματα της οποίας ακολουθούν:

«Η χρονιά αυτή χαρακτηρίστηκε στο σύνολό της από τη βαριά σκιά της πανδημίας και κυρίως από τις επιπτώσεις της μακρόχρονης απομάκρυνσης των μαθητών και των μαθητριών από τη διά ζώσης διδασκαλία. Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι προβλέψεις μας για μεγάλο αριθμό απουσιών, που κόστισαν, σε λίγες περιπτώσεις, την επανάληψη της φοίτησης στην ίδια τάξη. Οι απουσίες οφείλονταν άλλοτε σε νόσηση ή προφύλαξη που εσείς παίρνατε προκειμένου να μην έχουμε διασπορά, άλλοτε όμως στην προσέλευση των παιδιών χωρίς την απαραίτητη  δήλωση του σελφτεστ στο σύστημα.

Η απομάκρυνση από τη φυσική τάξη, τις καθημερινές ρουτίνες που αυτή επιβάλλει και υποβάλλει, η μη εξάσκηση στο γραπτό, αλλά και τον προφορικό λόγο, οδήγησαν μοιραία σε αρνητικά αποτελέσματα. Η επίδοση των μαθητών  παρουσίασε πτωτική τάση, κυρίως στις γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου, συγκριτικά με παλαιότερα, δεδομένου ότι οι μαθητές δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία από εξετάσεις. Διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά εμφανίζουν δείγματα δυσγραφίας τα οποία δεν έχουν πάντα βάση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας, παρά οφείλονται στη μη εξάσκηση της δεξιότητας της γραφής και της ανάγνωσης.  Συχνά παρατηρήθηκε σαφής μείωση του ενεργού λεξιλογίου.

Αντίστοιχη ήταν και η επίδραση των υγειονομικών περιορισμών και της τηλεκπαίδευσης στη συμπεριφορά και τον ψυχισμό των παιδιών: Παρατηρήσαμε διαταραχές στον ύπνο και τη διατροφή.

Σε γενικές γραμμές, οι μαθητές της Γ’ τάξης πορεύτηκαν στο επίπεδο των σχέσεων σε πιο γνωστούς δρόμους, συμβατούς με την ηλικία τους. Είχαν προλάβει να γνωρίσουν το σχολικό περιβάλλον, ωρίμασαν με την πάροδο 
του χρόνου και λειτούργησαν σε αυτό χωρίς να δημιουργούνται ιδιαίτερα προβλήματα στις σχέσεις τους με τους άλλους μαθητές.Δέχτηκαν αγόγγυστα τη σύμπτυξη των τμημάτων η οποία ανέτρεψε τη σύνθεση στα νέα τμήματα. Παρά τα συμβάντα στα οποία «πρωταγωνίστησαν» , εν γένει επέδειξαν ωριμότητα στη συμπεριφορά και στήριξαν το 
σχολείο. Στην εκδρομή είχαν άψογη συμπεριφορά.

Στο δυστοπικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκαν οι έφηβοι μαθητές μας τον καιρό της πανδημίας,  οι εκπαιδευτικοί επέδειξαν στο σύνολό τους, παρά τις δυσκολίες που και οι ίδιοι αντιμετωπίσαμε, υψηλό βαθμό ενσυναίσθησης, υπομονή στην απόπειρα να επαναφέρουμε τους μαθητές στη ζωντανή διδακτική πράξη. Ελπίζουμε ότι τα δύσκολα έχουν πλέον παρέλθει. Οι μαθητές μπορεί να δυσκολεύτηκαν να επανενταχθούν στο φυσικό σχολικό περιβάλλον, όμως έζησαν σε αυτό ένα πλήρες σχολικό έτος που τους προετοιμάζει για το  επόμενο βήμα στο Λύκειο»

Και στα Λύκεια

Η επιστολή αυτή δεν είναι η μόνη. Ανάλογες διαπιστώσεις έχουν κάνει πολλοί εκπαιδευτικοί. Λόγου χάρη, οι  διδάσκοντες του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου διαμαρτυρόμενοι για την επιβολή της ΕΒΕ από εφέτος, αναφέρουν ανάλογα προβλήματα και στους μαθητές του Λυκείου:

«Γνωρίζουμε όλοι τις στρεσογόνες καταστάσεις που βιώνουν όσα παιδιά προετοιμάζονται συνειδητά για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όμως τα δύο τελευταία χρόνια όλοι οι μαθητές βίωσαν επιπλέον πρωτόγνωρες και οδυνηρές καταστάσεις εξαιτίας της πανδημίας. Τα, η απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον για μεγάλο διάστημα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η δυσκολία ανθρώπινης επικοινωνίας, οι αλλεπάλληλες νοσήσεις (μαθητών και εκπαιδευτικών) είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες μαθησιακές ελλείψεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου»

Βέβαια η κ.Κεραμέως δεν έλαβε απολύτως καμία μέριμνα για να απαλύνει τα αποτελέσματα της σχεδόν διετούς απουσίας των μαθητών από τα σχολεία…

H πανδημία μεγέθυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης έκανε σαφές πως των μαθητών.

«Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων δημιούργησε προβλήματα στο γνωστικό πεδίο των μαθητών και των μαθητριών. Κατά γενική ομολογία, η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, είναι δεδομένο ότι όξυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Διαφορετική υποστήριξη μπορεί να είχε ένα παιδί από την οικογένειά του σε σχέση με ένα άλλο. Δεν υπήρχε η καθημερινή επαφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Συνεπώς, υπάρχουν ζητήματα ελλείψεων μαθησιακών και γνωστικών ικανοτήτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσπάθησε από την πλευρά του να καλύψει τα κενά των μαθητών», είπε ο κ. Μακράκης.

Ελλείψεις

«Η πανδημία δημιούργησε πολλά προβλήματα στις μαθησιακές ικανότητες των μαθητών. Σημειώθηκαν αρκετές ελλείψεις, διότι πολλά παιδιά δεν έμπαιναν καθόλου στα διαδικτυακά μαθήματα. Υπήρχε σχολείο όπου το 50% των μαθητών δεν έμπαιναν καθόλου. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος ενός υπολογιστή ήταν μεγάλο, με αποτέλεσμα να μην μπουν στα μαθήματα. Φέτος ήταν μια διαφορετική χρονιά, αλλά δεν καλύφθηκαν τα κενά από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές. Υπάρχουν ελλείψεις που και του χρόνου πρέπει να υπάρξει προετοιμασία ώστε να καλυφθούν τα κενά. Τέτοια κενά τα εντοπίζουμε σε μαθήματα όπως τη Γλώσσα, την Ιστορία και τη Μελέτη. Η τηλεκπαίδευση έχει αρνητικό πρόσημο σε παιδιά δημοτικού, γιατί ο μαθητής πριν την ηλικία των 12 ετών έχει ανάγκη την παρατήρηση. Πρέπει να υπάρχει η διά ζώσης εκπαίδευση. Ο μαθητής πρέπει να βρίσκεται στον φυσικό του χώρο, το σχολείο», είπε από την πλευρά του ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα Γρηγόρης Γιαμαλάκης.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Γερμανικός Τύπος: “Απλησίαστες οι διακοπές στην Ελλάδα”

Επόμενο άρθρο

Ασύλληπτο σκηνικό στην Αθήνα: Νύχτα τρόμου με πυροβολισμούς, νεκρούς και τραυματίες

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Ασύλληπτο σκηνικό στην Αθήνα: Νύχτα τρόμου με πυροβολισμούς, νεκρούς και τραυματίες

Σέριφος: Η παραλία στο βραχώδες και άγριο τοπίο με τα κρυστάλλινα νερά

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.