Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Υποχρηματοδότηση και προβλήματα

17 Οκτωβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με επιστολή της προς το ΥΠΑΙΘ, η ΠΕΕΚΠΕ ζητά την άμεση επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, τονίζοντας ότι ενώ για όλα τα ζητήματα που θέτει υπάρχουν επιλέξιμες δαπάνες

Οκτώ σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για το και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), εντοπίζει η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.)

Με επιστολή της προς το ΥΠΑΙΘ, η ΠΕΕΚΠΕ ζητά την άμεση επίλυση όλων των παραπάνω προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, τονίζοντας ότι ενώ για όλα τα ζητήματα που θέτει υπάρχουν επιλέξιμες δαπάνες και συγκεκριμένες αναφορές στον οδηγό του έργου, δεν υπάρχει μέριμνα για την έγκαιρη προμήθεια των αντιστοίχων αγαθών και υπηρεσιών

Όλη η επιστολή της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε

«Ζητήματα σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) κατά τη νέα σχολική χρονιά 2022-2023»

Κυρία Υπουργέ

Κυρία Υφυπουργέ

Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα μεγάλα προβλήματα λειτουργίας των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (), που παρατηρούνται σε σχέση με την εύρυθμη λειτουργία της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β΄ Κύκλος)» (MIS 5050677), της οποίας Φορέας υλοποίησης είναι το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.). Παρατηρείται έλλειψη ευελιξίας και αποτελεσματικότητας στον τρόπο χρηματοδότησης, προμηθειών και επιλέξιμων δαπανών, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου των Κ.Ε.ΠΕ.Α., τόσο για την υλοποίηση προγραμμάτων από μαθητικές ομάδες όσο και για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση στην ποιότητα και τη λειτουργία των Κ.Ε.ΠΕ.Α. και γενικότερα του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην εποχή της κλιματικής κρίσης.

Με σκοπό την αποκατάσταση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των Κ.Ε.ΠΕ.Α., καταθέτουμε τους παρακάτω προβληματισμούς και προτάσεις μας:

1. Πέρασε ήδη για πρώτη φορά ένα ολόκληρο σχολικό έτος (2021-22), χωρίς την προμήθεια και χρηματοδότηση των χώρων των Κ.Ε.ΠΕ.Α. Για την αποφυγή της επανάληψης του φαινομένου, για δεύτερο σχολικό έτος, με συνέπεια την υλοποίηση δράσεων μέσα σε αντίξοες συνθήκες για τους επισκέπτες μαθητές/τριες, συνοδούς ή επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς των Παιδαγωγικών ομάδων των Κ.Ε.ΠΕ.Α., ενόψει μάλιστα και των αυξημένων αναγκών του χειμώνα, θα πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση στο παραπάνω ζήτημα (επιλέξιμη δαπάνη 4.11. “Υλικά Άμεσης Ανάλωσης” στον οδηγό διαχείρισης της πράξης)

2. Σε όλα σχεδόν τα Κ.Ε.ΠΕ.Α., ο ηλεκτρονικός και υλικοτεχνικός εξοπλισμός είναι ήδη «γερασμένος», παρωχημένος και ελλιπής (τουλάχιστον 15ετίας). Για αυτό το ζήτημα, θα πρέπει να προβλεφθεί άμεσα έγκριση δαπάνης ικανού ποσού για την ανανέωση του εξοπλισμού σε κάθε Κ.Ε.ΠΕ.Α., συμπεριλαμβανομένων των πιθανών ελλείψεων που καταγράφονται στα νεοσύστατα (επιλέξιμη δαπάνη 4.12. “Εξοπλισμός/Λογισμικό” στον οδηγό διαχείρισης της πράξης)

3. Τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. αδυνατούν να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες τους σε αναλώσιμα, εργαστηριακά υλικά, υλικά καθαρισμού, υγιεινής και φαρμακευτικού υλικού, ανταλλακτικά και άλλα συναφή, τη στιγμή που έχουν ήδη αρχίσει να δέχονται επισκέψεις σχολικών μονάδων για την υλοποίηση προγραμμάτων (επιλέξιμη δαπάνη 4.11. “Υλικά Άμεσης Ανάλωσης” στον οδηγό διαχείρισης της πράξης)

4. Επιπρόσθετα, για δεύτερη σχολική χρονιά και συνεκτιμώντας τις συνθήκες επιστροφής στην κανονικότητα της προ covid εποχής, παρατηρείται παντελής έλλειψη χρηματοδότησης:

α. για δαπάνες τόσο για τις μαθητικές ομάδες που υλοποιούν προγράμματα όσο και για τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και

β. για δαπάνες προβολής (εκδόσεις, εκτυπώσεις και ανατυπώσεις ενημερωτικού/εκπαιδευτικού υλικού, διαφημιστικό υλικό)

(επιλέξιμη δαπάνη 4.7. “Έξοδα Προβολής και Διαφήμισης” και 4.2. “Επεξεργασίες από τρίτους” στον οδηγό διαχείρισης της πράξης)

5. Προβλήματα εντοπίζονται στην κάλυψη εξόδων μετακίνησης τόσο «εντός έδρας» (για αποστάσεις μικρότερης των 50 km) όσο και «εκτός έδρας» (για αποστάσεις μεγαλύτερες των 50 km) των μελών των Παιδαγωγικών ομάδων των Κ.Ε.ΠΕ.Α., προκειμένου να υλοποιήσουν προγράμματα και δράσεις με μαθητές καθώς και επιμόρφωση εκπαιδευτικών (επιλέξιμη δαπάνη 4.6. “Έξοδα Ταξιδίων” στον οδηγό διαχείρισης της πράξης).

6. Σε πολλά Κ.Ε.ΠΕ.Α. υπάρχει πρόβλημα καθαρισμού των χώρων και των εγκαταστάσεων, ιδιαίτερα στις σημερινές δύσκολες υγειονομικές συνθήκες, εξαιτίας της οικονομικής αδυναμίας των Δήμων/ Φορέων να καλύψουν αυτές τις συμβατικές τους ανάγκες.

7. Σε όσα Κ.Ε.ΠΕ.Α. διαθέτουν Υπηρεσιακό Αυτοκίνητο, παρατηρούνται προβλήματα χρηματοδότησης για τη συντήρηση και την ασφάλειά τους προκειμένου να υποστηρίζουν τόσο την υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων από μαθητικές ομάδες, όσο και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για αυτό ζητάμε να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης ώστε να επιλυθούν τα παραπάνω προβλήματα

8. Τέλος, σχετικά με το ζήτημα των συμβάσεων μεταξύ του Υ.ΠΑΙ.Θ. και των Δήμων/Φορέων που δεν έχουν υπογραφεί, διαπιστώνουμε ότι μέσω της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Δ.Υ.Π.Ε.Α.) έχει προχωρήσει η επικαιροποίηση των συμβάσεων (λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε Κ.Ε.Π.Ε.Α.) και σταδιακά αποστέλλονται υποδείγματα σε όλα τα Κ.Ε.Π.Ε.Α., ώστε να μην υπάρχει 1. κανένα από αυτά χωρίς ενεργή προγραμματική- κτιριακή σύμβαση και 2. πρόβλημα στη χρηματοδότηση. Για τα παραπάνω ζητάμε τη συνέχεια της παραπάνω περιγραφόμενης διαδικασίας, ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο πιθανού προβλήματος στο μέλλον, σχετικά με την χρηματοδότηση

Κυρία Υπουργέ

Κυρία Υφυπουργέ

Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Σχετικά με όλα τα παραπάνω ζητήματα, τα οποία χρήζουν συγκεκριμένων απαντήσεων, είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι ενώ για όλα τα παραπάνω υπάρχουν επιλέξιμες δαπάνες και συγκεκριμένες αναφορές στον οδηγό του έργου, δεν υπάρχει μέριμνα για την έγκαιρη προμήθεια των αντιστοίχων αγαθών και υπηρεσιών. Ιδιαίτερα για μικρού κόστους αναγκαίες για το εκπαιδευτικό έργο των Κ.Ε.ΠΕ.Α. δαπάνες, ώστε αυτές να διενεργούνται άμεσα και στο πλαίσιο της τοπικής τους κοινωνίας και αγοράς. Να σημειωθεί ότι ο ρόλος των Κ.Ε.ΠΕ.Α. ήταν και πρέπει να είναι σημαντικός για τις τοπικές κοινωνίες, συμβάλλοντας καθοριστικά στην αναπτυξιακή πορεία τους.

Προς τούτο και σε σχέση με τους κανόνες και τις οδηγίες που πρέπει να διέπουν την ευρυθμη λειτουργία των Κ.Ε.ΠΕ.Α., προτείνουμε:

  • Αναζήτηση και υιοθέτηση, από το ΙΝ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., ευέλικτης και αποδοτικής χρηματοδοτικής διαδικασίας για όλα τα παραπάνω ζητήματα, συμβατής με τον οδηγό διαχείρισης της πράξης.

  • Άμεση εφαρμογή του νόμου 4823/21 (παραγρ. 7, 8, 9 του Άρθρου 19) για επιχορήγηση των δήμων από τον Κρατικό προϋπολογισμό ή από Ευρωπαϊκά προγράμματα με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των Κ.Ε.ΠΕ.Α. Προς τούτο προτείνουμε τη συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής με δικό της κωδικό σε κάθε Δήμο (ή Φορέα για το Κ.Ε.ΠΕ.Α. του Μητροπολιτικού Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης») στο πλαίσιο των Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας.

Κυρία Υπουργέ

Κυρία Υφυπουργέ

Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Ελπίζουμε στη θετική ανταπόκρισή σας για τις απαντήσεις που απαιτούνται σε σχέση με την παρούσα δυσμενή κατάσταση που έχουν περιέλθει τα Κ.Ε.ΠΕ.Α. και την άμεση επίλυση όλων των παραπάνω προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πρόσθετη πληροφορία.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Επιταγή ακρίβειας: Ποιοι άνεργοι θα πάρουν τα 250 ευρώ- Αναλυτικά οι δικαιούχοι

Επόμενο άρθρο

Το… περίεργο μήνυμα που έλαβαν Πατρινοί στο facebook – «Μετράω μέρες ζωής»

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Το... περίεργο μήνυμα που έλαβαν Πατρινοί στο facebook - «Μετράω μέρες ζωής»

ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Στάση εργασίας από τις διαδικασίες αξιολόγησης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.