Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
ΙΕΠ «κρεμάει» ΥΠΑΙΘ για εκπαιδευτικά προγράμματα: «Η τελική έγκριση ανήκει στο Υπουργείο» - Newspedia.gr

ΙΕΠ «κρεμάει» ΥΠΑΙΘ για εκπαιδευτικά προγράμματα: «Η τελική έγκριση ανήκει στο Υπουργείο»

Η δικαιολογία που επικαλέστηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ.Αλέξανδρος Κόπτσης προκειμένου να να αποσείσει τις ευθύνες του ΥΠΑΙΘ για το πρόγραμμα περί «Προγεννητικής αγωγής», το οποίο εξάλλου αποσύρθηκε μετά το σάλο που ξέσπασε, αντικρούεται από το ίδιο το ΙΕΠ

Αντιμέτωπο με τις επιλογές του για τα  που αποκαλύφθηκαν τις τελευταίες ημέρες, το Υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να δικαιολογηθεί με μια σειρά ανακριβειών και fake news.

Χτες, ότι στις 27/09/2019, το Υπουργείο είχε απορρίψει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρόμοιου σκεπτικού με το,  συμφερόντων του Αδωνι Γεωργιάδη που εγκρίθηκε για το σχολικό έτος 2020- 2021. Η απόρριψη έγινε «καθώς ο φορέας υλοποίησής του χαρακτηρίζεται ως εμπορικός οργανισμός, παράμετρος που προσκρούει στις Προδιαγραφές Αξιολόγησης Αιτημάτων Έγκρισης Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων – Δραστηριοτήτων και Εκπαιδευτικού Υλικού (Πράξη 37/21-9-2017, Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.).», κάτι που θα έπρεπε κανονικά να ισχύει και για το ανάλογο πρόγραμμα της Ελληνικής Αγωγής.

Σήμερα, αποκαλύπτουμε ότι η δικαιολογία που επικαλέστηκε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας  κ.Αλέξανδρος Κόπτσης προκειμένου να αποσείσει τις ευθύνες του ΥΠΑΙΘ για το πρόγραμμα περί «Προγεννητικής αγωγής», το οποίο εξάλλου αποσύρθηκε μετά το σάλο που ξέσπασε, αντικορύεται από το ίδιο το ΙΕΠ!

Συγκεκριμένα, ο κ.Κόπτσης ανέφερε ότι  Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου,  «δεν μπορεί να ελέγχει κάθε εκπαιδευτικό υλικό, καθώς η έγκριση δίνεται από το ΙΕΠ», τόνισε.

Το «μπαλάκι» των ευθυνών

Ωστόσο, αυτό το «μπαλάκι» που επιχείρησε να πετάξει στη διοίκηση του για να αποποιηθεί τις ευθύνες του Υπουργείου του, έχει αντικρουστεί σε ανύποπτο χρόνο, από…το ίδιο το ΙΕΠ. 

Τον Απρίλιο του 2021, το Ινστιτούτο δημοσιοποίησε έναν αναλυτικό Οδηγό για την Έγκριση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Ερευνών (), ο οποίος στη σελ.7, αναφέρει επι λέξει:

«Διευκρινίζεται ότι η αρμοδιότητα του Ι.Ε.Π. έγκειται στη γνωμοδότηση, ως προς την παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητα, καθώς και την επιστημονική εγκυρότητα των προτεινόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η τελική έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αρμοδιότητα του Υ.ΠΑΙ.Θ»

Συνεπώς, η αναφορά του κ.Κόπτση ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου,  «δεν μπορεί να ελέγχει κάθε εκπαιδευτικό υλικό, καθώς η έγκριση δίνεται από το ΙΕΠ» είναι τουλάχιστον παραπλανητική. Το αποδεικνύουν -εμμέσως-  εξάλλου και οι πληροφορίες ότι οι εισηγήτριες που έκριναν θετικά το εν λόγω πρόγραμμα, δεν απομακρύνθηκαν από το ΙΕΠ αλλά απλώς άλλαξαν πόστο. Η βασική ευθύνη με άλλα λόγια, ανήκει προφανώς στο ΙΕΠ για τις εισηγήσεις του, αλλά τον τελικό λόγο για τις εγκρίσεις αυτού του είδους προγραμμάτων την έχει το Υπουργείο. Είναι λοιπόν ανεύθυνο;

Παραβίασαν τα κριτήρια που… έβαλαν οι ίδιοι

Επιπλέον, όπως προκύπτει από μια απλή ανάγνωση του Οδηγού, πολλά από τα κριτήρια που το ίδιο το ΙΕΠ βάζει προκειμένου να κριθούν κατάλληλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υποβάλλονται για έγκριση στο ΥΠΑΙΘ ως προς την επιστημονική εγκυρότητα, καθώς και την παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητά τους, έχουν καταφανώς παραβιαστεί.

Ας δούμε ποιά είναι τα κριτήρια αυτά, πάντοτε σύμφωνα με το ίδιο το ΙΕΠ (οι υπογραμμίσεις δικές μας) :

Εφόσον το προτεινόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνοδεύεται από υλικό, κρίνεται αναγκαίο το υλικό αυτό:

Επιπλέον, εφόσον πρόκειται για ψηφιακό υλικό, κρίνονται σκόπιμα τα εξής:

Αναρωτιέται κανείς με ποιά από αυτά τα κριτήρια συμβαδίζουν προγράμματα όπως η Προγεννητική Αγωγή, η Πυθαγόρειος Αυτογνωσία, τα μαθήματα της Ελληνικής Αγωγής και όσα άλλα δεν έχουμε ακόμα εντοπίσει…

Τέλος, μπορεί η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως να επέμενε ακόμη και από το βήμα της Βουλής πως η Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής, της οποίας τα  βίντεο εισήχθησαν στα Γυμνάσια με την υπογραφή του υπουργείου πριν από δυο μήνες, λάμβανε οικονομική στήριξη (και) επί  το επιχείρημά της όμως αποδείχτηκε περίτρανα fake news. Το επισήμαναν ακόμα και τα Ellinika Hoaxes.

Οι δήθεν χρηματοδοτήσεις της Εταιρείας κατά τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  (ΕΣΠΑ 2007-13).

Exit mobile version