Η εκπαιδευτική δράση απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των Δημοτικών της Ελλάδας και της Κύπρου, και αφορά επίσης πρόσφυγες και μετανάστες μαθητές.
Σεροτονίνη. Αν σου λείπει, φτιάξε την μόνος σου. Ή μήπως θα προτιμούσες την πρόκληση της δημιουργίας ενός …καταπέλτη τσέπης; Μέσα από δραστηριότητες όπως οι παραπάνω -όπου μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, τόσο ελληνόπουλα όσο και προσφυγόπουλα, αναπτύσσουν πρότζεκτ που συνδυάζουν τις δυνάμεις των θετικών επιστημών και της τέχνης (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics- STEAM)- επιδιώκεται η ένταξη όλων των παιδιών στη νέα εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ελλάδας.
Πώς ακριβώς; Για δεύτερη συνεχή χρονιά το Κέντρο Εκπαίδευσης STEM του Κολλεγίου Ανατόλια και η πρωτοβουλία εκπαιδευτικών STEMigrants.eu, συνδιοργανώνουν τον διαγωνισμό «STEAM for All». Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR).
Στόχος του «STEAM for All» είναι η εμπλοκή των παιδιών σε δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM, ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επικοινωνία, και να αποκτήσουν γνώσεις γύρω από τις σχετικές επιστημονικές περιοχές μέσα από βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κολλεγίου Ανατόλια, «οι διοργανωτές προσκαλούν εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Α’ έως ΣΤ’ τάξη Δημοτικού) από την Ελλάδα και ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ και των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) Δημοτικών Σχολείων, καθώς και εκπαιδευτικούς μη-τυπικής εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων (ηλικίας 6-11 ετών), να συμμετέχουν (στον διαγωνισμό) με τους μαθητές τους, υλοποιώντας δραστηριότητες εκπαίδευσης STEAM».
Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν οι δραστηριότητες που θα υποβληθούν ώς τις 18 Μαρτίου
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιήσουν STEAM δραστηριότητα της επιλογής τους στην τάξη με τους μαθητές/τις μαθήτριές τους, και να την υποβάλλουν σύμφωνα με τις οδηγίες της φόρμας υποβολής (https://bit.ly/STEAM4all22subm) μέχρι την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022.
Παραδείγματα υλοποιημένων δραστηριοτήτων είναι διαθέσιμα στο αποθετήριο STEMigrants.eu.
«Οι δραστηριότητες δεν είναι απαραίτητο να είναι πρωτότυπες ιδέες, πρέπει όμως να υλοποιούνται εύκολα με τη χρήση απλών καθημερινών υλικών. Η μόνη προϋπόθεση είναι να έχουν υλοποιηθεί μέσα στην τάξη από τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε να υποβληθούν οι αντίστοιχες εικόνες ή/και βίντεο», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, όπου τονίζεται ακόμα ότι οι μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου του Κολλεγίου Ανατόλια, αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους από δραστηριότητες STEM και την εξοικείωση με τις επιστήμες που έχουν αποκτήσει στις εργαστηριακές υποδομές του κολλεγίου, θα ετοιμάσουν υποστηρικτικά βίντεο και δραστηριότητες, ώστε να δώσουν ιδέες, έμπνευση και καθοδήγηση στους μικρότερους μαθητές.
Οι δραστηριότητες θα αξιολογηθούν από τους διοργανωτές και οι τέσσερις πρώτες θα λάβουν ως έπαθλο ένα τύπου «Arduino» Starter Kit. Οι νικητήριες ομάδες θα παρουσιάσουν τις δραστηριότητές τους σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Κολλέγιο Ανατόλια την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022. Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω διαδικτύου (live streaming).
Ο διαγωνισμός και η τελετή βράβευσης πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του STEM Discovery Campaign για το 2022, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Scientix._
The post Θεσσαλονίκη: Ανοιχτός διαδικτυακός διαγωνισμός για μαθητές δημοτικού appeared first on Ipaidia.gr.