Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ζοφερή πραγματικότητα και αξιοπρέπεια. Η περίπτωση του νεοδιόριστου και αναπληρωτή εκπαιδευτικού. - Newspedia.gr

Ζοφερή πραγματικότητα και αξιοπρέπεια. Η περίπτωση του νεοδιόριστου και αναπληρωτή εκπαιδευτικού.

Ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός θεωρείται ο σύγχρονος “νεόφτωχος” που η κατάστασή του να παρομοιάζεται με αυτή στην οποία βρισκόταν τη δεκαετία του ΄60

Με άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αγγελιοφόρος” (2-10-2012), με τίτλο “ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός” από τον υποφαινόμενο, με προβληματισμούς και προτάσεις, επιχειρήθηκε να αναδειχθεί το πρόβλημα των πολύ χαμηλών μισθολογικών αποδοχών των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των επιπτώσεών τους στην καθημερινή τους διαβίωση.

Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο αυτό αναφέρεται:

“…Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι αν υπολογίσει κανείς το κόστος στέγασης και το ύψος των τιμών των τροφίμων που βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο ακρίβειας, αντιλαμβάνεται ότι πλέον ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός θεωρείται ο σύγχρονος “νεόφτωχος” που η κατάστασή του να παρομοιάζεται με αυτή στην οποία βρισκόταν τη δεκαετία του ΄60. Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι επιβεβλημένο πλέον, να δρομολογηθούν για την υποστήριξη και ενίσχυση του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, μια σειρά μέτρων όπως:

Δέκα χρόνια μετά, ανατρέχοντας στο ίδιο άρθρο, εύλογα δημιουργούνται τα παρακάτω ερωτήματα:

-Γιατί, παρόλο που έχουν περάσει, από το 2012, πολλές κυβερνήσεις. είτε μονοκομματικές είτε συνεργασίας, διαδοχικές και διαφορετικές ηγεσίες στο Υπουργείο Παιδείας, δεν έχει προκύψει καμία διαφοροποίηση ουσιαστική, στη διαχείριση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νέοι εκπαιδευτικοί;

-Για ποιον λόγο, οι φορείς των τοπικών κοινωνιών δεν προετοιμάστηκαν και δεν οργάνωσαν στρατηγικές οικιστικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση των στεγαστικών προβλημάτων των εκπαιδευτικών που διορίζονται σε νησιωτικές περιοχές με υψηλό κόστος διαβίωσης;

Είναι αρκετή μια θεωρητική ρητορική υποστήριξη για την επίλυση αυτών των προβλημάτων;

Υπάρχει πολιτική βούληση για την μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη αντιμετώπιση των προβλημάτων των νέων εκπαιδευτικών, καθώς και τεκμηριωμένο σχέδιο, με βάση συγκεκριμένους οικονομικούς πόρους;

Η απάντηση στα ερωτήματα αυτά δεν είναι εύκολη και είναι πολυσύνθετη, όμως το γεγονός ότι τα στεγαστικά και οικονομικά προβλήματα, που είναι εξόχως κοινωνικά προβλήματα, αποτελούν αντικείμενο επερωτήσεων από εκπροσώπους όλου του πολιτικού φάσματος στις μέρες μας, είναι ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό γεγονός που αποκαλύπτει διαχρονικές καθυστερήσεις, αδράνεια και έλλειμμα πολιτικής αποτελεσματικότητας και ευαισθησίας.

Ο Κώστας Ανθόπουλος, είναι μέλος του Α΄ Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης 

Exit mobile version