Με αλλεπάλληλες δηλώσεις ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης προσέφερε απόλυτη στήριξη του νέου νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ, εντός και εκτός Βουλής, γεγονός που προκάλεσε ερωτηματικά στην ακαδημαϊκή κοινότητα , δεδομένου ότι
- ανάλογη υποστήριξη προσωπικά από τον πρωθυπουργό δεν είχαν άλλα κυβερνητικά νομοσχέδια,και
- επιπλέον δεν είχαμε τέτοια «θερμή» υποστήριξη του Σχεδίου νόμου εκτός Βουλής από τους Βουλευτές της ΝΔ και μέλη της Κυβέρνησης , λες και απέφευγαν να τοποθετηθούν.
Ακολουθούν οι δηλώσεις υποστήριξης του Κ. Μητσοτάκη επί του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ:
Βουλή 13/7 : Τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ τις κατήρτισε το υπουργείο Παιδείας, πιστεύω όμως ότι ουσιαστικά τις έχει ήδη επιβάλει η ίδια η ελληνική κοινωνία.Γι’ αυτό και η απήχηση πολλών από τις διατάξεις του νομοσχεδίου -των περισσότερων θα έλεγα αν κρίνω και από τη δημόσια διαβούλευση- η απήχησή τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια. Και ύστερα από μακρά διαβούλευση με την πανεπιστημιακή κοινότητα κάποιοι μπορεί να έχουν ακόμα επιφυλάξεις για τα ζητήματα που άπτονται της διοίκησης των πανεπιστημίων, αυτά όμως είναι 10 άρθρα σε ένα νομοσχέδιο των 450 άρθρων. Η μεγάλη πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας δεν έχει επιφυλάξεις, αντίθετα στηρίζει τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου.
Βουλή (13/7): «Σε αυτές τις κατευθύνσεις του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης των σπουδών και της σύνδεσης με την επαγγελματική προοπτική κινείται το νέο νομοσχέδιο -όπως είπα, με τον τίτλο «Νέοι Ορίζοντες» να σηματοδοτεί το περιεχόμενό του- διευρύνοντας την ισχύ του δημόσιου Πανεπιστημίου, ανοίγοντας τις δράσεις του στο διεθνές πεδίο και απελευθερώνοντας τελικά τη διοίκησή του. Με άλλα λόγια οδηγώντας την Ανώτατη Παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή.»
«Με αυτές τις αλλαγές και πολλές ακόμα -στις οποίες δεν έχω τον χρόνο να αναφερθώ- το δημόσιο πανεπιστήμιο στην πατρίδα μας μπαίνει επιτέλους σε μια παγκόσμια εκπαιδευτική τροχιά. Παύει να είναι προσανατολισμένο στα στενά όρια ενός μόνο γνωστικού αντικειμένου, οικοδομεί πολύ πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες, πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Θέτει οριζόντια τα εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες του στην υπηρεσία τελικά όλων των φοιτητών της χώρας. Ανοίγεται με τόλμη το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο σε διεθνείς συνεργασίες, ενώ μπορεί να εξειδικεύει τις σπουδές του με στόχο αυτές να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.»
Εκδήλωση για 35 χρόνια Erasmus (27/6): «Και βέβαια για την πατρίδα μας το Erasmus παραμένει ο πιο σταθερός δίαυλος επικοινωνίας των πανεπιστημίων μας με πολλά ευρωπαϊκά ιδρύματα, μέσω ανταλλαγών φοιτητών και διδασκόντων. Πιστεύω ότι είναι κάτι το οποίο έχει βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμισή τους. Γι’ αυτό άλλωστε και στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα γίνει νόμος του κράτους μέχρι τα τέλη Ιουλίου, προβλέπεται και η καθιέρωση, για πρώτη φορά, «εσωτερικών» Erasmus- γιατί τη νέα τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οικοδομούμε- η δυνατότητα δηλαδή ενός φοιτητή για ένα εξάμηνο να σπουδάσει σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε μία άλλη πόλη, να διευρύνει το γνωστικό του αντικείμενο. Είναι μία καινοτομία που μας τη ζητούσαν καιρό τα πανεπιστήμια και τώρα που δίνουμε τη δυνατότητα, πιστεύω ότι οι ηγεσίες τους, αλλά και οι καθηγητές, θα αδράξουν αυτή την ευκαιρία και οι φοιτητές θα αγκαλιάσουν τη δυνατότητα να μπορούν με αυτόν τον τρόπο να αποκτήσουν, εντός της Ελλάδος, αυτήν την πολύτιμη εμπειρία, του να ξεφεύγει κανείς από το πλαίσιο της εκπαιδευτικής του πορείας έτσι όπως το έχει προδιαγράψει, να έρθει σε επαφή με νέες εμπειρίες, νέα γνωστικά αντικείμενα, κυρίως να γνωρίσει νέους ανθρώπους.»
ΕΒΕΑ(10/6): «Και βέβαια σε αυτή τη λογική κινείται και το πολύ σημαντικό νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Παιδεία που θα έχει ψηφιστεί μέχρι τα τέλη Ιουλίου, το οποίο για πρώτη φορά απελευθερώνει δημιουργικά τα πανεπιστήμια και δημιουργεί αυτή την τόσο απαραίτητη γέφυρα μεταξύ του κόσμου των επιχειρήσεων και των πανεπιστημίων. Δύο χώροι οι οποίοι θα πρέπει, όχι απλά να συνομιλούν, αλλά να συνεργάζονται αρμονικά. Πλην όμως – δέσμιοι άλλων αντιλήψεων και ξεπερασμένων εποχών – αυτό δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχει ακόμα συμβεί. Ήρθε η ώρα να κάνουμε και αυτό το μεγάλο μεταρρυθμιστικό άλμα.»
Υπουργικό Συμβούλιο(27/5): «Δική μας απάντηση στο γκρέμισμα των βιβλιοθηκών είναι το χτίσιμο της νέας παιδείας, της τριτοβάθμιας παιδείας, όπως δηλώνει και το νέο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια το οποίο έχει εγκριθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και παρουσιάστηκε αναλυτικά χθες από την Υπουργό Παιδείας. Είναι ένα πολύ τολμηρό και πολύ μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο, το οποίο σας ζητώ να το στηρίξουμε όλοι με πολύ μεγάλη ένταση. Αυτό θα είναι η μεγάλη ιδεολογική μάχη την οποία θα δώσουμε τους επόμενους μήνες. Είναι ένα πανεπιστήμιο το οποίο ανοίγει νέους ορίζοντες για φοιτητές και καθηγητές. Καθιερώνει εσωτερικά προγράμματα Erasmus, παράλληλες σπουδές σε σχολές, διπλά πτυχία, startups φοιτητών, σύνδεση με την εργασία πριν ακόμα από την αποφοίτηση. Κι όλα αυτά συνδυασμένα με ένα νέο, σύγχρονο μοντέλο διοίκησης αλλά και ανάδειξης καθηγητών, το οποίο συνδυάζει τη διαφάνεια με την αξιοκρατία, στα πρότυπα που ισχύουν σε όλες τις προηγμένες χώρες.»
Οικονομικός Ταχυδρόμος (29/3): «Το καινούργιο νομοσχέδιο που παρουσιάσαμε σήμερα για την ανώτατη εκπαίδευση -το λέω πάλι γιατί μιλάμε σε νέα παιδιά- είναι μία επανάσταση. Ότι ένα παιδί μπορεί να κάνει εσωτερικό Erasmus, να φύγει από το τμήμα του και να πάει για ένα εξάμηνο σε ένα άλλο τμήμα, αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα για τα ελληνικά πανεπιστήμια όμως συμβαίνουν παντού στον κόσμο.»
Υπουργικό Συμβούλιο (29/3): Είναι σημαντικότατες ρυθμίσεις που δίνουν βάρος από τη μία στην ποιότητα των σπουδών και από την άλλη στη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Δίνουν βάρος στη συνεργασία των ιδρυμάτων μεταξύ τους, αλλά και με οργανισμούς του εξωτερικού.