Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ερευνα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ: Τεράστιες οι ψηφιακές ανισότητες στην εκπαίδευση - Newspedia.gr

Ερευνα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ: Τεράστιες οι ψηφιακές ανισότητες στην εκπαίδευση

Και πολύ μικρή η απορρόφηση υψηλής εξειδίκευσης προσωπικού στις ΤΠΕ, στην αγορά εργασίας

Το χάσμα ανάμεσα σε μαθητές δημοσίων , αλλά και τις υποκριτικές διαμαρτυρίες του ΣΕΒ περί δήθεν έλλειψης εξειδικευμένου στις ΤΠΕ προσωπικού στη χώρα, ανέδειξε η έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ

Η έρευνα παρουσιάστηκε χθες διαδικτυακά με τη συμμετοχή εκατοντάδων εργαζόμενων (μεταξύ των οποίων και πολλών ιδιωτικών εκπαιδευτικών) και αφορούσε κυρίως τα προγράμματα την περίοδο της πανδημίας και τις ψηφιακές δεξιότητες των ενηλίκων

Μπορεί η έρευνα να διενεργήθηκε στο πεδίο της Δ.Β.Μ., ωστόσο αναδείχθηκαν χρήσιμα – και κρίσιμα – συμπεράσματα που αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά ότι ο εκπαιδευτικός χώρος πάσχει από συστημικές ασθένειες, οι οποίες τον διαρρέουν οριζόντια.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ζήτημα των νέων εκπαιδευτικών ανισοτήτων που προκύπτουν στην περίοδο της πανδημίας λόγω της αναγκαιότητας της χρήσης ψηφιακών εργαλείων. Ήδη σειρά ερευνών σε παγκόσμιο επίπεδο έχει αναδείξει το πρόβλημα των ψηφιακών ανισοτήτων (digital divide) που στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα έντονο. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, μεγαλύτερη πρόσβαση σε  έχουν, μεταξύ άλλων, οι έχοντες μεγαλύτερο εισόδημα, υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και οι κατοικούντες στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτές οι ανισότητες ανιχνεύθηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (που δεν ανήκει στο πεδίο της έρευνας) όπου διαπιστώθηκε η μεγάλη διαφορά στην πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση ανάμεσα σε μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Αυτό προέκυψε:

Ένα άλλο εξαιρετικά ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι, ενώ το εξειδικευμένο στις ΤΠΕ προσωπικό στη χώρα είναι πολύ υψηλού επιπέδου, η απορρόφησή του στην αγορά εργασίας είναι πολύ χαμηλή. Αποδεικνύεται έτσι ότι οι για τη δήθεν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στη χώρα (ώστε να στελεχώσουν τις δήθεν καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας) είναι υποκριτικές. Δυστυχώς, όπως αναφέρει η έρευνα, η μεγάλη πλειονότητα των εργοδοτών στη χώρα δεν θέλουν να επενδύσουν ούτε στο εργατικό δυναμικό ούτε σε προγράμματα κατάρτισης των εργαζόμενων.

Την έρευνα παρουσίασαν οι Χρήστος Γούλας, Γενικός Διευθυντής (Ph.d) ΙΝΕ & ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ  και Πωλίνα Φατούρου, Επιστημονική Συνεργάτιδα ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ. Η συζήτηση στο πλαίσιο της στρογγυλής τράπεζας διεξήχθη μεταξύ των Πανεπιστημιακών Καθηγητών Καραλή Θανάση, Καθηγητή Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, Σαββίδη Αντώνη, Καθηγητή Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης & Επιστημονικού Συνεργάτη Ινστιτούτου Πληροφορικής (ΙCS) και Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (FORTH) και Φωτόπουλου Νίκου, Αν. Καθηγητή στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου & Επιστημονικού Διευθυντή ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ.

Δείτε την έρευνα

Exit mobile version