Διάδωσέ το
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση της διδασκαλίας είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος σε ποσοστό 85,9% και όχι η μεθοδολογία της αντεστραμμένης τάξης.
Η Επιστημονική Μονάδα ΙΕΠ “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αποτίμησης της πρώτης εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου κατά το χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 από 11039 σχολεία (5156 νηπιαγωγεία, 4166 δημοτικά και 1717 γυμνάσια).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση της διδασκαλίας είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος σε ποσοστό 85,9% και όχι η μεθοδολογία της αντεστραμμένης τάξης για την οποία ποσοστό 85,1% κρίνει ότι δεν βοηθά στην κατεύθυνση αυτή.
Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα από τα αποτελέσματα της έρευνας στα εργαστήρια δεξιοτήτων
… σημαντική ήταν η διαφορά ανάμεσα στα ποσοστά των απαντήσεων που αφορούσαν την αποτελεσματικότητα των Ε.Δ., ως αλλαγής παραδείγματος της διδακτικής μεθοδολογίας, που συνεισφέρει στη διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας.
Στην ερώτηση «Συνέβαλλε η υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας (εισαγωγή ή/και διεύρυνση εφαρμογής της βιωματικής, εργαστηριακής και διερευνητικής μεθοδολογίας);» (με βάση την κλίμακα από «καθόλου» έως και «άριστα»), το ποσοστό που αποτίμησε θετικά την συνεισφορά των Ε.Δ. στη διαφοροποίηση της μεθοδολογίας, όπως αποτυπώνεται στο Γράφημα 2, ήταν 58% (άριστα 6%, ικανοποιητικά 52%), ενώ το ποσοστό της αρνητικής αποτίμησης ήταν 15% (καθόλου 4%, λίγο 11%).
Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την άποψή τους σχετικά με το ποια εκπαιδευτικά εργαλεία θεώρησαν ότι συνέβαλλαν στη διαφοροποίηση. Στην ερώτηση «Στοιχεία που βοήθησαν στην διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας», οι απαντήσεις τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι θεωρούν ότι το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος με ποσοστό 85,9%. Στη δεύτερη θέση, σύμφωνα με τις απόψεις τους, τοποθετούνται τα εργαστήρια κατασκευής ή και παρουσιάσεις, παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα με ποσοστό 69%. Η εκπαιδευτική μεθοδολογία «Έρευνα –δράση» και το «project» λαμβάνει την τρίτη θέση, με ποσοστό 52%. Συγκριτικά, οι επιλογές που συγκέντρωσαν τα υψηλότερα αρνητικά ποσοστά ήταν «των συνεντεύξεων – γνωριμίας με επαγγελματίες και σημαντικές προσωπικότητες» με ποσοστό 68,7%, «η εκπόνηση και υλοποίηση ερευνητικών σχεδίων» με ποσοστό 75,9% καθώς και η «μεθοδολογία της αντεστραμμένης τάξης» με ποσοστό 85,1%, όπως φαίνονται στο Γράφημα 3.
Διαβάστε επίσης:
Επτά βασικές διδακτικές αρχές στη σχολική τάξη
Παιδαγωγικό κλίμα τάξης: Επτά πρακτικές συμβουλές για τη σχέση δασκάλου – μαθητή
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Το μπάχαλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι τρεις αλλαγές από Σεπτέμβρη στα σχολεία