Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Επιστροφή του θεσμού: Η τσάντα στο σχολείο

14 Οκτωβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Είναι απαραίτητο να αλλάξουν τα βιβλία αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα ώστε να σταματήσει η παπαγαλία και η μηχανιστική επανάληψη ασκήσεων»

Όταν εφαρμόζουμε στα εκπαιδευτικά δρώμενα μία αλλαγή μικρή ή μεγάλη, καλό είναι η αλλαγή αυτή να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα έτσι ώστε και τα αποτελέσματα της να δούμε και τις βελτιώσεις να κάνουμε, ώστε να βοηθήσει την εκπαιδευτική διαδικασία . Αφορμή  αυτού του άρθρου μου ,στάθηκε η απαξίωση που συμβαίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα σχετικά με την παραμονή της τσάντας στο , μέτρο το οποίο κατά τη γνώμη μου βοηθούσε πολύ την οικογένεια καθώς και τους μικρούς μαθητές ,ώστε να βρίσκουν χώρο και χρόνο για να ασχοληθούν και με άλλα πράγματα τον ελεύθερο τους χρόνο.

Ιστορικά  το μέτρο άρχισε να  εφαρμόζεται  από το  2018  από τον Υπουργό Παιδείας κ.Γαβρόγλου  που  επισημαίνει  ότι «η παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια αυτού του Σαββατοκύριακου. Η οργάνωση της μελέτης των μαθητών και των μαθητριών, καθώς και ο χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών αποτελούν ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τη μάθηση, την ανάπτυξη και τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών. Το ΥΠΠΕΘ στο πλαίσιο αναβάθμισης της σχολικής ζωής και σύνδεσής της με την κοινωνική πραγματικότητα, εφαρμόζει τη δράση: «Η τσάντα στο σχολείο». Η δράση υλοποιείται με σεβασμό στις ανάγκες της παιδικής ηλικίας, με γνώμονα την πολύπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της σχολικής ηλικίας (συναισθηματική, κοινωνική και ψυχοκινητική) και με σκοπό να υποστηρίξει ουσιαστικά τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών. Η συγκεκριμένη δράση συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών, οδηγώντας σε καλύτερη εξισορρόπηση ανάμεσα στις εργασίες που υλοποιούνται στο σχολείο και στις κατ’ οίκον εργασίες. Σε καμία περίπτωση η υλοποίηση της δράσης δεν πρέπει να οδηγήσει σε μετάθεση των κατ’ οίκον εργασιών που συνήθως ανατίθενται το Σαββατοκύριακο στις άλλες μέρες της εβδομάδας»

Και  ενώ το πρόγραμμα  εξελίσσεται  και  φαίνεται όλοι να προσπαθούν να το βελτιώσουν π.χ η σημερινή υπουργός Παιδείας απευθύνει επερώτηση  στη Βουλή  τον Σεπτέμβριο του 2018 με  ερωτήματά όπως «Έχετε υπ’όψιν σας σχετικές έρευνες διεθνώς που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα σχετικά με τη δράση αυτή; Αν ναι, έχουν ληφθεί υπ’ όψιν; Ποια τα αποτελέσματά τους σχετικά με τις πιθανές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στα παιδιά και τον αντίκτυπο στην μαθησιακή τους σταδιοδρομία;

3. Πώς ενεργήσατε, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και πώς σκοπεύετε να προχωρήσετε σε εφαρμογή αυτής της δράσης με σεβασμό στο ωρολόγιο πρόγραμμα; Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί εν όψει της δεύτερης εφαρμογής της δράσης;»

Και  ενώ η δράση συνεχίζεται και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δείχνουν ικανοποιημένοι ,και  ενώ με την αλλαγή της κυβέρνησης πολλοί αναρωτήθηκαν αν το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και την νέα σχολική χρονιά, 2029-2020. Η εξαιρετική υφυπουργός  της Ν.Δ.  και  εκπαιδευτικός  Σ.Ζαχαράκη δηλώνει το 2019 «Η απάντηση δόθηκε σήμερα μέσω των οδηγιών που απέστειλε σε όλα τα σχολεία η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και οι οποίες θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και φέτος.»

Όταν όμως έρχεται η πανδημία η δράση διακόπτεται, και  ενώ  φέτος περιμέναμε ότι  αφού  δεν υπάρχουν μέτρα, θα  επαναλειτουργούσε το Υπουργείο την  ακυρώνει μάλλον  δια  της  σιγής  του.

Πιστεύω  ότι  το μέτρο, είναι  εξαιρετικό, χρήζει βέβαια κάποιων βελτιώσεων.

Αφού, το μοντέλο της διδασκαλίας απευθύνεται σε ένα -ανύπαρκτο- μέσο παιδί, από το οποίο απαιτεί να κινείται στο ασφυκτικό πλαίσιο που ορίζουν οι κανόνες του παιχνιδιού «αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα», να αποδίδει σε έναν περιορισμένο αριθμό γνωστικών πεδίων, τα οποία διδάσκονται συχνά αποσπασματικά ή πλημμελώς -κατά κύριο λόγο χωρίς ευθύνη των δασκάλων-, χωρίς να ανιχνεύει, να καλλιεργεί ή να επιβραβεύει άλλες δεξιότητες ή ταλέντα. Η διδακτέα ύλη μεγαλώνει διαρκώς σε όγκο, η εκπαίδευση γίνεται εντατική και η γνώση ποσοτικοποιείται.  Ήδη στα μισά της Α΄ Δημοτικού τα 6χρονα εισάγονται στον πολλαπλασιασμό, ενώ στη Β΄ υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ξεπερνούν τον εαυτό τους -και τις αντοχές των μαθητών- και ολοκληρώνουν τους χρόνους (έως και τον υπερσυντέλικο).

Το προφανές θετικό της δράσης είναι πως τα παιδιά ξεκουράζονται και έχουν περισσότερο χρόνο για παιχνίδι και δημιουργικές δραστηριότητες με την οικογένεια. Είναι αλήθεια ότι οι μαθητές περνούν πολλές ώρες στο σχολείο όπου έρχονται σε επαφή με πλήθος μαθημάτων, οπότε μερικές μέρες ξεκούρασης είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτες.

Το δεύτερο θετικό είναι πως εκείνα τα σαββατοκύριακα οι γονείς ξεγνοιάζουν από την σχολική μελέτη.

Είναι κοινό μυστικό πως πολλοί γονείς διαβάζουν τα παιδιά τους (ή προσλαμβάνουν καθηγητές στο σπίτι). Η σχολική μελέτη όμως δεν είναι μέσα στις υποχρεώσεις του γονιού, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που γίνεται. Οι γονείς βυθίζονται στα σχολικά λυσάρια και γίνονται “δάσκαλοι”, χωρίς όμως να έχουν την απαραίτητη κατάρτιση. Έτσι, ακόμα και γονείς με πανεπιστημιακά πτυχία δυσκολεύονται στο να βοηθήσουν ουσιαστικά τα παιδιά τους, γιατί συχνά δεν ξέρουν τους νέους τρόπους διδασκαλίας ή έχουν διαφορετικές απαιτήσεις από του δασκάλου. Είναι βέβαιο πως ανεξαρτήτως του επιπέδου βοήθειας που προσφέρουν, οι γονείς δεν θα έπρεπε να ασχολούνται τόσες ώρες με την σχολική μελέτη, μιας και αποτελεί υποχρέωση του παιδιού και όχι δική τους. Με την “τσάντα στο σχολείο” λοιπόν, είναι μια καλή ευκαιρία για να χαλαρώσει όλη η οικογένεια και να δημιουργηθούν ευκαιρίες για ποιοτικό χρόνο.

Είναι απαραίτητο να αλλάξουν τα βιβλία αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα ώστε να σταματήσει η παπαγαλία και η μηχανιστική επανάληψη ασκήσεων.

Πολλά μαθήματα μπορούν να διδαχθούν χωρίς βιβλίο αλλά με φάκελο μαθήματος που δομεί ο εκπαιδευτικός. Επίσης, απαιτούνται περισσότερα εργαστήρια για πειράματα αλλά και αρκετοί υπολογιστές ώστε τα παιδιά να κάνουν την έρευνα και τις εργασίες στη σχολική βιβλιοθήκη. Είναι απαραίτητο να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη αλλά και να δομηθεί σωστά το ολοήμερο ώστε να υπάρχει χρόνος πραγματικής μελέτης. Φυσικά, όλα αυτά απαιτούν γενναίες αυξήσεις στον προϋπολογισμό για την παιδεία, αλλά αν δεν τις απαιτήσουμε, είναι ανεδαφικό να περιμένουμε πως τέσσερις μέρες το μήνα θα φέρουν ανατροπή

Ένα (ορθά) διευρυμένο πρόγραμμα σχολείου με σωστά οργανωμένα τμήματα ένταξης, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη σε όσους χρειάζεται και επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς μπορεί να εξασφαλίσει την ολοκλήρωση της μελέτης στο σχολείο, ειδικά για το δημοτικό σχολείο.

Επίσης, μια γενναία αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των τεχνών και των αθλημάτων μέσα στο πλαίσιο του σχολείου μπορεί να περιορίσει δραστικά την αναγκαιότητα για εξωσχολικές δραστηριότητες. Αν συμβούν όλα αυτά, οι μαθητές θα μαθαίνουν ουσιαστικά και θα έχουν άπειρο χρόνο να κάνουν ό,τι τους ευχαριστεί. Ένα καλά οργανωμένο σχολείο μπορεί να κάνει τους μαθητές να το αγαπήσουν περισσότερο, αντί να το βλέπουν ως κάτεργο και οι οικογένειες θα έχουν πολύ περισσότερο χρόνο (και χρήμα) για ποιοτικό κοινό χρόνο.

Ας  αφήνουν οι  μαθητές  την  στο  σχολείο, κάθε  Παρασκευή, 4 φορές  τον  μήνα, και  ας  οργανώσουν  οι  Δήμοι  και  άλλοι  φορείς  διάφορες δράσεις δωρεάν  στους χώρους  τους, ας  γίνουν  εκδρομές, θέατρα, κινηματογράφοι, επισκέψεις  σε μουσεία ,γνωριμία με  τη  φύση, γνωριμία με  αθλήματα  και  αθλητικές δραστηριότητες..

Ναι, όλοι  καταλαβαίνουμε,  αυτά  που  γίνονται  στα  Ιδιωτικά  σχολεία και  χρεώνονται πανάκριβα, ας  επιχορηγήσουμε  αν  βέβαια το  θέλουμε  το ΔΗΜΟΣΙΟ  ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.

* ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΓΡΙΒΑΣ   ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18  Δ/Σ   ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, ΜΑΡΟΥΣΙ    13/10/2022

Υ.Γ  Ας  ξεκινήσει, έστω   και  τώρα  το  πετυχημένο   αυτό πρόγραμμα. Η δ/νση  Β.Αθήνας  σήμερα με ενημέρωσε…..ότι  δε  γνωρίζει  ….τίποτα

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Μεταθέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ: Η εγκύκλιος και οι προθεσμίες

Επόμενο άρθρο

ΠΟΕ – ΟΤΑ – Εργαζόμενοι ΚΕΠ: Κήρυξη απεργίας-αποχής διαρκείας – Ποια διαδικασία “παγώνει”

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

ΠΟΕ - ΟΤΑ - Εργαζόμενοι ΚΕΠ: Κήρυξη απεργίας-αποχής διαρκείας - Ποια διαδικασία "παγώνει"

Αλέξανδρος Νικολαϊδης: Αύριο το «τελευταίο αντίο» στον σπουδαίο αθλητή και άνθρωπο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.