Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Επιστροφή στα θρανία: Στο ίδιο έργο θεατές…

20 Ιανουαρίου, 2022
Σε Fresh Education, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Διάδωσέ το

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σε μία τέτοια χρονιά, με τέτοιες δυσκολίες, δε νιώθουμε ότι η πολιτεία είναι δίπλα στα σχολεία, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους/τις μαθητές και τους γονείς τους, αφού βλέπουμε ότι το βασικό της μέλημα είναι η έκδοση εγκυκλίων για τα πρωτόκολλα καταγραφής κρουσμάτων, για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Επιστροφή στα θρανία: Στο ίδιο έργο θεατές…

Βρισκόμαστε στα μισά της σχολικής χρονιάς, βαδίζουμε στο τέλος της δεύτερης εβδομάδας της επιστροφή μας στα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και η κατάσταση που βιώνουμε είναι για ακόμη μία φορά πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη. 

Εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες βιώνουμε ένα σχολείο πολύ διαφορετικό και πολύ πιο αφιλόξενο σε σχέση με το πώς ήταν μόλις δύο χρόνια πριν. Αποδεχθήκαμε πλέον, όσο κι αν δεν μας αρέσει, ότι η μάσκα ήρθε και έμεινε, και έγινε βασικό συστατικό της διδασκαλίας, βασικό συστατικό της σχολικής μας τάξης. Οι εκπαιδευτικοί συνηθίσαμε, δύο χρόνια τώρα, να μη βλέπουμε τις εκφράσεις του προσώπου των παιδιών, να πασχίζουμε να ακούσουμε τις απαντήσεις όσων μιλούν διστακτικά και χαμηλόφωνα, να προσπαθούμε να αφουγκραστούμε την ψυχολογία τους, μόνο από την έκφραση των ματιών τους. Συνηθίσαμε να μη γνωρίζουμε την όψη των μαθητών/τριών μας χωρίς μάσκα. Την προηγούμενη και την τρέχουσα σχολική χρονιά θυμόμαστε τις μάσκες των μαθητών και των μαθητριών μας, τα χρώματα και τα σχέδια που προτιμούν, αλλά δε γνωρίζουμε τα πρόσωπα και τις εκφράσεις τους χωρίς μάσκα και όλο αυτό έχει αρχίσει να μας φαίνεται απολύτως φυσιολογικό. Αλλά δεν είναι. Δεν είναι αυτή η εικόνα της σχολικής τάξης που θέλουμε. Πειθαρχήσαμε, όμως, για λόγους προστασίας όλων μας. Συνηθίσαμε να ελέγχουμε τα παιδιά και τους εαυτούς μας διαρκώς στη σωστή χρήση της μάσκας. Συνηθίσαμε να ελέγχουμε διαρκώς έγγραφα σχετικά με τη διενέργεια self-test και rapid-test. Επιτελούμε συνεχώς ρόλους ελέγχου διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων και όλα αυτά μοιάζουν φυσιολογικά. Αποδεχθήκαμε ότι αυτός είναι ο τρόπος να γυρίσουμε στην “κανονικότητα” του σχολείου.

Είναι αλήθεια όμως αυτό; Ή αποτελεί μόνο ένα μέρος της αλήθειας; Είναι αυτά τα μέτρα ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει για την αντιμετώπιση του κύματος της πανδημίας στα σχολεία;

Όχι. Δεν είναι η μάσκα και τα συνεχή τεστ τα μοναδικά μέσα προστασίας μας, αλλά προβάλλονται ως πανάκεια για να καλυφθεί η ανεπάρκεια των μέτρων της πολιτείας για τη σχολική πραγματικότητα. Πολλά θα μπορούσαν να έχουν γίνει, δύο χρόνια τώρα, αν υπήρχε πραγματικό ενδιαφέρον για την εκπαίδευση. Έχουμε κουραστεί να ακούμε για μάσκες, αντισηπτικά, αποστάσεις, ανοιχτά παράθυρα, ακόμη κι αν η θερμοκρασία έξω είναι κάτω από 0 °C, ακόμη κι αν βρέχει καταρρακτωδώς, οπότε αναγκαστικά παραμένουμε στις τάξεις μας και στα διαλείμματα. Έχουμε κουραστεί να βρίσκεται ένα κρούσμα στο σχολείο και να αναστατώνεται ολόκληρη η λειτουργία του από τη γραφειοκρατία καταγραφής του, ενώ παράλληλα αναστατώνεται και η ψυχολογία όλων μας. Έχουμε κουραστεί από όλα αυτά, γιατί δε βλέπουμε κάποια ουσιαστική προσπάθεια προστασίας των σχολείων μας από το κύμα της πανδημίας.

Σε μία τέτοια χρονιά, με τέτοιες δυσκολίες, δε νιώθουμε ότι η πολιτεία είναι δίπλα στα σχολεία, τους/τις εκπαιδευτικούς, τους/τις μαθητές και τους γονείς τους, αφού βλέπουμε ότι το βασικό της μέλημα είναι η έκδοση εγκυκλίων για τα πρωτόκολλα καταγραφής κρουσμάτων, για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων, για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Η πολιτεία αδιαφορεί επιδεικτικά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, για τα κενά στις τάξεις, για τις ελλείψεις, για τον συνωστισμό 20 και 25 παιδιών σε τάξεις που θα έπρεπε να βρίσκονται τα μισά από αυτά. 

Το πιο τρομακτικό είναι ότι ως κοινωνία φαίνεται να έχουμε αποδεχθεί αυτή την αδιαφορία που επιδεικνύει η πολιτεία για τη σχολική πραγματικότητα, και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας. 

Ως εκπαιδευτικοί, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πανηγυρίζουμε για τη συνεχή εφαρμογή της δια ζώσης εκπαίδευσης τη φετινή χρονιά, για το ότι δεν επιστρέψαμε στην τηλεκπαίδευση, γιατί βλέπουμε ότι έχουν γίνει πολλά λάθη και παραλείψεις. 

Τα σχολεία χρειάζονται κατάλληλες κτιριακές υποδομές, εξοπλισμό, εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για να λειτουργήσουν σωστά. Σε συνθήκες πανδημίας, εφόσον είναι αναγκαία η τήρηση αποστάσεων και η εφαρμογή ποικίλων πρωτοκόλλων για την αποφυγή μετάδοσης του ιού, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα που να περιορίζουν στην πράξη τον συνωστισμό των παιδιών στις αίθουσες. Χρειάζονται μέτρα που να λαμβάνουν υπόψη και να σέβονται τις ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης, τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ηλικίας. Χρειάζονται ουσιαστικά μέτρα και δυστυχώς αυτά δεν έχουν ληφθεί.

Μαριάννα Λεπίδα

Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Διαβάστε επίσης:

Δυσμενέστατες για τους εκπαιδευτικούς οι νέες ρυθμίσεις για τις άδειες ειδικού σκοπού

Τηλεκπαίδευση – εγκύκλιος: Οδηγός για την ασφαλή χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Αναπληρωτές – Αδικία: Αυτοί που δεν δήλωσαν τρίμηνα πιθανόν να χάσουν τη σειρά τους στον πίνακα

Επόμενο άρθρο

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εντάσσονται στα Γυμνάσια ΕΝΕΕΓΥΛ

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εντάσσονται στα Γυμνάσια ΕΝΕΕΓΥΛ

Ερώτηση στη Βουλή για τη δυσμενή μεταχείριση των νεοδιορισμένων εκπαιδευτικών

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.