Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Δευτέρα, 9 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Το διαχρονικό αλαλούμ συνεχίζεται

31 Ιανουαρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Το διαχρονικό αλαλούμ συνεχίζεται
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Τα στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία θα υλοποιήσουν τις επιταγές της κάθε μεταρρύθμισης, είναι απαραίτητο να επιλέγονται με αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες.

Οι εκάστοτε Υπουργοί Παιδείας, χωρίς να καταβάλουν προσπάθειες για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα της παιδείας, τα οποία είναι ουκ ολίγα, προβαίνουν συνήθως σε επιφανειακές και όχι σε βάθος «μεταρρυθμίσεις» οι οποίες παραμένουν  στη μνήμη μας με το όνομα του/της Υπουργού, π.χ. μεταρρύθμιση Αρσένη, μεταρρύθμιση Γιαννάκου, μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου, μεταρρύθμιση Αρβανιτόπουλου κ.ά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Η πιθανότερη εξήγηση του φαινομένου αυτού είναι, κατά την άποψή μας, ότι επειδή οι αλλαγές στην παιδεία  είναι ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα και έχει πολιτικό κόστος, εάν γίνουν με βαθιές τομές,  και επειδή τα αποτελέσματα φαίνονται σε βάθος χρόνου, οι Υπουργοί επιλέγουν μια επιφανειακή «μεταρρύθμιση», για τους μείνει έστω το όνομα.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το αποτέλεσμα των επιλογών αυτών είναι ότι όλοι σχεδόν οι Υπουργοί Παιδείας δεν κατόρθωσαν να εκλεγούν ως Βουλευτές, παρά το γεγονός ότι είχαν την ευκαιρία, λόγω της μεγάλης δημοσιότητας την οποία απολάμβαναν.

Να τονίσουμε παρενθετικά ότι οι βαθιές τομές που προαναφέραμε είναι αποτελεσματικές όταν υπάρχει αξιολόγηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος, ακριβής σχεδιασμός του επόμενου, διάλογος με τους επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς και φυσικά διακομματικός διάλογος.

Προ της ψήφισης του Ν. 4763/2020 (για την ΕΕΚ, τα κολλέγια κ.λ.π.) επιχειρήθηκε διάλογος με πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας προς τα κόμματα για διάλογο επί του Ν/Σ, το οποίο θα ερχόταν στη Βουλή.

Διαπιστώθηκε στη συνέχεια ότι δεν θα δινόταν το κείμενο του Ν/Σ, στους εκπροσώπους των κομμάτων, για επεξεργασία,  συζήτηση, προτάσεις  και ο διάλογος θα είχε μια γενικότερη μορφή! Επειδή έγινε αντιληπτό ότι ο διάλογος αυτός δεν θα ήταν επί της ουσίας αλλά προσχηματικός, οι εκπρόσωποι των κομμάτων δεν ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και ο διάλογος δεν έγινε.

Το προσφιλές θέμα  λοιπόν, στο οποίο επιθυμούν να θέσουν τη σφραγίδα τους οι εκάστοτε  Υπουργοί, είναι το σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ορισμένα άλλα θέματα, από τα οποία προέχει η επιλογή και τοποθέτηση των στελεχών της εκπαίδευσης.

τα οποία θα υλοποιήσουν τις επιταγές της κάθε μεταρρύθμισης, είναι απαραίτητο να επιλέγονται με αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες.

Αυτό όμως δεν συμβαίνει στην πράξη. Η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εφαρμόζει την πολιτική του κόμματος, το οποίο υπηρετεί και για την επιτυχία εφαρμογής της πολιτικής αυτής, κρίνει απαραίτητο τα οποία ανήκουν στον ίδιο κομματικό χώρο, προκειμένου να εφαρμόσουν πιστά την υλοποίηση των κομματικών επιλογών.

Στις προσεχείς κρίσεις η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει και το σύστημα επιλογής γίνεται περισσότερο διαβλητό.

Αυτή η τακτική που θα ακολουθηθεί στις προσεχείς κρίσεις  είναι λανθασμένη, διότι η Παιδεία είναι υπόθεση υπερκομματική, εθνική, κοινωνική και απαιτεί τουλάχιστον διακομματική συναίνεση.

Διακομματική συναίνεση και διάλογος σήμερα δεν υπάρχουν και εάν έλθει στην εξουσία άλλο κόμμα, το πιθανότερο είναι ότι θα καταργήσει τη μεταρρύθμιση του προηγούμενου. Αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί μάλλον βέβαιο διότι και κατά το παρελθόν έχουν γίνει διαφορετικές μεταρρυθμίσεις, αλλαγές και από Υπουργούς οι οποίοι ανήκαν στο ίδιο κόμμα!

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι ακόμη χειρότερη διότι  δεν υπάρχει διάλογος ούτε μεταξύ των πολιτικών κομμάτων, ούτε μεταξύ του Υπουργείου και των εκλεγμένων οργάνων των εκπαιδευτικών και τις όποιες διαφορές τους καλούνται να επιλύσουν τα δικαστήρια!

Σε αυτή την κατάσταση έχει περιέλθει σήμερα ο χώρος της Παιδείας.

Η ακολουθούμενη τακτική με σκληρή γραμμή και χωρίς διάλογο, δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τους εμπνευστές  της.

Στο χώρο της εκπαίδευσης υπηρετούν Εκπαιδευτικοί Λειτουργοί – Παιδαγωγοί, οι οποίοι διδάσκουν στους μαθητές τους να έχουν ελεύθερη γνώμη, να μην υποτάσσονται, να μην είναι πειθήνια όργανα και να διεκδικούν το δίκιο τους για να είναι άξιοι σαν αυριανοί δημοκρατικοί πολίτες.

Είναι υποχρεωμένοι ως Εκπαιδευτικοί Λειτουργοί να εφαρμόζουν αυτά που οι ίδιοι διδάσκουν. Οι μαθητές «διδάσκονται»  περισσότερο από τις συμπεριφορές, τις θέσεις και τις στάσεις των δασκάλων τους, παρά από τα λεγόμενά τους.

Δυστυχώς σήμερα υπάρχει η αίσθηση ότι η μεγάλη πλειονότητα των Εκπαιδευτικών Λειτουργών στέκονται απέναντι στις αλλαγές του χώρου της Παιδείας.

Κλείνοντας τονίζουμε ότι, το διαχρονικά σαθρά δομημένο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης,  θα συνεχίσει την προδιαγεγραμμένη πορεία του.

Οι υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι 634 για 116 θέσεις. Ο ανταγωνισμός προβλέπεται μεγάλος, ο κάθε υποψήφιος θα χρησιμοποιήσει το «μέσον» του και θα επικρατήσουν οι έχοντες το μεγαλύτερο. Αυτό δεν είναι τόσο δύσκολο διότι υπάρχει και η συνέντευξη.

Τονίζουμε επιγραμματικά ότι οι ψηφισθέντες Νόμοι, στην παρούσα συγκυρία, δεν διασφαλίζουν και την επιτυχή εφαρμογή τους, έχουν ψηφιστεί  Νόμοι που έχουν μείνει στα χαρτιά.

Υπάρχει διέξοδος από το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί;

Ίδωμεν

Κωνσταντίνος Αδριανουπολίτης

Εκπαιδευτικός – Ερευνητής

Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

ΑΣΕΠ 12Κ/2021: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για τις 101 θέσεις στο υπ. Τουρισμού και στο Κτηματολόγιο

Επόμενο άρθρο

Θεσσαλονίκη: «Σε κάποια σχολεία δεν λειτουργούν τα καλοριφέρ»

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Θεσσαλονίκη: «Σε κάποια σχολεία δεν λειτουργούν τα καλοριφέρ»

ΠΡΟΣΟΧΗ! Έρχεται κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.