Διάδωσέ το
Περίεργες καταστάσεις αναμένεται να ζήσει η εκπαιδευτική κοινότητα με την επιλογή Διευθυντών σχολείων και την αλλαγή στη σύνθεση και τη διαδικασία συγκρότησης των Τοπικών Συμβουλίων που προβλέπει η πρόσφατη διάταξη Κεραμέως για την επιτάχυνση της επιλογής τους.
Η διάταξη για τα Τοπικά Συμβούλια δίνει τη δυνατότητα να υπάρξουν εκπαιδευτικοί με αρκετή εκπαιδευτική υπηρεσία, αλλά μόνο ως εκεί, που θα καθίσουν στην καρέκλα Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου σε Τοπικά Συμβούλια και θα περιμένουν τους υποψήφιους Διευθυντές σχολείων που μπορεί να είναι και νυν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για να τους κρίνουν για τα προσόντα τους και το συγγραφικό τους έργο.
Επίσης η διάταξη δίνει τη δυνατότητα, εφόσον δεν βρεθούν οι τρεις εκπαιδευτικοί (πρώην στελέχη) που είναι τα υπόλοιπα μέλη, εκτός του Διευθυντή Εκπαίδευσης που είναι σίγουρο μέλος, να οριστούν άλλοι εκπαιδευτικοί με μόνο προσόν πάλι κάποια συγκεκριμένη εκπαιδευτική υπηρεσία ή αλλιώς αρχαιότητα!
Σύμφωνα με την διάταξη ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης αφού κάνει μια σειρά από προσκλήσεις ενδιαφέροντος και δεν υπάρχουν υποψήφιοι καταλήγει να ορίσει εκπαιδευτικούς μόνο με κριτήριο την εκπαιδευτική υπηρεσία.
Πολύ πιθανοί λόγοι που ενδεχομένως θα οδηγήσουν Συντονιστές και τους εκπαιδευτικούς με διοικητική εμπειρία να μην εκδηλώσουν ενδιαφέρον είναι:
Λήξη θητείας (για τους ΣΕΕ), υποψηφιότητα ως Διευθυντές σχολείων, άμισθη εργασία, ξαφνικές αλλαγές στον επαγγελματικό- προσωπικό τους σχεδιασμό και χρονοδιάγραμμα.
Διαβάστε παρακάτω πώς μπορεί να διαμορφωθεί μια τέτοια κατάσταση με τα Συμβούλια για την Επιλογή Διευθυντών σχολείων
Συμβούλια Επιλογής με 5 μέλη
- Τον Διευθυντή Εκπαίδευσης
- Έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου
- Τρεις εκπαιδευτικούς με προσόντα
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κάνει:
1η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι (σημ. fresh: το πιο πιθανό)
2η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αναζητά εκπαιδευτικό που έχει τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε θέση στελέχους εκπαίδευσης (πρώην Περιφερειακοί, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων) και αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι
3η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπαιδευτικό με τουλάχιστον τριακονταετή εκπαιδευτική υπηρεσία και διοικητική εμπειρία, και αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διοικητική εμπειρία, ο υποψήφιος με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική υπηρεσία.
Αν και μετά από την 3η πρόσκληση δεν υπάρχουν υποψήφιοι, ως μέλος περ. β) ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ με τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία που υπηρετεί σε οργανική θέση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Τα ίδια περίπου συμβαίνουν και με τα 3 μέλη – εκπαιδευτικούς που αν και από αυτούς δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον ορίζονται στη θέση τους εκπαιδευτικοί με τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα που υπηρετούν οργανική Θέση οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Διαβάστε επίσης:
Κεραμέως: Τι είπε για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και αξιολόγηση
Ποιοι είναι οι αναπληρωτές Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης
Κρίσεις Διευθυντών Σχολείων: Νέα δεδομένα και επιτάχυνση διαδικασιών
Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ανέλαβε 84 σχολεία στο Αιγαίο!
Πηγή: fresh education.gr για τις ιστοσελίδες που αντιγράφουν με ενεργό σύνδεσμο για όλες τις δημοσιεύσεις (Υπενθυμίζουμε ότι βασικός κανόνας σε όσους θέλουν να δείχνουν ότι είναι στο χώρο της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών είναι η αναφορά της πηγής)
Φωτογραφία από StartupStockPhotos από το Pixabay