Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Σάββατο, 24 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Ελληνική PISA: Οδηγίες του ΙΕΠ στα σχολεία και ειδική ιστοσελίδα-Αγνοούν τις αντιδράσεις

10 Μαΐου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΙΕΠ: Οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις με τις διαπιστώσεις τους και τις συνακόλουθες εστιασμένες παρεμβάσεις σε κομβικές παραμέτρους συμβάλλει μεθοδικά και αποτελεσματικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας

Ειδική ιστοσελίδα για τις διαγνωστικές εξετάσεις που έρχονται σε Δημοτικά και Γυμνάσια, δηλαδή τη λεγόμενη «» δημιούργησε το στον ιστότοπό του.

Παράλληλα το ΙΕΠ απέστειλε σήμερα οδηγίες προς τα σχολεία σχετικά με τη διενέργεια των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ τάξης Γυμνασίου, παρά τις πολύ έντονες , πολλοί εκ των οποίων μάλιστα έχουν αποφασίσει που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν οι εξετάσεις, επιχειρώντας να τις ακυρώσουν στην πράξη.

Οπως αναφέρει το ΙΕΠ πάντως, η διεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/-τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων έχει ως στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών. Απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Κατά το σχολικό έτος 2021-22, οι εθνικές υλοποιούνται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών/-τριών, το οποίο ορίζεται σε έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Στ’ Δημοτικού και έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Γ’ Γυμνασίου. Οι συμμετέχουσες σχολικές μονάδες (έως και 600 στον αριθμό) επιλέγονται βάσει στρωματοποιημένης δειγματοληψίας.

Οι εθνικές εξετάσεις διενεργούνται ταυτόχρονα στις επιλεγείσες σχολικές μονάδες σε ημέρα και ώρα που ορίζεται με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ. Την ημέρα της εξέτασης, η Επιστημονική Επιτροπή διενεργεί ηλεκτρονική κλήρωση για την επιλογή των θεμάτων. Τα θέματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά και, με ευθύνη του/της Διευθυντή/-τριας της σχολικής μονάδας, εκτυπώνονται και διανέμονται σε έντυπη μορφή στους/στις μαθητές/-τριες. Οι απαντήσεις των μαθητών/-τριών σημειώνονται ανώνυμα σε ειδικά διαμορφωμένα έντυπα (απαντητικά δελτία), τα οποία αποστέλλονται νωρίτερα στα σχολεία. Τα έντυπα των απαντήσεων των σχολικών μονάδων συγκεντρώνονται και αποστέλλονται άμεσα στο ΙΕΠ, προκειμένου οι απαντήσεις να καταχωριστούν, μετά από σάρωση των απαντητικών δελτίων, σε ειδικά διαμορφωμένη βάση δεδομένων και να γίνει η στατιστική επεξεργασία τους. Η Επιστημονική Επιτροπή προβαίνει σε ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων και ενημερώνει το και την ΑΔΙΠΠΔΕ προκειμένου να συνταχθούν σχετικές προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ.

Σχετικά με τη διενέργεια των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ τάξης Γυμνασίου, σας ενημερώνουμε ότι έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί ιστοσελίδα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στην οποία μπορείτε να ανατρέξετε προκειμένου να ενημερωθείτε για το έργο, τις διαδικασίες, το θεωρητικό πλαίσιο, ενδεικτικά θέματα και επικοινωνία μέσω helpdesk. Οι διαγνωστικές εξετάσεις, θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που επελέγησαν είναι υποχρεωτική, όπως καθορίζεται με την ΥΑ αρ. 46075/ΓΔ4 «Συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους Μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων σχολικού έτους 2021- 2022». Οι διαδικασίες είναι οι ακόλουθες:

Α. ΦΑΣΗ: ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

1. Έχει αποσταλεί ταχυδρομικός φάκελος μέσω ΕΛΤΑ Courier σε κάθε σχολείο που συμμετέχει, ο οποίος περιέχει i) απαντητικά δελτία των εξετάσεων, ii) ένα απαντητικό φάκελο με ένα εκτυπωμένο voucher του ΕΛΤΑ Courier για να χρησιμοποιηθεί κατά την επιστροφή των συμπληρωμένων απαντητικών δελτίων (βλέπε οδηγίες Γ ΦΑΣΗ). Προσοχή: Αν χρειαστεί ενημερώνετε τον διανομέα ότι ο φάκελος θα επιστραφεί μετά το πέρας των εξετάσεων. Με ευθύνη του/της διευθυντή/ντριας δηλώνεται η παραλαβή του φακέλου στην εφαρμογή Η είσοδος της σχολικής μονάδας γίνεται με κωδικούς ΠΣΔ.

Εμφανίζεται η σελίδα “Παραλαβή”, όπου υπάρχει μια λίστα με όλα τα ενδεχόμενα δέματα προς παραλαβή. Επιλέγουμε Ναι ή Όχι, εάν το δέμα που παραλάβαμε είναι ανοικτό ή εμφανώς παραβιασμένο, αντίστοιχα. Ελέγχουμε τον “Κωδικό Voucher” εάν ταυτίζεται με αυτόν του δέματος που παραλάβαμε και πατάμε στο αντίστοιχο πράσινο πλήκτρο Παραλαμβάνω. Σε περίπτωση που δεν εμφανίζεται ο “Κωδικός Voucher” που παραλάβαμε στην λίστα, πατάμε Παραλαβή χωρίς Voucher (μπλε πλήκτρο).

12.jpg

2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα μέσω της πλατφόρμας να εξοικειώσουν τους/τις μαθητές/τριες με τη διαδικασία χρησιμοποιώντας τα δοκιμαστικά θέματα που είναι αναρτημένα.

Β. ΦΑΣΗ: ΗΜΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

1. Τα θέματα στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές, θα κληρωθούν το πρωί της Τετάρτης 18/5/2022 στο ΙΕΠ από την Επιστημονική Επιτροπή και θα είναι προσβάσιμα μέσα από την εφαρμογή πατώντας στη σχετική επιλογή 

12.jpg

2. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί στους μαθητές ότι η συμπλήρωση στο απαντητικό δελτίο πρέπει να γίνεται με πολύ καλό μαύρισμα στο κυκλάκι που αντιστοιχεί στην επιλεγμένη απάντηση, κατά προτίμηση με μπλε ή μαύρο στυλό.

3. Το πεδίο «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑ» θα συμπληρωθεί από έναν από τους/τις επιτηρητές/τριες της αίθουσας πριν την έναρξη των εξετάσεων. Σημαντική παρατήρηση: Είναι απαραίτητο να συμπληρωθούν όλα τα πεδία που αφορούν στα «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ». 

4. Τα κοινωνικοδημογραφικά στοιχεία (πίσω μέρος του απαντητικού δελτίου) θα συμπληρωθούν από τους/τις μαθητές/τριες. Προτείνεται οι επιτηρητές/τριες να κάνουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά ώστε να διευκολύνουν τους/τις μαθητές/τριες, ιδιαιτέρως στους μαθητές/τριες δημοτικού.

12.jpg

Γ. ΦΑΣΗ: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΩΝ ΔΕΛΤΙΩΝ

4. Μετά το τέλος της διαδικασίας ο/η διευθυντής/ντρια συγκεντρώνει όλα τα απαντητικά δελτία, τα τοποθετεί στον φάκελο με το προεκτυπωμένο voucher το οποίο έχει ήδη παραλάβει στον αρχικό φάκελο (βλέπε Α ΦΑΣΗ) και φροντίζει για την αποστολή τους ακολουθώντας τα εξής βήματα: i) Καλεί τον ταχυμεταφορέα (τα στοιχεία βρίσκονται πάνω στο voucher) και παραδίδει τον φάκελο.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Χρησιμοποιείτε αποκλειστικά το φάκελο με το προεκτυπωμένο Voucher με τα στοιχεία αποστολής που ήδη αναγράφονται. ii) Στη συνέχεια, εισέρχεστε στην εφαρμογή προκειμένου να δηλώσετε την αποστολή. Επιλέγετε από το μενού πλοήγησης την επιλογή “Αποστολή” και επαναλαμβάνετε τη διαδικασία της Α φάσης. Για απορίες-διευκρινίσεις παρακαλούμε να χρησιμοποιείτε το helpdesk της ιστοσελίδας που βρίσκεται στο πεδίο «Επικοινωνία» της σχετικής ιστοσελίδας. Τα αιτήματά σας θα απαντώνται άμεσα. 

12.jpg

Την ημέρα των εξετάσεων θα έχετε πρόσβαση και σε τηλεφωνική υποστήριξη. Οι γραμμές επικοινωνίας θα αναρτηθούν στο πεδίο της επικοινωνίας.

ΙΕΠ: Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα ως Μέσον Ποιοτικής Αναβάθμισης της Εκπαίδευσης

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής για την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας, θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με τον νόμο 4823/2021 η «διεξαγωγή εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα» για τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών στην Στ’ τάξη του Δημοτικού και στην Γ’ τάξη του Γυμνασίου. Οι εν λόγω εξετάσεις θα διεξαχθούν στην πιλοτική τους μορφή στις 18 Μαΐου 2022 σε στρωματοποιημένο δείγμα 300 Δημοτικών Σχολείων και 300 Γυμνασίων.

Σύμφωνα με τη σχετική ΥΑ (16449/Γ4, ΦΕΚ τ. Β, 25-02-2022) σκοπός των διαγνωστικών εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.» Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων αξιοποιούνται για τη διαμόρφωση βελτιωτικών παρεμβάσεων στα Προγράμματα Σπουδών, στο εκπαιδευτικό υλικό, στις προσεγγίσεις διδασκαλίας και μάθησης, στις πρακτικές συμπεριληπτικής/αντισταθμιστικής εκπαίδευσης και, τέλος, σ την ανάπτυξη επιμορφωτικών δράσεων εστιασμένων στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων προσφέρονται ιδιαίτερα οι διαγνωστικές εξετάσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες έχουν τις δυνατότητες (α) να αναδείξουν ποιους από τους επιδιωκόμενους σκοπούς της εκπαίδευσης επιτυγχάνουν σε υψηλότερο βαθμό οι μαθητές, (β) να εντοπίζουν ποιους από τους σκοπούς δυσκολεύονται να επιτύχουν και (γ) να προσδιορίσουν τις δυνητικές αιτίες στις οποίες οφείλονται οι εντοπιζόμενες δυσκολίες επίτευξης των επιδιωκόμενων σκοπών μάθησης και ανάπτυξης. Η επεξεργασία των δεδομένων που θα γίνει σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων θα προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για τον προσδιορισμό και τον προσανατολισμό των παρεμβάσεων που πρέπει να ακολουθήσουν, ιδιαίτερα, μάλιστα, για τους τρόπους διαχείρισης και υπέρβασης των αιτιών που προκαλούν δυσκολίες στη μάθηση και την ανάπτυξη στους τομείς της γλώσσας, της γνώσης και της σκέψης.

Προκύπτει, λοιπόν, ότι οι διαγνωστικές εξετάσεις ολοκληρώνονται σε ποικίλους τομείς που αναδεικνύονται από την ανάλυση των δεδομένων των εξετάσεων. Είναι αναμενόμενο στις δυνητικές αιτίες των διαπιστούμενων δυσκολιών μάθησης και ανάπτυξης κύρια θέση να κατέχει η ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού, οπότε στη λογική της ενταξιακής συνεκπαίδευσης, οι συνακόλουθες των εξετάσεων παρεμβάσεις πρέπει να συμπεριλάβουν, μεταξύ άλλων, και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις άρσης των φραγμών στη μάθηση και στην ανάπτυξη στους τομείς της γλώσσας, της γνώσης και της σκέψης. Η άρση φραγμών αφορά όλους αδιακρίτως τους μαθητές, συμπεριλαμβανόμενων και των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Καθίσταται, επομένως, από όλα τα παραπάνω σαφές πώς οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις με τις διαπιστώσεις τους και τις συνακόλουθες εστιασμένες παρεμβάσεις σε κομβικές παραμέτρους συμβάλλει μεθοδικά και αποτελεσματικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Π

 που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Μετά τον ΕΝΦΙΑ έρχεται η Επιστρεπτέα Προκαταβολή

Επόμενο άρθρο

Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Εκκενώθηκε σχολείο μετά από τηλεφώνημα για βόμβα

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη: Εκκενώθηκε σχολείο μετά από τηλεφώνημα για βόμβα

Διαμαρτυρία στο ΣτΕ κατά του νόμου Χατζηδάκη – Καταγγέλλουν ηλεκτρονικό φακέλωμα τα συνδικάτα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.