Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Εκπαιδευτικοί: Όταν βάση και ΕΛΜΕ πιέζουν την ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή

22 Σεπτεμβρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
1
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Από τους Μέντορες και Συντονιστές Εκπαίδευσης

Διαρκείς και καθημερινά εντεινόμενες είναι οι πιέσεις από τη βάση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις τοπικές ΕΛΜΕ προς την ΟΛΜΕ, προκειμένου η Ομοσπονδία να κηρύξει απεργία-αποχή από την εφαρμογή των νέων διατάξεων για τους Μέντορες και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης, .

Χθες, κήρυξη απεργίας-αποχής αποφάσισε , η οποία επίσης καταθέτει αίτημα προς το Δ.Σ. της για την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων ΕΛΜΕ και Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΟΛΜΕ.

«Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ προχωράει και σε κήρυξη ενάντια στις Υπουργικές Αποφάσεις για τους , για την κάλυψη όλων συναδέλφων. Θα ακολουθήσει ειδική ανακοίνωση και αναλυτικές οδηγίες. Καλούμε όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τις αποφάσεις του σωματείου – κανένας μέντορας/συντονιστής, καμία συμμετοχή στις διαδικασίες που προβλέπουν οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις. Κάλεσμα προς την ΟΛΜΕ να κάνει το ίδιο, όπως αποφάσισε το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Συνεχίζουμε με στόχο την ανατροπή όλου τους θεσμικού πλαισίου αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης», αναφέρει.

Παράλληλα, η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αστο οποίο εκφράζεται η έντονη δυσαρέσκεια, αγανάκτηση και η αντίθεση της συνδικαλιστικής οργάνωσης και του συνόλου των εκπαιδευτικών – μελών της, με το περιεχόμενο της υπ’ αριθ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Με την Εξώδικη Γνωστοποίηση της ΕΛΜΕ κηρύσσεται που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και καλύπτονται συνδικαλιστικά από την Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, από κάθε ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή των ως άνω διαδικασιών.  

, εξηγεί ότι σύμφωνα με τις αναφερθείσες διατάξεις οι εκπαιδευτικοί όμιλοι επεκτείνονται σε όλα τα σχολεία, λειτουργούν μετά τη λήξη του προγράμματος διδασκαλίας αλλά οι ώρες τους δεν προσμετρώνται στο ωράριο των εκπαιδευτικών. (Πρόβλεψη που ισχύει ακόμα στα Πειραματικά και Πρότυπα). Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν ρόλο συντονιστή τάξης (π.χ. όλη την Α΄ Λυκείου) ή γνωστικού πεδίου (π.χ. όλων των φιλολόγων), ενώ οι μέντορες …καθοδηγούν τους νεοδιόριστους και τους νεοτοποθετηθέντες στο σχολείο (εφόσον αυτοί έχουν μέχρι 5 χρόνια προϋπηρεσίας). Συντονιστές και μέντορες ορίζονται από τον διευθυντή και η θητεία τους προσμετράται στην αξιολόγηση.

Πρόκειται για προσβλητικές διατάξεις που δημιουργούν ιεραρχίες μέσα στον ίδιο τον σύλλογο των καθηγητών, μετατρέπουν τον διευθυντή από συνάδελφο σε αφεντικό και «νομιμοποιούν» την απλήρωτη εργασία. Οι συντάκτες του νόμου ουδόλως ενδιαφέρονται για «βελτιωτική αξιολόγηση», όπως διατυμπανίζουν· σκοπός τους είναι η υποταγή του εκπαιδευτικού και η μετατροπή του σχολείου σε γραφειοκρατική μονάδα που θα αναζητά μόνη της τους πόρους λειτουργίας της.

Για αυτούς τους λόγους είναι σημαντικό να μην διευκολύνουμε τα σχέδια της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα ερευνήσουμε τις νομικές δυνατότητες μη εφαρμογής του ΦΕΚ 4509 και καλούμε:

Τους διευθυντές των σχολείων να μην σπεύσουν να ξεκινήσουν διαδικασίες εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων. Άλλωστε η προθεσμία είναι μέχρι τέλος Σεπτέμβρη.

Τους συλλόγους διδασκόντων να εκδώσουν ψηφίσματα αντίθεσης στις συγκεκριμένες διατάξεις και να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για τυχόν περιπτώσεις πίεσης ή αυθαιρεσίας από στελέχη της εκπαίδευσης.

Τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά να δηλώσει απροθυμία ανάληψης των σχετικών καθηκόντων και, εφόσον του ανατεθούν, να μην συμβάλλει με τη στάση του στη δημιουργία σχέσεων ιεραρχίας/ «αυθεντίας» εντός του συλλόγου και στην κανονικοποίηση της απλήρωτης εργασίας.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να ερευνήσει άμεσα τη δυνατότητα κήρυξης απεργίας – αποχής από την Υ.Α. – κάτι που ήδη έκανε το Δ.Σ. της ΔΟΕ  –  και τον νόμο συνολικά».

Ανάλογες αποφάσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα και από άλλες ΕΛΜΕ, ενώ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η αντίδραση στις που θα διευκολύνει την αξιολόγηση είναι πιο μαζική και η απεργία-αποχή ήδη οργανωμένη.

Γιατί δεν προχώρησε σε απεργία-αποχή η ΟΛΜΕ;

Μάλιστα, με δεδομένη την απόφαση της ΔΟΕ, ορισμένες παρατάξεις και μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί, αποδίδουν ενδοτισμό στην ΟΛΜΕ και κάνουν λόγο για συμπαιγνία της πλειοψηφίας στην Ομοσπονδία. Ενδεικτική είναι η , που καταγγέλλουν ότι ότι «η απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ με ψήφους των ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ, όχι μόνο δεν κηρύσσει απεργία – αποχή από την υλοποίηση των νέων υπουργικών αποφάσεων, όπως έκανε η ΔΟΕ, αλλά δεν τολμάει ούτε καν να ζητήσει από τους διευθυντές να μην βιαστούν στην ανάθεση ρόλων στους καθηγητές – δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα στην Υ.Α. – και καλεί απλά τους εκπαιδευτικούς «εθελοντικά» να μην διεκδικήσουν τις θέσεις του μέντορα και του συντονιστή» και καλεί τις τοπικές ΕΛΜΕ να κηρύξουν εκείνες απεργία-αποχή απο μέντορες και συντονιστές.

Η ίδια η ΟΛΜΕ στο μεταξύ, στην ανακοίνωσή της αποδέχεται ότι ο θεσμός του Μέντορα αποτελεί μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο. Και τονίζει:

«Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού – αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική και ιεραρχική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές/στριες-διευθυντές/ντριες). Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής και μαθησιακής διαδικασίας προϋποθέτει ένα δημοκρατικό συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, οι οποίοι/ες μέσω του ισότιμου παιδαγωγικού διαλόγου μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα που προκύπτει και να δημιουργούν συνθήκες δημοκρατίας, παιδαγωγικής ελευθερίας, ανάπτυξης και δημιουργικότητας για τα παιδιά του σχολείου τους. Οι σχέσεις ιεραρχίας και εξάρτησης που δημιουργούν οι «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ αποδυναμώνουν τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και του συλλόγου διδασκόντων/ουσών και αποβαίνουν σε βάρος της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου»

Η Ομοσπονδία καταλήγει: «Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την συγκεκριμένη απόφαση και να καλέσει σε ουσιαστικό διάλογο τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Καλούμε τους/τις συναδέλφους, να μην διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις εθελοντικά καθώς θεωρούμε απαράδεκτο να παρακινούνται οι συνάδελφοι να καταλαμβάνουν πρόσθετες θέσεις ευθύνης με δεδομένο το ήδη επιβαρυμένο διοικητικό και παιδαγωγικό έργο που ασκούν, μάλιστα χωρίς μείωση ωραρίου και επιμίσθιο»

Οπότε προκύπτει το ερώτημα: Δεδομένου ότι η κ.Κεραμέως έχει αποδείξει ότι δεν αποδέχεται εκκλήσεις και συνεχώς απαξιώνει την Ομοσπονδία και τους συνδικαλιστές με πολλούς τρόπους, γιατί η ΟΛΜΕ δεν κήρυξε ήδη απεργία-αποχή όπως η ΔΟΕ; Και κυρίως, τι θα κάνει η Ομοσπονδία όταν η βάση των καθηγητών δείχνει πιο αγωνιστική διάθεση από την ίδια; 

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Άδειες εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών): Ποιες άδειες χορηγούνται-Ποιος τις χορηγεί

Επόμενο άρθρο

Ζέττα Μακρή: Σχετικά με τα διευρυμένα Ολοήμερα, την παράλληλη στήριξη και τις προσλήψεις

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Ζέττα Μακρή: Σχετικά με τα διευρυμένα Ολοήμερα, την παράλληλη στήριξη και τις προσλήψεις

Τελικά πόσα μυρμήγκια υπάρχουν στη Γη;

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.