O Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου, Τήνου, Μυκόνου αναφέρει μεταξύ άλλων πως ήδη από τις 22 Νοεμβρίου έχει ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών και η επιμόρφωση των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), οι οποίες σύμφωνα με το υπουργείο θα συνεχιστούν και για την επόμενη σχολική χρονιά.
Και συνεχίζει η ανακοίνωση:
Ενώ, τη σχολική χρονιά 2023-2024 θα εφαρμοστούν καθολικά.
Το υπουργείο και το ΙΕΠ δεν έχει καταστήσει σαφές μέχρι τώρα (!!) αν η συμμετοχή στην επιμόρφωση είναι υποχρεωτική ή προαιρετική, αν κι η πιλοτική εφαρμογή αποτελεί βασικό στοιχείο λειτουργίας των Π.Σ και των ΠΕΙ.Σ. Αυτό οδήγησε, αν όχι όλους, τους περισσότερους εκπαιδευτικούς, ακόμα κι αυτούς που είχαν ενστάσεις, να συμμετέχουν στην επιμόρφωση συγκεκριμένη μέρα κι ώρα που όρισε το ΙΕΠ εκτός του εργασιακού τους ωραρίου. Σύμφωνα με το ΙΕΠ η διάρκειά της είναι τριάντα έξι (36) ώρες- οκτώ (8) σύγχρονη εξ αποστάσεως και είκοσι οκτώ (28) ασύγχρονη εξ αποστάσεως- ανά γνωστικό αντικείμενο. Αυτό σημαίνει ότι οι δάσκαλοι και οι φιλόλογοι παρακολουθούν δύο επιμορφωτικά προγράμματα. Η εν λόγω επιμόρφωση πραγματοποιείται απογευματινές ώρες εκτός εργασιακού ωραρίου, με υλικοτεχνική υποστήριξη των ίδιων των εκπαιδευτικών (υπολογιστή, σύνδεση στο διαδίκτυο, κτλ.) και με συλλογή των προσωπικών τους στοιχείων (λόγω του ευρωπαϊκού προγράμματος).
Για τις δασκάλες, τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., οι ώρες συμμετοχής στην επιμόρφωση μειώθηκαν από το διδακτικό τους ωράριο, ενώ στις/στους νηπιαγωγούς δεν έχουν απαντήσει εγγράφως μέχρι τώρα αν θα υπολογιστούν οι ώρες παρακολούθησης της επιμόρφωσης ως υπερωρίες, εφόσον δεν μπορούν να μειωθούν από το διδακτικό τους ωράριο.
Εκτός των παραπάνω ,έντονες αντιδράσεις έχουν εκφραστεί και για τα κάθε αυτά νέα προγράμματα σπουδών απ’ τη σύνταξη των οποίων απουσιάζει παντελώς ο διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα, ακόμα και στο ελάχιστο, αυτοδιαψεύδοντας εκ προοιμίου το ΥΠΑΙΘ για τον δήθεν συνδιαμορφωτικό και βελτιωτικό χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης που με τόση σπουδή θέλει να προβάλλει, αλλά στην ουσία εμμονικά κι αυταρχικά προσπαθεί να επιβάλλει.
Επιπλέον, ενώ ο πρωθυπουργός κι η υπουργός εξαίρουν την υποτιθέμενη καινοτομία των νέων προγραμμάτων σπουδών, τη γενίκευση της ψηφιακής διάστασης των προγραμμάτων και τις «οριζόντιες επιμορφώσεις» εκπαιδευτικών που αποτελούν προτεραιότητά τους, τα νέα προγράμματα σπουδών είναι σχεδιασμένα υπό την πίεση του χρόνου λόγω συγκεκριμένης προθεσμίας προγράμματος ΕΣΠΑ, οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι ανύπαρκτες στα σχολεία (ξεκίνησε η επιμόρφωση και οι διαδραστικοί πίνακες απλά εξαγγέλθηκαν ότι θα αγοραστούν) κι οι επιμορφώσεις προωθούνται ως υποχρεωτικές και πραγματοποιούνται εκτός εργασιακού ωραρίου.
Όλα αυτά συμβαίνουν στα πλαίσια που ορίζει ο νόμος της αξιολόγησης (Ν. 4823/2021, Άρθρο 95, Ενδοσχολική επιμόρφωση, παρ.1,2,3) ο οποίος προβλέπει προαιρετική συμμετοχή δεκαπέντε (15) ωρών σε επιμορφώσεις σε κάθε σχολείο εκτός εργασιακού ωραρίου. Ο προσωπικός χρόνος των εκπαιδευτικών ροκανίζεται ήδη από τις επιμορφώσεις-κονσέρβες (προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων) που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα ενδιαφέρον και δημιουργικό, από μια κυβέρνηση η οποία απαξιώνει καθημερινά τους εκπαιδευτικούς κι αδιαφορεί για τις ανάγκες που έχει το ελληνικό δημόσιο σχολείο. Αν υπήρχε ειλικρινές ενδιαφέρον από την κυβέρνηση ,τα σχολεία δε θα ήταν υποστελεχωμένα, αλλά θα είχε πραγματοποιήσει μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, ειδικού βοηθητικού κι εκπαιδευτικού προσωπικού, ψυχολόγων, θα είχε εφοδιάσει όλα τα σχολεία με νέας τεχνολογίας εξοπλισμό, με βιβλία, με παιδαγωγικό υλικό, και θα είχε προνοήσει για τις υλικοτεχνικές δομές των σχολικών κτιρίων οι οποίες θα κατοχύρωναν πρωτίστως την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια όλης της σχολικής κοινότητας.
Οι επιμορφώσεις εκτός εργασιακού ωραρίου, στα πλαίσια μιας ευέλικτης αγοράς εργασίας, σκοπό έχουν σταδιακά να συμβάλουν στην αποδοχή της καταπάτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Το νέο σχολείο τους δε θέλουν να είναι ούτε δημιουργικό- να θυμηθούμε τη μείωση και εξαφάνιση ωρών από τα καλλιτεχνικά μαθήματα- ούτε δημοκρατικό και συμπεριληπτικό- μη λησμονούμε την εκπαιδευτική πολιτική όσον αφορά την αξιολόγηση, τη στελέχωση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με ειδικούς φρουρούς.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο να αποσαφηνίσει την υποχρεωτικότητα ή μη της συμμετοχής των συναδέλφων των Π.Σ και ΠΕΙ.Σ., αλλά να εντάξει τις ώρες της σύγχρονης εκπαίδευσης στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και να μειώσει αντίστοιχα τις ώρες της ασύγχρονης εκπαίδευσης.
Καλούμε και τους άλλους εκπαιδευτικούς συλλόγους καθώς και τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να στηρίξουν με αποφάσεις τις/ τους συναδέλφους των Πειραματικών και Προτύπων σχολείων, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους με αυτές τις εκτός εργασιακού ωραρίου προωθούμενες ενημερώσεις και τις απαξιωτικές προς το σύνολο των εκπαιδευτικών της τάξης πρακτικές που τους θέλουν απλούς εντολοδόχους και διεκπεραιωτές.
Προστατεύοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και την επιστημονική μας οντότητα προστατεύουμε το ίδιο το δημόσιο σχολείο!
The post Εκπαιδευτικοί: Ο προσωπικός χρόνος των εκπαιδευτικών ροκανίζεται από τις επιμορφώσεις-κονσέρβες appeared first on Ipaidia.gr.