Εκπαιδευτικοί: Μειώστε την ύλη τουλάχιστον στα μαθήματα που εξετάζονται μέσω Τράπεζας Θεμάτων

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα»

Παρά τις επίμονες προσπάθειες του ΥΠΑΙΘ, με για την ολοκλήρωση της ύλης, οι εκπαιδευτικοί που βιώνουν καθημερινά τις δυσκολίες μέσα στις τάξεις, επιμένουν ότι η ολοκλήρωση της ύλης σε πολλά μαθήματα δεν είναι εφικτή.

Με ανοικτή τους επιστολή οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Βάμου Χανίων, τονίζουν ότι ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας που ήδη έχει η εκπαιδευτική διαδικασία εντατικοποιείται. Αποτέλεσμα αυτού είναι να παρεμποδίζονται άλλοι, εξίσου σημαντικοί στόχοι που έχει το σχολείο, όπως είναι η καλλιέργεια της σκέψης και της δημιουργικότητας καθώς και η συναισθηματική ανάπτυξη, αλλά και να αμελούνται οι ποικίλες δράσεις -καλλιτεχνικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές και πολλές άλλες- που μορφώνουν σφαιρικά τους μαθητές και τους παρέχουν εφόδια πολύτιμα για την υπόλοιπη ζωή τους. Το δημιουργικό σχολείο χρειάζεται χρόνο, ο οποίος δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμος όταν προτεραιότητα γίνεται μια απαιτητική εξέταση.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι θεωρούν «απαραίτητη τη μείωση της ύλης στα μαθήματα που εξετάζονται μέσω της . Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα» 

Ολη η ανακοίνωση του Συλλόγου διδασκόντων ΓΕΛ Βάμου Χανίων

Από τη φετινή χρονιά θα εφαρμοστεί στην Α´ και τη Β´ Λυκείου η εξέταση των μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων. Ως διδάσκοντες του Γενικού Λυκείου Βάμου παρατηρούμε ότι η ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης δεν είναι πάντα εφικτή παρά την προσπάθεια. Σε αυτό συνηγορούν ποικίλοι παράγοντες, τους οποίους θεωρούμε ανάγκη να εκφράσουμε προκειμένου να γίνει αντιληπτή η πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί:

Σχετικά με τα Νέα Ελληνικά, η τράπεζα θεμάτων της Β´ τάξης περιλαμβάνει θέματα τα οποία αποτελούν διδακτέα ύλη της Γ´ Λυκείου. Η διδασκαλία ολόκληρης της ύλης του Λυκείου ήδη από τη Β´ τάξη είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα που απαιτεί επιπλέον διδακτικές ώρες, δεδομένων μάλιστα των ελλείψεων που έχουν οι μαθητές όπως περιγράφηκαν παραπάνω.

Στην , η ύλη είναι έτσι κι αλλιώς πολύ μεγάλη και δύσκολα καλύπτεται ακόμα και έξω από το πλαίσιο της τράπεζας θεμάτων. Θεωρούμε ότι η ταχεία και αγχώδης προετοιμασία για το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως αποτέλεσμα οι γνώσεις να μην αφομοιώνονται και η κριτική αντίληψη για τα ιστορικά γεγονότα, που αποτελεί εξάλλου πρωταρχικό στόχο του μαθήματος, να μένει αναγκαστικά στο περιθώριο.

Στις Θετικές επιστήμες αντιμετωπίζονται παρόμοια προβλήματα, καθώς η ύλη είναι τεράστια σε σχέση με τον χρόνο που διατίθεται για τη διδασκαλία του μαθήματος, πόσο μάλλον από τη στιγμή που κάποια από τα θέματα της τράπεζας έχουν μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Θα θέλαμε λοιπόν ως εκπαιδευτικοί να επισημάνουμε ότι θεωρούμε απαραίτητη τη μείωση της ύλης στα μαθήματα που εξετάζονται μέσω της τράπεζας θεμάτων. Έχουμε την άποψη ότι η εξέταση των μαθητών μπορεί να είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι αυτό είναι να ανταποκρίνεται στις συνθήκες που ισχύουν στη σχολική πραγματικότητα.

 

Π

 που μοριοδοτεί και στους δύο πίνακες

Exit mobile version