Πόρισμα Συνήγορου: Σοβαρά προσκόμματα στην ένταξη στη γενική εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Πραγματικό κόλαφο για την κ.Κεραμέως και την κυβέρνηση σχετικά με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα θέματα της στην εκπαίδευση, αποτελεί το νέο πόρισμα τουσχετικά με τα ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα Ενταξης και στην εξειδικευμένη υποστήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ή Σχολικό Νοσηλευτή.
Οπως τονίζει ο Συνήγορος, κατά το σχολικό έτος 2021-22,έλαβε – όπως κάθε έτος – μεγάλο αριθμό αναφορών με θέμα την σε μαθητές/τριες με αναπηρία/ε.ε.α. για τους οποίους υπήρχαν αντίστοιχες διαγνώσεις και εγκεκριμένα αιτήματα. Η αρχή εξέτασε επίσης αναφορές σχετικά με την αναστολή ή την καθυστέρηση έναρξης λειτουργίας τμημάτων ένταξης από την αρχή του σχολικού έτους, λόγω μη στελέχωσής τους
Και ο Συνήγορος τονίζει:
Τα στοιχεία
Ο Συνήγορος παραθέτει στοιχεία που αναδεικνύουν ανάγλυφα τις ελλείψεις:
Στην Πρωτοβάθμια
Για συνολικό αριθμό 8.990 εγκεκριμένων αιτημάτων στην πρωτοβάθμια (σε 38 Δ/νσεις) πραγματοποιήθηκαν 5.634 προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Στη Δευτεροβάθμια
Το 47,3% των μαθητών έλαβε παράλληλη στήριξη για το σύνολο των προβλεπόμενων μαθημάτων και ωρών, με το 41% να λαμβάνει μερική στήριξη. Το 40% των αιτημάτων για Σχολικό Νοσηλευτή δεν ικανοποιήθηκε.
Γενικά στις δύο βαθμίδες, ποσοστό τμημάτων ένταξης κοντά στο 15% δεν λειτούργησε λόγω αδυναμίας στελέχωσης.