Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κυριακή, 17 Αυγούστου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Εγκύκλιος κενών – πλεονασμάτων: Αναλυτική ενημέρωση και διευκρινίσεις

24 Φεβρουαρίου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Αναλυτική ενημέρωση για την εγκύκλιο κενών και πλεονασμάτων – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Αναλυτική ενημέρωση και διευκρινίσεις σχετικά με την  παρέχει ο Βασίλειος Παπαχρήστου, τέως αιρετός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Πιο αναλυτικά επισημαίνει:

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Συμπλήρωση Πίνακα Α. ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η εγκύκλιος 21020/Ε2/24-02-2022 με θέμα: «Προσδιορισμός και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις » μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Ο πίνακας Α΄ θα υπογραφεί από τον Διευθυντή Σχολικής Μονάδας και στη συνέχεια θα αποσταλεί στην οικεία Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, ενώ οι πίνακες Β΄ και Γ΄ θα συνταχθούν – αφού ελεγχθούν τα στοιχεία των πινάκων Α΄- και θα υπογραφούν από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του ΠΥΣΔΕ.» 

Συνεπώς:

1. Την ευθύνη συμπλήρωσης του πίνακα Α τη φέρει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας όπου καλό είναι να υπάρχει και ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων επ’ αυτού. 

2. Θα πρέπει να υπάρξει έλεγχος από τη ΔΔΕ των καταχωρημένων στοιχείων των πινάκων Α.

3. Η δε φράση «ύστερα από γνώμη του ΠΥΣΔΕ» εμφανίζεται πρώτη φορά στην αντίστοιχη εγκύκλιο κενών και πλεονασμάτων του Ιουνίου του 2016.  

Ποια θα είναι φέτος άραγε η γνώμη του ΠΥΣΔΕ; Και πού και πώς θα αποτυπωθεί στον πίνακα Γ; Δυστυχώς πουθενά αυτή η γνώμη δεν αποτυπώνεται εν τοις πράγμασιν.

4. Η νομοθεσία που μνημονεύει η εγκύκλιος 21020/Ε2/24-02-2022 κενών και πλεονασμάτων βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο 
https://drive.google.com/file/d/1gN1BJumHiFuYV_MFfgL09eEunldwaClp/view?usp=sharing

Η παράγραφος 4 του άρθρου 7 του Ν. 3848/2010 αναφέρει:

«…4. Εντός του πρώτου διμήνου κάθε έτους και οπωσδήποτε πριν τον προσδιορισμό των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών καθορίζεται, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ο αριθμός των τμημάτων, τάξεων, κατευθύνσεων ή άλλων ενοτήτων που θα λειτουργήσουν το επόμενο σχολικό έτος σε κάθε σχολική μονάδα της οικείας βαθμίδας. Η απόφαση αυτή μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. …»

Ερωτώ λοιπόν είναι κλειδωμένα τα τμήματα για την επόμενη σχολική χρονιά;

Και πώς είναι δυνατόν άραγε να οριστικοποιηθούν τούτη τη χρονική στιγμή τα τμήματα όταν οι μετεγγραφές των μαθητών από τα Γενικά Λύκεια στα ΕΠΑΛ συνεχίζονται μέχρι και τα Χριστούγεννα;

Πώς είναι δυνατόν να είναι οριστικοποιημένα τα τμήματα όταν οι μαθητές μπορούν να αλλάζουν ομάδα προσανατολισμού μέχρι 30 Σεπτεμβρίου για τη Β λυκείου και μέχρι 20 Σεπτεμβρίου για τη Γ Λυκείου;

Η εγκύκλιος όμως ζητά να βασιστούμε στην παραπάνω παράγραφο για να δηλωθούν ορθά τα τμήματα ανά σχολική μονάδα για να συμπληρωθούν ορθά οι πίνακες και το πιο τραγικό ότι ελέγχεται πειθαρχικά αυτός που δε συμπληρώνει σωστά τους πίνακες.

Πώς θα συμπληρωθούν άραγε σωστά οι πίνακες αυτοί; Ποιος ενδιαφέρεται για το ορθό;

Μόνον διά το φαίνεστε. Δυστυχώς.

Ενώ η παράγραφος 5 του άρθρου 7 του Ν 3848/2010 αναφέρει:

«5. Ο προσδιορισμός των κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών γίνεται από τον διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ληφθούν υπόψη τα στοιχεία των παραγράφων 2 και 3.»
Βεβαίως η γνώμη του ΠΥΣΔΕ πρό του 2016 αποτυπωνόταν ξεκάθαρα στον πίνακα Γ όπου υπήρχε στήλη με τίτλο «Εκτίμηση ΠΥΣΔΕ Ελλείμματα(-)/Πλεονάσματα(+)». 

Η ανωτέρω στήλη καταργήθηκε επί υπουργίας Φίλη με την υπ’ αριθμ. 98235/E2/ 15-06-2016 εγκύκλιο και θέμα:
Προσδιορισμός κενών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2016-2017.
Ενώ έχει προστεθεί η στήλη «ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ» όπως μνημονεύεται στην παράγραφο 7 του άρθρου 7 του Ν 3848/2010

«7…. Στους πίνακες καταγράφεται ο αριθμός των υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Κατά τη διαδικασία αυτή λαμβάνονται υπόψη:  τα κενά και οι υπεραριθμίες κατά περιοχή μετάθεσης όπως αποτυπώθηκαν με τη διαδικασία της παραγράφου 5»
Δύο μέτρα και δύο σταθμά!!!

5. Η ίδια εγκύκλιος επί υπουργίας Φίλη ανέφερε και το εξής:

«Επισημαίνεται ότι ο μη σωστός έλεγχος εμπίπτει στις διατάξεις του εδαφίου β της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν.3528/2007, όπως ισχύει.»

Δηλαδή υπάρχει ο πειθαρχικός έλεγχος για τη μη ορθή αποτύπωση των κενών και πλεονασμάτων. Ποιοι υφίστανται τον πειθαρχικό έλεγχο; Οι άμεσοι συνεργάτες του υπουργείου δηλαδή οι Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Και βεβαίως και οι δύο αυτές επισημάνσεις παραμένουν από το 2016 και κανείς δεν τολμά να τις αλλάξει.

Η άποψή μου είναι ότι βεβαίως θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα αποτύπωσης της εκτίμησης του ΠΥΣΔΕ επί των κενών και πλεονασμάτων και βεβαίως δεν μπορεί ο άμεσος συνεργάτης του υπουργείου παιδείας να εκβιάζεται με πειθαρχικό έλεγχο. Ή εμπιστεύεσαι το συνεργάτη σου ή όχι. 
 
6. Για την ορθή αποτύπωση των κενών και πλεονασμάτων ανά σχολική μονάδα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής:

I. Ο αριθμός των τμημάτων:

A. γενικής παιδείας ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
B. ομάδων προσανατολισμού ΓΕΛ
C. τομέων και 
D. ειδικοτήτων ΕΠΑΛ

Εδώ υπάρχει ένα ουσιαστικό κομβικό σημείο που έχω αναπτύξει ανωτέρω: Ποια τμήματα θα καταχωρηθούν; Τα τρέχοντα ή οι προβλέψεις για την επόμενη σχολική χρονιά; Και θα πρέπει να ακολουθηθεί κοινή γραμμή από όλες τις σχολικές μονάδες κατά τη συμπλήρωση του πίνακα Α.

II.    Το νέα ωρολόγια προγράμματα. 

Φέτος θα συνταχθούν οι πίνακες Α κάθε σχολικής μονάδας με τα νέα ωρολόγια προγράμματα και οι μεταθέσεις που βασίζονται στον πίνακα Γ θα πραγματοποιηθούν με τα νέα ωρολόγια προγράμματα.

Ενδεικτικά αναφέρω μόνον δύο αλλαγές:

  • Για την νέα σχολική χρονιά προστίθενται έξι (6) ώρες λατινικών στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ λυκείου και αφαιρούνται έξι (6) ώρες του μαθήματος κοινωνιολογία από αυτή.
  • Σε όλα τα γυμνάσια προστίθενται οι ώρες του μαθήματος εργαστήρια δεξιοτήτων. Μία ώρα σε κάθε τάξη του γυμνασίου. 

Δε θα καταχωρηθούν οι ώρες των μαθημάτων επιλογής των ΓΕΛ (δεύτερη ξένη γλώσσα) καθώς και των ΕΠΑΛ.

III. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί:

a. που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2022 

b. που υπέβαλαν αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία από 1 έως 11 Φεβρουαρίου 2022 (άρθρο 46, παρ. 1 του Ν. 4777/2021 – ΦΕΚ 25Α’, υπ΄αριθμ. πρωτ 4696/Ε3/14-01-2022 – ΑΔΑ: 9Ρ7Ψ46ΜΤΛΗ-1ΕΒ) και δεν την ανακάλεσαν.

IV. Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό διατηρούν την οργανική τους θέση εφόσον η απόσπασή τους είναι μικρότερη των έξι ετών. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέρα των έξι (6) ετών, με την έναρξη του έβδομου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης, η οργανική θέση που κατέχουν θεωρείται κενή και τίθενται στη διάθεση των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης από τις οποίες αποσπάστηκαν».

V. Ο υπολογισμός των ωρών των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών σε κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να γίνει με βάση το υποχρεωτικό τους ωράριο της α΄ανάθεσης. 
Είναι ορθό να υπάρξει έλεγχος από τη ΔΔΕ σε όλα τα παραπάνω στοιχεία που μνημόνευσα για να αποτυπωθούν ορθώς τα κενά και τα πλεονάσματα.

Η τοποθέτησή μου επί της διαδικασίας και της συμπλήρωσης των πινάκων Β και Γ.

Αποτελεί ένα μικρό αλλά θετικό βήμα εκ μέρους του υπουργείου το ότι η εγκύκλιος κενών και πλεονασμάτων δεν εστάλη όπως τις προηγούμενες χρονιές πλησίον αργιών και ασφυκτικών ημερομηνιών για την υποβολή των πινάκων.

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών θα μπορούσε η εγκύκλιος να είχε αποσταλεί πολύ πιο νωρίς.

Όταν τα υπηρεσιακά συμβούλια ανακοινώσουν την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών (βελτιώσεις, οριστικές τοποθετήσεις) πρέπει να ζητήσουνε από τις σχολικές μονάδες εκ νέου όλα τα στοιχεία επικαιροποιημένα με βάση τον αριθμό μαθητών ανά τάξη γενικής παιδείας, ανά ομάδα προσανατολισμού, ανά τομέα, ανά ειδικότητα.

Είναι επίσης γνωστό ότι για να έχουμε σαφή εικόνα για τον αριθμό των μαθητών στις ομάδες προσανατολισμού, στις ξένες γλώσσες πρέπει να υποβληθούν υπογεγραμμένες δηλώσεις των κηδεμόνων τους.

Συμπλήρωση πίνακα Γ

1.    Προκύπτει από λογιστικής φύσεως υπολογισμό των ωρών σε κενά και πλεονάσματα ανά ειδικότητα. Δεν λαμβάνει υπόψη του, καθόλου το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιφερειακής ενότητας ή περιοχής μετάθεσης σε κάποιες των περιπτώσεων. Αποσκοπεί στον μηδενικό αριθμό μεταθέσεων.

2.    Από το 2016 έχει παραληφθεί η στήλη με τίτλο «ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΥΣΔΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ/ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ». Επομένως πουθενά δεν θα αποτυπωθεί στον πίνακα Γ αλλά και στα καταχωρημένα στοιχεία στο σύστημα στο ηλεκτρονικό σύστημα e-DataCenter η εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. Πώς πρακτικά εφαρμόζεται η φράση της εγκυκλίου «ύστερα από γνώμη του ΠΥΣΔΕ» καθώς και του νόμου 3848/2010;

Η καλύτερη δυνατή αποτύπωση των κενών και πλεονασμάτων κατά τη γνώμη μου για να πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις πρέπει να βασίζονται στα κενά και πλεονάσματα που προκύπτουν από τους επιμέρους πίνακες Β. 

Ο τρόπος προσδιορισμού των κενών και πλεονασμάτων του πίνακα Γ όπως αναφέρει η εγκύκλιος έχει ως αποτέλεσμα να αθροίζει αλγεβρικά – άρα λογιστικά ως μη όφειλε- τα κενά και τα πλεονάσματα των πινάκων Β. Άρα λαμβάνει υπόψη του διαθέσιμες ώρες σε σχολική μονάδα που επουδενί δεν μπορούν να διατεθούν σε άλλη σχολική μονάδα που βρίσκεται αντιδιαμετρικά ή απέχει σημαντικά.

Όπως όλοι μιλούνε για το ότι ήρθε ο χρόνος να υπάρξουν αλλαγές στην εκπαίδευση και στην παιδεία οι άριστοι του υπουργείου παιδείας υποχρεούνται να ασχοληθούν για ένα αρτιότερο πληρέστερο τρόπο μεταθέσεως που δεν θα οδηγεί στα χείρω.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο πρόεδρος της Λιθουανίας κήρυξε τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Επόμενο άρθρο

Έρευνα ΑΠΘ: Συνεχίζεται η πτώση του ιικού φορτίου των λυμάτων

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Έρευνα ΑΠΘ: Συνεχίζεται η πτώση του ιικού φορτίου των λυμάτων

Μ-Λ ΚΚΕ: Απειλή γενικευμένου πολέμου και πυρηνικού αλληλοεκβιασμού

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.