Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Εγκύκλιοι: Τρόπος υπολογισμού των μορίων και τα κριτήρια ισοβαθμίας για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων - Newspedia.gr

Εγκύκλιοι: Τρόπος υπολογισμού των μορίων και τα κριτήρια ισοβαθμίας για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων

Διάδωσέ το

Εγκύκλιοι σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των μορίων και τα κριτήρια ισοβαθμίας για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ 

Καθορίζεται ο υπολογισμός μορίων των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής, καθώς και τα κριτήρια ισοβαθμίας. 

Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της ως άνω Υ.Α., ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός ορίστηκε με την υπό στοιχεία Φ.253.1/148469/Α5/18-11-2021 (Β΄5399) ΥΑ «Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών … το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής.». Τα τέσσερα (4) ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί χίλια (1000), για να προκύψει έτσι ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση

Τμήματος. Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Σημειώνεται ότι οι συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα καθορίστηκαν με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου Α.Ε.Ι. για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος και ανακοινώθηκαν με την προαναφερθείσα Υ.Α. 

Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία που βασίζονται σε τυχαία βαθμολογικά στοιχεία. 

Υποψήφιος για το 1ο Ε.Π. που έλαβε την εξής βαθμολογία: 

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνικά  Ιστορία  Λατινικά
17  18,6  20  20

συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια σύμφωνα με τους ορισθέντες συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων: 

Νεοελληνική 

Γλώσσα &  Λογοτεχνία

Αρχαία Ελληνικά  Ιστορία  Λατινικά
Νομική 

Θες/νίκης-ΑΠΘ

30%  30%  20%  20%

Υποψήφιος για το 2ο Ε.Π. που έλαβε την εξής βαθμολογία: 

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία Φυσική  Χημεία  Μαθηματικά
14,6  18,7  19,4  19

συγκεντρώνει για την Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 18.110 μόρια σύμφωνα με τους ορισθέντες συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων: 

Νεοελληνική 

Γλώσσα &  Λογοτεχνία

Φυσική  Χημεία  Μαθηματικά
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών 

Υπολογιστών 

Αθήνας- ΕΜΠ

20%  30%  20%  30%

Υποψήφιος για το 2ο Ε.Π. που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Νεοελληνική 

Γλώσσα &  Λογοτεχνία

Φυσική  Χημεία  Μαθηματικά  Ελεύθερο 

Σχέδιο

Γραμμικό 

Σχέδιο

15  18  19  18  17  16

συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους ορισθέντες συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων: 

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία Φυσική  Χημεία  Μαθηματικά  Ελεύθερο 

Σχέδιο

Γραμμικό 

Σχέδιο

Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 

Πάτρας–Παν. Πατρών

30%  20%  20%  30%  8%  12%

Υποψήφιος για το 3ο Ε.Π. που έλαβε την εξής βαθμολογία: 

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία Φυσική  Χημεία  Βιολογία
14,7  19,2  19  20

συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, σύμφωνα με τους ορισθέντες συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων: 

Νεοελληνική 

Γλώσσα &  Λογοτεχνία

Φυσική  Χημεία  Βιολογία
Ιατρική Αθήνας ΕΚΠΑ 25%  25%  25%  25%

Υποψήφιος για το 4ο Ε.Π. που έλαβε την εξής βαθμολογία: 

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία Μαθηματικά  Πληροφορική  Οικονομία
14  18,4  18,8  19,2

συγκεντρώνει για το Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους ορισθέντες συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων:

Νεοελληνική 

Γλώσσα &  Λογοτεχνία

Μαθηματικά  Πληροφορική  Οικονομία
Οικονομικής 

Επιστήμης 

Πειραιά-Παν. 

Πειραιά

20%  30%  20%  30%

Β. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ 

Σύμφωνα με το άρθρο 5 της ως άνω Υ.Α.: 

α. Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις Σχολές ή τα Τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση. 

β. Για κάθε επιστημονικό πεδίο τα μαθήματα που υπολογίζονται για τα κριτήρια ισοβαθμίας είναι τα ακόλουθα: 

αα) για το πρώτο (1ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Αρχαία Ελληνικά, Β΄ Ιστορία, Γ΄ Λατινικά, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. 

ββ) για το δεύτερο (2ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Μαθηματικά, Β΄ Φυσική, Γ΄ Χημεία, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, 

γγ) για το τρίτο (3ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Βιολογία, Β΄ Χημεία, Γ΄ Φυσική, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, 

δδ) για το τέταρτο (4ο) Επιστημονικό Πεδίο: Α΄ Μαθηματικά, Β΄ Οικονομία, Γ΄ Πληροφορική, Δ΄ Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. 

γ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου σε Σχολή ή Τμήμα,  

  1. i) εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον μέγιστο συντελεστή βαρύτητας. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με μέγιστο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β. 
  2. ii) αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας μεταξύ των τριών υπολοίπων μαθημάτων. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β. 

iii) αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα με τον αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας μεταξύ των δύο υπολοίπων μαθημάτων. Αν δεν υπάρχει ένα μοναδικό μάθημα με αμέσως μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας, τότε εισάγεται ο υποψήφιος που έχει μεγαλύτερο βαθμό σε εκείνο το μάθημα, που έχει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και το οποίο προηγείται στη σειρά της ανωτέρω περ. β. 

δ. Αν μετά την εξάντληση όλων των παραπάνω κριτηρίων, εξακολουθούν να υπάρχουν ισοβαθμούντες, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες, με την επιφύλαξη της παρακάτω περίπτωσης ε. 

ε. Στην περίπτωση ισοβαθμίας με τον τελευταίο εισαγόμενο σε σχολή των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπ/κών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων, καθώς και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και μετά την εξάντληση των

κριτηρίων της ανωτέρω περ. γ, εισάγεται ο υποψήφιος που δήλωσε τη σχολή αυτή με προγενέστερη σειρά προτίμησης. Αν πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγεται ο υποψήφιος με μεγαλύτερο βαθμό στο τέταρτο μάθημα της ανωτέρω περ. β. 

Eνδεικτικά παραδείγματα: 

Μεταξύ 2 υποψηφίων για τη Νομική Κομοτηνής-Δ.Π.Θ., οι οποίοι ισοβάθμησαν στα μόρια στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου και έλαβαν την ακόλουθη βαθμολογία: 

Αρχαία Ελληνικά (Συντ.: 25%) Ιστορία( Συντ.: 25%)  Λατινικά 

(Συντ.: 25%)

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία (Συντ.: 25%) Σύνολο μορίων
1ος 

υποψήφιος

17  18  19  15  17.250
2ος 

υποψήφιος

17  19  17  16  17.250

εισάγεται ο 2ος υποψήφιος διότι στην περίπτωση αυτή έχουμε ισοβαρείς συντελεστές (25%) σε όλα τα μαθήματα και στο πρώτο μάθημα της ακολουθίας μαθημάτων του 1ου Ε.Π., τα Αρχαία Ελληνικά, έλαβε μεν τον ίδιο βαθμό με τον συνυποψήφιό του (1ο κριτήριο ισοβαθμίας), έλαβε όμως μεγαλύτερη βαθμολογία στην Ιστορία που είναι το δεύτερο μάθημα στην ακολουθία του Ε.Π. (2ο κριτήριο ισοβαθμίας). 

Μεταξύ 2 υποψηφίων για τη Νομική Θεσσαλονίκης-Α.Π.Θ., οι οποίοι ισοβάθμησαν στα μόρια στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου και έλαβαν την ακόλουθη βαθμολογία: 

Αρχαία Ελληνικά (Συντ.: 30%) Ιστορία( Συντ.: 20%)  Λατινικά 

(Συντ.: 20%)

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία (Συντ.: 30%) Σύνολο μορίων
1ος 

υποψήφιος

18  18  20  17  18.100
2ος 

υποψήφιος

18  19,5  20  16  18.100

στην περίπτωση αυτή επειδή έχουμε δύο μαθήματα με μέγιστο συντελεστή (30%), λαμβάνεται υπόψη η βαθμολογία του μαθήματος που προηγείται στη σειρά της ακολουθίας μαθημάτων σύμφωνα με την παρ. β του Κεφαλαίου Β της εγκυκλίου. Συνεπώς, εισάγεται ο 1ος υποψήφιος διότι στο 1ο μάθημα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (30%), τα Αρχαία Ελληνικά, έλαβε τον ίδιο βαθμό με τον συνυποψήφιό του (1ο κριτήριο ισοβαθμίας), αλλά έλαβε μεγαλύτερη βαθμολογία στη Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία που είναι το δεύτερο μάθημα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (2ο κριτήριο ισοβαθμίας).

Μεταξύ 2 υποψηφίων από το 3ο Ε.Π. για το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία-Παν. Δυτ. Αττικής, οι οποίοι ισοβάθμησαν στα μόρια στη θέση του τελευταίου εισαγόμενου και έλαβαν την ακόλουθη βαθμολογία: 

Βιολογία (Συντ.: 20%) Χημεία( Συντ.: 20%)  Φυσική 

(Συντ.: 20%)

Νεοελληνική Γλώσσα &  Λογοτεχνία (Συντ.: 40%) Σύνολο μορίων
1ος 

υποψήφιος

16  14  10  15  14.000
2ος 

υποψήφιος

16  13  11  15  14.000

εισάγεται ο 1ος υποψήφιος μολονότι και οι δύο υποψήφιοι έλαβαν τον ίδιο βαθμό στη Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία που είναι το μάθημα με τον μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας (40%) (1ο κριτήριο ισοβαθμίας), έλαβαν τον ίδιο βαθμό στη Βιολογία που είναι το πρώτο μάθημα στην ακολουθία μαθημάτων του 3ου Ε.Π. (2ο κριτήριο ισοβαθμίας), έλαβε όμως μεγαλύτερο βαθμό στη Χημεία που είναι το αμέσως επόμενο μάθημα της ακολουθίας (3ο κριτήριο ισοβαθμίας). 

1. Εγκύκλιος ΓΕΛ τροποποίηση πρόσβασης 

2. Εγκύκλιος για τροποποίηση ΥΑ πρόσβασης ΕΠΑΛ 

Διαβάστε επίσης:

ΦΕΚ: Τροποποίηση της Υ.Α. «Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου  (ΕΠΑ.Λ.) σε ποσοστά θέσεων του συνολικού  αριθμού εισακτέων..”

Exit mobile version