Διαφήμιση
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
  • Σύνδεση
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Newspedia.gr | Ειδήσεις, νέα για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, το σχολείο, την Παιδεία
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Διαφήμιση

Διορισμοί ΠΕ04.01- Φυσικών 2022: Η ποιότητα των επιχειρημάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

20 Αυγούστου, 2022
Σε Alfavita, Ροή
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΣΔΕΠ: Απόφαση για τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών

Κάλεσμα της Ζ. Μακρής σε συνάντηση για την Ειδική Αγωγή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι Επιστημονικές Ενώσεις δεν πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να εκφράζουν ευχές ή απόψεις, αλλά να διατυπώνουν επιχειρήματα, βασισμένα σε στοιχεία

Αν θέλουν τουλάχιστον να εισακούονται… Αυτή η θέση με ωθεί στη συγγραφή του σημειώματος αυτού, ελπίζοντας να φανεί χρήσιμο στα Διοικητικά τους Συμβούλια (Δ.Σ.).

Για να αναδείξω και να σχολιάσω τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.), σχετικά με το μικρό αριθμό ΠΕ04.01-Φυσικών, το 2022, θα σχολιάσω την πρόσφατη (11/08/2022) επιστολή του Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ. προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) της χώρας, με θέμα: ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ().

Πριν ξεκινήσω, θα ήθελα να σημειώσω ότι διαφωνώ με την αποστολή της επιστολής αυτής στις Δ.Δ.Ε.. Οι Δ.Δ.Ε. ελέγχονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) και συνεπώς η επιστολή θα έπρεπε να απευθύνεται στην αρμόδια Διεύθυνση του.

Ας ξεκινήσω όμως την επιστολή.

«Χαιρετίζουμε την πραγματοποίηση μαζικών διορισμών στον κλάδο της εκπαίδευσης για δεύτερο συνεχόμενο σχολικό έτος. Προσδοκούμε δε ότι οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών θα συνεχιστούν με υψηλούς ρυθμούς και τα επόμενα σχολικά έτη. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι οι ανάγκες στα σχολεία είναι τεράστιες, όπως φαίνεται τόσο από τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων, όσο και από τον αριθμό των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια. Ένας μεγάλος αριθμός αναπληρωτών αναμένεται να καλύψει και εφέτος τις υπάρχουσες ανάγκες».

Εδώ θα πρέπει να σημειώσω τα ακόλουθα:

Οι συνταξιοδοτήσεις δημιουργούν οργανικά κενά.

Γνωρίζει το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ. αν, μετά τους πρόσφατους διορισμούς, υπάρχουν κενά οργανικά κενά, πόσα είναι αυτά και σε ποιες Δ.Δ.Ε.; Αν όχι, έχει υποβάλλει σχετικό ερώτημα (πρωτοκολλημένο) στο Υ.ΠΑΙ.Θ.;

Αν υπάρχουν κενά οργανικά κενά, τότε το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ. θα έπρεπε να να του γνωστοποιηθούν οι λόγοι της μη πλήρωσής τους.

Αν δεν υπάρχουν κενά οργανικά κενά, τότε το σύνολο των Αναπληρωτών θα καλύψουν λειτουργικά κενά.

«Στο πλαίσιο αυτό, δηλώνουμε προβληματισμένοι από τον διορισμό μόνον 57 μονίμων Φυσικών ειδικότητας ΠΕ04.01, αριθμός που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις ανάγκες διδασκαλίας ενός βασικού μαθήματος, πανελλαδικώς εξεταζόμενου, που έχει τις περισσότερες ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα στις Φυσικές Επιστήμες του ενοποιημένου κλάδου ΠΕ04».

Τα μαθήματα Φυσικής όντως διδάσκονται συνολικά περισσότερες ώρες την εβδομάδα από τα μαθήματα των άλλων Φυσικών Επιστημών, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε ποια στοιχεία όμως εδράζεται η αναφορά «…αριθμός που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις ανάγκες διδασκαλίας ενός βασικού μαθήματος…»; Διαθέτει τέτοια στοιχεία το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.; Αν ναι, γιατί δεν τα δημοσιοποιεί; Αν όχι, έχει υποβάλει σχετικό ερώτημα (πρωτοκολλημένο) στο Υ.ΠΑΙ.Θ.; Ενδεικτικά ερωτήματα που θα μπορούσαν να υποβληθούν είναι, για παράδειγμα, τα ακόλουθα:

Πόσες θα είναι συνολικά οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικής το σχολικό έτος 2022-2023;

Πόσες θα είναι συνολικά οι εβδομαδιαίες ώρες υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ04.01-Φυσικώντο σχολικό έτος 2022-2023;

«Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός συνταξιοδοτήσεων στην ειδικότητα των Φυσικών ΠΕ04.01 τείνει διαρκώς αυξανόμενος, υπερβαίνοντας τους 2.500. Οι συνταξιοδοτήσεις της ειδικότητας, όπως καταγράφηκαν την προηγούμενη χρονιά, σε συνδυασμό με τις προσλήψεις αναπληρωτών Φυσικών συνολικά (σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση) αποδεικνύουν αδιαμφισβήτητα ότι τα κενά στην ειδικότητά μας είναι τεράστια».

Εδώ συγχέονται και πάλι τα οργανικά, με τα λειτουργικά κενά.

«Με δεδομένη την δικαιολογημένη απογοήτευση και αγανάκτησή μας, όπως και την απορία όλης της σχολικής κοινότητας, θα θέλαμε να επισημάνουμε για άλλη μια φορά την εν τοις πράγμασι βίαιη ανακατανομή οργανικών θέσεων που έχει ήδη προκύψει στα σχολεία αφενός, αλλά και τα προβλήματα στην ποιοτική διδασκαλία των μαθημάτων του κλάδου αφετέρου.

Αναπόφευκτα, αυτή η διαδικασία προκαλεί την αντικατάσταση των Φυσικών που συνταξιοδοτούνται από Βιολόγους, Χημικούς και Γεωλόγους, με αποτέλεσμα να διδάσκεται στο εξής μεγάλο μέρος των ωρών του μαθήματος της Φυσικής από άλλες ειδικότητες, που δεν γνωρίζουν επαρκώς το διδακτικό αντικείμενο, πράγμα που προδήλως αποβαίνει εις βάρος των μαθητών».

Εδώ τίθενται σοβαρά ζητήματα, λείπουν όμως τα στοιχεία. Το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) κάθε Δ.Δ.Ε. ανακοινώνει τα οργανικά κενά κάθε Σχολείου της Δ.Δ.Ε. στην ειδικότητα του κλάδου και όχι στον κλάδο. Αυτό συμβαίνει σε κάθε Σχολείο που οι υπηρετούντες μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν για να διδάξουν τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες την εβδομάδα το μάθημα Α’ ανάθεσης της ειδικότητας. Έτσι, το οργανικό κενό σε μια ειδικότητα καλύπτεται από εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας.Έχει σχετικά στοιχεία το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.; Αν ναι, γιατί δεν τα δημοσιοποιεί; Αν όχι, έχει υποβάλει ερώτημα (πρωτοκολλημένο) στο Υ.ΠΑΙ.Θ. για να πληροφορηθεί σε πόσες/πόσους από τις/τους υπηρετούντες μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ04.01-Φυσικούς θα ανατεθούν, το επόμενο σχολικό έτος, τουλάχιστον δώδεκα (12) ώρες μαθημάτων Φυσικής;Οι Πράξεις των Π.Υ.Σ.Δ.Ε. δημοσιοποιούνται στους ιστότοπους των αντίστοιχων Δ.Δ.Ε.. Έχει συλλέξει και επεξεργαστεί το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ. τα στοιχεία αυτά και σε ποια συμπεράσματα έχει καταλήξει;

«…με αποτέλεσμα να διδάσκεται στο εξής μεγάλο μέρος των ωρών του μαθήματος της Φυσικής από άλλες ειδικότητες, που δεν γνωρίζουν επαρκώς το διδακτικό αντικείμενο, πράγμα που προδήλως αποβαίνει εις βάρος των μαθητών».

Άραγε το σύνολο των εκπαιδευτικών ΠΕ04.01-Φυσικώνγνωρίζουν επαρκώς τα διδακτικά αντικείμενα της Χημείας και της Βιολογίας; Σας παραπέμπω .

«Τα εναπομείναντα κενά είναι πάρα πολλά και ελπίζουμε πριν το τέλος Αυγούστου να καλυφθούν, ούτως ώστε ο/η μαθητής/τρια πηγαίνοντας στο σχολείο να βρει το αυτονόητο, δηλαδή να τον περιμένει στην τάξη ο κατάλληλος εκπαιδευτικός. Με βάση τους διορισμούς που πραγματοποιούνται, είναι μαθηματικώς βέβαιο πως, κυρίως στην περιφέρεια, θα υπάρξει μια στρεβλή κατάσταση στην κατανομή των ωρών για συμπλήρωση ωραρίου των νεοδιόριστων συναδέλφων, με αποτέλεσμα ειδικά στο Λύκειο το μάθημα της Φυσικής να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Δηλώνουμε ξανά σε όλους τους τόνους ότι δεν νοείται διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού από εκπαιδευτικό που δεν το έχει πρώτη ανάθεση».

Πόσα είναι τα εναπομείναντα κενά; Είναι οργανικά ή λειτουργικά; Γνωρίζει το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.; Αν ναι, γιατί δεν τα δημοσιοποιεί; Αν όχι έχει υποβάλει σχετικό ερώτημα (πρωτοκολλημένο) στο Υ.ΠΑΙ.Θ.; Σχετικά με τον όρο «κατάλληλος εκπαιδευτικός» απάντησα προηγούμενα.

Αναφέρονται τα Σχολεία της περιφέρειας. Προτείνεται η θέση: «δεν νοείται διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού από εκπαιδευτικό που δεν το έχει πρώτη ανάθεση». Ορθή η θέση αυτή! Είναι σαφές όμως πόσες δυσκολίες θα επιφέρει στη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών; Κυρίες και κύριοι σας γράφω από το Σίγρι, της Δυτικής Λέσβου. Το πλησιέστερο Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ.) εδώ είναι αυτό της Άντισσας. Το πλησιέστερο ΓΕ.Λ. σ’ αυτό της Άντισσας είναι αυτό της Καλλονής. Η απόσταση Άντισσας – Καλλονής είναι τριάντα ένα χιλιόμετρα (31 km), μέσω της Επαρχιακής Οδού Καλλονής – Σκάλας Ερεσού και η εκτιμώμενη χρονική διάρκεια της μετάβασης είναι σαράντα ένα λεπτά (41 min). Πώς λύνεται το πρόβλημα;

Θα μπορούσα να συνεχίσω την ανάλυση της επιστολής του Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ., αλλά φοβάμαι πως θα κουράσω την/τον αναγνώστη. Θα ακολουθήσει σχολιασμός των επιχειρημάτων και της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (), αλλά και του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης (), με τον ίδιο πάντα σκοπό.

ShareTweet
Προηγούμενο άρθρο

Ανακάλυψε κομπίνα στο λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας και το δικαστήριο του επιδίκασε ποσό 1000 ευρώ για ηθική βλάβη

Επόμενο άρθρο

Σχολεία: Πόσα σχολεία δε θα ανοίξουν στην Πελοπόννησο

Σχετικά Άρθρα

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

6 οικονομικά χόμπι για όλη την οικογένεια

26 Ιανουαρίου, 2025

Μια από τις πιο συχνές ανησυχίες των γονιών είναι ότι δε γνωρίζουν πώς να απασχολήσουν δημιουργικά τα παιδιά τους, όταν...

έγγραφα-μετάθεση-απόσπαση-ανάληψη υπηρεσίας

Μεταθέσεις εκπαιδευτικών: Οι προθεσμίες, οι αιτήσεις, τα κριτήρια

24 Οκτωβρίου, 2024

Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι πολύπλοκη και απαιτεί προσοχή από τους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να υποβάλουν ορθά τις αιτήσεις τους μέσα...

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

Πρωτοφανές ξέσπασμα από την αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα: «Είναι καραγκιοζιλίκια! Οι γιατροί έκαναν…» (video)

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Έξαλλη η αδερφή του τραγουδιστή Εν εξάλλω κατάσταση βγήκε και μίλησε η αδερφή του Δημήτρη Κόκοτα, σχετικά με σενάρια που...

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

Εσπευσμένα στο Υγεία ο Νίκος Μουτσινάς! Νοσηλεύεται μαζί με την Μαρινέλλα

30 Σεπτεμβρίου, 2024

Ποια η κατάσταση της υγείας του Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Νίκος Μουτσινάς έπειτα από έντονους πόνους στην κοιλιακοί του...

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

«Είναι εν ζωή» – Η ανακοίνωση για την κατάσταση υγείας της Μαρινέλλας μετά την κατάρρευση στο Ηρώδειο

26 Σεπτεμβρίου, 2024

Μαρινέλλα: Οι πρώτες εκτιμήσεις των γιατρών Ευχάριστες είναι οι τελευταίες εξελίξεις με την υγεία της Μαρινέλλας μετά το λιποθυμικό επεισόδιο...

Επόμενο άρθρο

Σχολεία: Πόσα σχολεία δε θα ανοίξουν στην Πελοπόννησο

20χρονος φοιτητής μαθηματικών έβγαλε πάνω από 100 εκατ. δολάρια επενδύοντας στην Bed Bath & Beyond

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Alfavita (24.290)
  • Esos (4.554)
  • Fresh Education (1.528)
  • ipaidia (10.690)
  • Lifestyle (981)
  • Viral (454)
  • Webex (12)
  • Αθλητικά (121)
  • Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι (285)
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών (126)
  • Αποσπάσεις – Μεταθέσεις (20)
  • Απόψεις (133)
  • Βάσεις (84)
  • Γλωσσομάθεια (16)
  • Γονείς (739)
  • Γυμνάσιο (7)
  • Δευτεροβάθμια (788)
  • Δημοτικό (16)
  • Δια Βίου Μάθηση (25)
  • Διορισμοί (40)
  • Ειδήσεις (144)
  • Ειδήσεις (723)
  • Ειδική Αγωγή (51)
  • Εκπαίδευση (2.137)
  • Εκπαιδευτική πολιτική (988)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (12)
  • Εκπαιδευτικοί (1.088)
  • Ελλάδα (6.123)
  • ΕΠΑΛ (8)
  • Επιμόρφωση (64)
  • Εργασία (96)
  • Θέματα Εξετάσεων (36)
  • Θρησκεία (51)
  • Ιδιωτικά (15)
  • Ιδιωτικά (61)
  • Ιδιωτική Εκπαίδευση (23)
  • ΙΕΚ (43)
  • ΙΕΠ (12)
  • Κόσμος (1.166)
  • Λύκειο (6)
  • Μαθητές (685)
  • Μεταθέσεις (35)
  • Μεταπτυχιακά (8)
  • Μηχανογραφικό (38)
  • Νηπιαγωγείο (10)
  • Νομοθεσία (38)
  • Οικονομία (324)
  • Πανελλαδικές (441)
  • Περιβάλλον (145)
  • Πολιτική (469)
  • Πολιτισμός (181)
  • Προβολή (3)
  • Πρωτοβάθμια (552)
  • Ροή (40.980)
  • Σεμινάρια – MOOC (33)
  • Στελέχη Εκπαίδευσης (31)
  • Σύλλογοι – Ομοσπονδίες (228)
  • Συνέδρια – Ημερίδες (57)
  • Συνταξιοδοτικό (41)
  • Συντονιστές (11)
  • Τεχνολογία (218)
  • Τράπεζα θεμάτων (7)
  • Τριτοβάθμια (546)
  • Υγεία (848)
  • Ύλη Εξετάσεων (12)
  • Υπ. Παιδείας (976)
  • Φοιτητές (417)
  • Χρήσιμα (7)
Newspedia.gr

Νέα Ανεξάρτητη σελίδα ειδήσεων για την Εκπαίδευση. Όλα τα νέα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και μαθητές. Νομοθεσία, Αποσπάσεις, Μεταθέσεις, Συνταξιοδοτικό και όλες οι κατηγορίες της Παιδείας που σας ενδιαφέρουν.

© 2023 Newspedia.gr.

  • Newspedia.gr
  • Πολιτική cookies
  • Όροι χρήσης
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Home 2
  • Newsletter
  • Newspedia.gr – Ειδήσεις για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς, την παιδεία
  • Sample Page
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης – Πολιτική απορρήτου
  • Πολιτική σχετικά με Cookies
  • Πουλιόπουλος Άκης – Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας

© 2023 Newspedia.gr.