Δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η νέα συμπληρωματική απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, με την οποία ορίζονται οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια επιλογής και η αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Διευθυντών Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., η ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων για την πλήρωση των θέσεων Διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ., καθώς και τα ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ειδικότερα η νέα συμπληρωματική απόφαση επί της απόφασης «Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού οδηγού των Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.)» (Β’ 2180), ορίζει τα εξής:
Άρθρο 6
Προϋποθέσεις, κριτήρια επιλογής και αποτίμηση κριτηρίων επιλογής Διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ.
1. α) Οι προϋποθέσεις συμμετοχής των υποψηφίων για τις προκηρυσσόμενες θέσεις στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ., όπως αυτή ορίζεται στις παρ. 6 έως 10 του άρθρου 17Β του ν. 4763/2020 (Α’ 254) είναι οι εξής:
αα) εκπαιδευτική υπηρεσία τουλάχιστον δώδεκα (12) ετών, από τα οποία τα τέσσερα (4), τουλάχιστον, έτη πρέπει να έχουν διανυθεί στην επαγγελματική εκπαίδευση,
αβ) πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) Α’επιπέδου, η οποία αποδεικνύεται με τη σχετική πιστοποίηση ή σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 26 του π.δ. 50/2001 (Α’ 39) για την απόδειξη της γνώσης χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) και τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86.
β) Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για την επιλογή ούτε να επιλεγεί και τοποθετηθεί σε θέση Διευθυντή Π.ΕΠΑ.Λ. εκπαιδευτικός, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχουν τα κωλύματα της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 17Β του ν. 4763/2020.
γ) Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Τα κωλύματα επιλογής δεν πρέπει να συντρέχουν, τόσο κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας, όσο και κατά τον χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.
2. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται στους πίνακες της περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 17Β του ν. 4763/2020 με βάση το άθροισμα των μονάδων, τις οποίες συγκεντρώνουν με την αποτίμηση των εξής κριτηρίων:
α) επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση,
β) διδακτική και διοικητική εμπειρία,
γ) αξιολόγηση,
δ) προσωπικότητα και γενική συγκρότηση του υποψηφίου.
3. Για την κατάταξη στους πίνακες επιλογής, τα κριτήρια επιλογής αποτιμώνται με εκατό (100) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 4 έως 8. Δεν μοριοδοτείται προσόν που αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας.
4. Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης αξιολογείται με είκοσι οκτώ (28) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται:
α) Τίτλοι σπουδών: δεκατρείς (13) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
αα) διδακτορικό δίπλωμα: έξι (6) μονάδες,
αβ) δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα: πέντε (5) μονάδες, αγ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: τέσσερις (4) μονάδες,
αδ) δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: τρεις (3) μονάδες.
αε) δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής εκπαίδευσης: τρεις (3) μονάδες,
αστ) επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.): μία (1) μονάδα και
αζ) τρίτο πτυχίο πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής εκ- παίδευσης: μία (1) μονάδα.
Τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προσόν διορισμού δεν μοριοδοτείται. Σε περίπτωση μετάταξης ή κατάταξης δεν μοριοδοτείται ο τίτλος σπουδών που αποτέλεσε προ- σόν για τη μετάταξη ή την κατάταξη και μοριοδοτείται ο τίτλος που αποτέλεσε προσόν του αρχικού διορισμού.
Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), το Διαπανεπιστημιακό Κέντρο Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών της Αλλοδαπής (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) ή το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).
β) Επιμόρφωση: έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
βα) πιστοποιητικό ή βεβαίωση ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) ή Σχολής Εκ- παιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.), εφόσον δεν αποτέλεσε προ- σόν διορισμού: μία (1) μονάδα,
ββ) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως δύο (2) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο,
βγ) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) ή του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης: 0,10 μονάδες ανά δέκα (10) ώρες βάσει πιστοποιητικού ή βεβαίωσης και έως μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο,
βδ) βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών ή συμπερίληψη στον κατάλογο των επιμορφωτών Α’ ή Β’ επιπέδου: μία (1) μονάδα,
βε) βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης θεματικών ενοτήτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.): μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο, η οποία κατανέμεται ως εξής: i) μία (1) μονάδα για την ολοκλήρωση ετήσιας θεματικής ενότητας και ii) 0,50 μονάδες για την ολοκλήρωση εξαμηνιαίας θεματικής ενότητας.
βστ) πιστοποίηση επιμόρφωσης Β’ ή Β2 επιπέδου στις Τ.Π.Ε. ή συμπερίληψη στον κατάλογο των επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.: δύο (2) μονάδες.
βζ) πιστοποίηση επιμόρφωσης Β1 επιπέδου στις Τ.Π.Ε.: μία (1) μονάδα.
Οι βεβαιώσεις και τα πιστοποιητικά των υποπερ. βα) έως βε) αξιολογούνται, εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προ- σόν για τον διορισμό ή για την απόκτηση τίτλου σπουδών.
γ) Ξένες γλώσσες: τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
γα) πιστοποιημένη γνώση πρώτης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Γ2: τρεις (3) μονάδες,
γβ) πιστοποιημένη γνώση πρώτης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Γ1: δύο (2) μονάδες,
γγ) πιστοποιημένη γνώση πρώτης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου B2: μία (1) μονάδα,
γδ) πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Γ2: δύο (2) μονάδες,
γε) πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Γ1: μία (1) μονάδα και
γστ) πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου B2: 0,50 μονάδες.
Αν ο υποψήφιος κατέχει αποδεικτικά γνώσης της ίδιας ξένης γλώσσας διαφορετικού επιπέδου, μοριοδοτείται μόνο για το ανώτερο. Η γνώση ξένης γλώσσας αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α’ 39).
δ) Συγγραφικό έργο: πέντε (5) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
δα) βιβλία διεθνών εκδοτικών οίκων με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (International Standard Book Number – ISBN): δύο (2) μονάδες ανά βιβλίο,
δβ) βιβλία ελληνικών εκδοτικών οίκων με ISBN: μία (1) μονάδα ανά βιβλίο,
δγ) κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους διεθνών εκδοτικών οίκων με ISBN: 0,50 μονάδες ανά συλλογικό τόμο,
δδ) κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους ελληνικών εκδοτικών οίκων με ISBN: 0,25 μονάδες ανά συλλογικό τόμο, δε) εισηγήσεις σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων με έκδοση ISBN ή Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Σειρών (International Standard Serial Number – ISSN) ή DOI (Digital Object Identifier): 0,50 μονάδες ανά εισήγηση,
δστ) εισηγήσεις σε πρακτικά ελληνικών συνεδρίων με έκδοση ISBN ή ISSN ή DOI (Digital Object Identifier): 0,25 μονάδες ανά εισήγηση,
δζ) συγγραφή σχολικού εγχειριδίου ή διδακτικού βιβλίου, το οποίο διανέμεται στους μαθητές ή εκπαιδευτικούς σε σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης: 1,50 μονάδες ανά συμμετοχή,
δη) συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Αναλυτικού Προ- γράμματος Σπουδών – Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ. – Δ.Ε.Π.Π.Σ.) ή αναμόρφωσης – εξορθολογισμού Προγραμμάτων Σπουδών και διδακτικής ύλης του Ι.Ε.Π. ή του Π.Ι. ή μέλη των Συντονιστικών ομάδων για την εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων του Π.Ι.: μία (1) μονάδα ανά συμμετοχή.
5. Το κριτήριο της διδακτικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με είκοσι επτά (27) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως ακολούθως:
α) Διδακτική εμπειρία: δεκατρείς (13) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δημόσιο Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α’ και Β’ κύκλου: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και αβ) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ ή Π.ΕΠΑ.Λ.: 0,50 μονάδες ανά διδακτικό έτος. Η μοριοδότηση της παρούσας υποπερ. προσαυξάνει τη μοριοδότηση της υποπερ. αα). Η άσκηση διδακτικής υπηρεσίας για χρονικό διάστημα βραχύτερο του έτους μοριοδοτείται με το ένα τέταρτο (1/4) της αντίστοιχης ετήσιας μοριοδότησης για κάθε τρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.
Η προσμέτρηση των μονάδων της διδακτικής εμπειρίας γίνεται για τα υπερβαίνοντα τα 8 έτη.
β) Διοικητική εμπειρία: δεκατέσσερις (14) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
βα) άσκηση καθηκόντων Διευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή Δημόσιο Ι.Ε.Κ. ή Ε.Σ.Κ. ή Σ.Ε.Κ.: δύο (2) μονάδες ανά έτος
ββ) άσκηση καθηκόντων υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., ή Δημόσιο Ι.Ε.Κ. ή Ε.Σ.Κ. ή Σ.Ε.Κ., ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ.: 0,50 μονάδες ανά έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
βγ) άσκηση καθηκόντων Διευθυντή σε Πρότυπο ΕΠΑ.Λ.: 1 μονάδα ανά διδακτικό έτος. Η μοριοδότηση της παρούσας υποπερίπτωσης προσαυξάνει τη μοριοδότηση της υποπερ. βα). Η προσμέτρηση των μονάδων της διοικητικής εμπειρίας γίνεται για τα υπερβαίνοντα τα 6 έτη.
6. Το κριτήριο της αξιολόγησης αποτιμάται με είκοσι πέντε (25) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο βάσει των εκθέσεων αξιολόγησης του υποψηφίου. Για την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου λαμβάνονται υπόψη οι αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου της θητείας ή της αξιολογικής περιόδου, κατά περίπτωση, που προηγείται της διαδικασίας επιλογής. Αν ο υποψήφιος έχει αξιολογηθεί και ως εκπαιδευτικός και ως στέλεχος εκπαίδευσης, λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγησή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, δεν εφαρμόζεται η αποτίμηση του κριτηρίου της αξιολόγησης, σύμφωνα με την παρ. 34 του άρθρου 169 του ν. 4763/2020.
7. Το κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου, αποτιμάται με είκοσι (20) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Για την αποτίμηση του εν λόγω κριτηρίου διενεργείται προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου ενώπιον του ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ.. Μέσω της συνέντευξης εκτιμώνται η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου, η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας, η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα, ιδιαιτέρως της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και οι γνώσεις και οι ικανότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης, ενώ συνεκτιμώνται τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητας κάθε υποψηφίου που αφορούν στην επαγγελματική εμπειρία στην ειδικότητα, την γενικότερη δραστηριότητά του τόσο στο εκπαιδευτικό όσο και στο φυσικό αντικείμενο της ειδικότητας και τη συμμετοχή του σε καινοτόμες δράσεις. Συνεκτιμάται η προϋπηρεσία σε Π.ΕΠΑ.Λ.
8. Για τη διεξαγωγή της συνέντευξης, τα στοιχεία που αποτιμώνται σε αξιολογικές μονάδες είναι τα εξής:
α) Η συγκρότηση της σκέψης και του λόγου: τρεις (3) μονάδες,
β) η ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας: τρεις (3) μονάδες,
γ) η συστηματική ενημέρωση στα εκπαιδευτικά ζητήματα ιδιαίτερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η γνώση των αρχών του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Ποιότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), η γνώση των πρόσφατων κατευθυντηρίων γραμμών και συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ΕΕΚ, η γνώση των διαφορετικών πεδίων της ΕΕΚ και των προγραμμάτων σπουδών, η γνώση της νομοθεσίας που διέπει την Επαγγελματική Εκπαίδευση, η ικανότητα διαμόρφωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος ώστε να είναι εφαρμόσιμο για τη διδασκαλία επαγγελματικών μαθημάτων και πρακτικής άσκησης, η εμπειρία σε θέματα εφαρμογής Μαθητείας/Πρακτικής Άσκησης/συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στα προγράμματα ΕΕΚ, η ικανότητα παρακίνησης στη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επαγγελματικών μαθημάτων, η δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού, επιμορφωτικού υλικού και διδακτικών σεναρίων, η ικανότητα κατανόησης της πολυπλοκότητας των ενδιαφερόμενων μερών της ΕΕΚ (Υ.ΠΑΙ.Θ. και άλλοι δημόσιοι φορείς, κοινωνικοί εταίροι, αγορά εργασίας, μαθητές) καθώς και οι γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες του υποψηφίου σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της διεκδικούμενης θέσης και των σκοπών των Π.ΕΠΑ.Λ.: επτά (7) μονάδες,
δ) το επαγγελματικό/ερευνητικό/καινοτόμο έργο στο φυσικό αντικείμενο της ειδικότητας, η επαγγελματική προϋπηρεσία στην ειδικότητα πριν από τον διορισμό στην εκπαίδευση ή η νόμιμη άσκηση ιδιωτικού έργου στην ειδικότητα μετά τον διορισμό, η ενημέρωση για τις τρέχουσες συνθήκες και ανάγκες της αγοράς εργασίας, η ικανότητα καθοδήγησης των μαθητών των Π.ΕΠΑ.Λ. για τις προοπτικές απασχόλησης στις ειδικότητες που παρέχονται από τη σχολική μονάδα, η εφαρμογή καινοτομιών στην λειτουργία της σχολικής μονάδας, η υιοθέτηση νέων πρακτικών για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών μεθόδων και πρακτικών στην σύγχρονη επαγγελματική εκπαίδευση, η τεχνογνωσία στην ανάπτυξη ευέλικτων και μεταβλητών στρατηγικών μάθησης, η ικανότητα παρακίνησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, η ευχέρεια συνεργασίας με τους κοινωνικούς εταίρους, την τοπική κοινωνία κι άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, η ικανότητα εναρμόνισης με τις μεταβαλλόμενες τεχνολογικές και οργανωτικές απαιτήσεις του κόσμου της εργασίας, η ικανότητα δημιουργίας και διατήρησης συνεργασιών της ΕΕΚ με την συμμετοχή ενδιαφερομένων σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και η εξοικείωση με βέλτιστες πρακτικές του εξωτερικού στον τομέα της ΕΕΚ: επτά (7) μονάδες.
Το ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ. δύναται, με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση, να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων της διεκδικούμενης θέσης.
Άρθρο 7
Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων
1. Μετά την αναπροσαρμογή των προσωρινών αξιολογικών πινάκων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 9 του άρθρου 17Β του ν. 4763/2020, το ΣΥ.Π.Ε- ΠΑ.Λ. ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. Στο πρακτικό της συνεδρίασης κατά την οποία λαμβάνει χώρα η συνέντευξη καταγράφεται συνοπτικά το περιεχόμενο της συνέντευξης, καθώς και των ερωτήσεων που υποβλήθηκαν στον υποψήφιο και των απαντήσεων που δόθηκαν από αυτόν. Στο πρακτικό της συνεδρίασης που έπεται της ολοκλήρωσης των συνεντεύξεων καταγράφονται η βαθμολογία κάθε μέλους του Συμβουλίου και η συνοπτική αιτιολόγησή της. Υποψήφιοι που δεν προσέρχονται στη συνέντευξη αποκλείονται από την επιλογή.
2. Η συνέντευξη των υποψήφιων για την επιλογή σε θέση Διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ. ηχογραφείται για τη διασφάλιση της διαφάνειας. Στην αίθουσα συνεδριάσεων εγκαθίσταται και λειτουργεί με ευθύνη του προέδρου του ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ., σύστημα ηχογράφησης. Με την παρουσία του υποψηφίου στον χώρο διεξαγωγής της συνέντευξης και την προσφώνηση του ονόματός του, τίθεται σε λειτουργία το σύστημα ηχογράφησης. Η λειτουργία του συστήματος διακόπτεται με το πέρας της συνέντευξης και πριν την αποχώρηση του υποψηφίου. Το προϊόν ηχογράφησης τηρείται ως ηχητικό αρχείο και φυλάσσεται μαζί με τα πρακτικά της συνεδρίασης κατά την οποία λαμβάνει χώρα η συνέντευξη.
3. Καμία βεβαίωση ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο δεν γίνεται δεκτό από το ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ., κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
4. Ενστάσεις κατά της αξιολόγησης της συνέντευξης δεν γίνονται δεκτές και δεν εξετάζονται.
5. Υποψήφιος του οποίου το όνομα δεν συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα συνεντεύξεων, σημαίνει ότι έχει τεθεί εκτός διαδικασίας, καθώς δεν πληροί τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας.
Άρθρο 8
Ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
1. Για τους σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 7, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ) επιτελεί ρόλο Υπεύθυνου Επεξεργασίας από κοινού με το ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ. κατά την έννοια της περ. 7 του άρθρου 4 και του άρθρου 26 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.»). Η κατά περίπτωση αρμόδια ορ- γανική μονάδα της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ και Ν. του Υ.ΠΑΙ.Θ. και το ΣΥ.Π.ΕΠΑ.Λ. είναι αρμόδιοι για οποιαδήποτε μορφή επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που σχετίζονται με την περιγραφόμενη στην παρούσα διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής.
2. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία τυγχάνουν επεξεργασίας περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διατάξεις της παρούσας και της σχετικής νομοθεσίας επί τη βάσει της οποίας εκδίδεται, και αφορούν στα πρόσωπα που υπάγονται σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 1 του άρ- θρου 7 στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας.
3. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που υποβάλλονται σε επεξεργασία είναι τα δεδομένα που περιλαμβάνονται στα έγγραφα και λοιπά δικαιολογητικά που υποβάλουν οι υποψήφιοι και τα δεδομένα που συλλέγονται κατά τη διεξαγωγή της συνέντευξης (πρακτικά και ηχητικό αρχείο συνέντευξης).
4. Σκοπός της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα είναι η υλοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης, επιλογής και τοποθέτησης των Διευθυντών Π.ΕΠΑ.Λ. της παρούσας καθώς και κάθε σταδίου που προηγείται και έπεται αυτής.
5. Το σύνολο των προσωπικών δεδομένων που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις των υποψηφίων και στα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά ή συλλέγονται κατά τη διεξαγωγή της συνέντευξης των υποψηφίων διατηρούνται για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών μετά το τέλος του έτους εντός του οποίου τοποθετήθηκε οριστικά ο αντίστοιχος Διευθυντής Π.ΕΠΑ.Λ., άλλως μέχρι αμετάκλητης επίλυσης της διαφοράς που τυχόν ανακύψει.
6. Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. συνδυαστικά με την περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. Όσον αφορά προσωπικά δεδομένα ειδικών κατηγοριών νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. ε’ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Γ.Κ.Π.Δ.
7. Τα υποκείμενα των δεδομένων έχουν δικαίωμα να λάβουν επιβεβαίωση από τον Υπεύθυνο Επεξεργασίας για το αν και κατά πόσον προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν υφίστανται επεξεργασία (δικαίωμα πρόσβασης). Επιπλέον μπορούν να ασκούν τα δικαιώματα διόρθωσης ανακριβών δεδομένων που τα αφορούν, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας και εναντίωσης στην επεξεργασία. Τα υποκείμενα των δεδομένων δύνανται να ασκούν τα δικαιώματά τους αυτά απευθυνόμενα στον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@minedu.gov.gr».