Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
Διεξαγωγή της πιλοτικής φάσης της Διεθνούς Μελέτης για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές - ICILS 2023 - Newspedia.gr

Διεξαγωγή της πιλοτικής φάσης της Διεθνούς Μελέτης για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές – ICILS 2023

Εγκύκλιο για τη διεξαγωγή της πιλοτικής φάσης της Διεθνούς Μελέτης για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές – ICILS 2023, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο

Ειδικότερα, η εγκύκλιος προβλέπει τα εξής:

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει αναλάβει την ευθύνη διεξαγωγής της Διεθνούς Μελέτης για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές – ICILS 2023, που πραγματοποιείται ανά πέντε περίπου χρόνια υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης (ΙΕΑ – International Association for the Evaluation of Educational Achievement).

Η ΙΕΑ είναι ένας ανεξάρτητος διεθνής οργανισμός, ο οποίος, για περισσότερα από 50 έτη, συνεργάζεται με εθνικά ερευνητικά κέντρα και κρατικές υπηρεσίες για τη διεξαγωγή εθνικών μελετών με σκοπό την έρευνα, την κατανόηση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης παγκοσμίως.

Η έρευνα ICILS 2023 διεξάγεται σε 30 περίπου χώρες και διερευνά τρόπους με τους οποίους οι μαθητές και οι μαθήτριες αναπτύσσουν τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (CIL), με σκοπό να υποστηρίξει την ικανότητά τους να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής.

Η πιλοτική φάση της έρευνας ICILS 2023 στη χώρα μας, θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο του 2022 και θα συμμετάσχουν τα 38 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια του συνημμένου πίνακα κύριων σχολείων (συν. 1 Πίνακας Κύριων Σχολείων). Σε κάθε ένα από τα σχολεία θα πάρει μέρος τουλάχιστον ένα τμήμα της Β ́ τάξης Γυμνασίου.

Τα σχολεία έχουν επιλεγεί με τυχαία δειγματοληψία. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στην έρευνα είναι υποχρεωτική. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να γίνει αντικατάσταση ενός σχολείου με κάποιο από τα αναπληρωματικά του αντίστοιχου συνημμένου πίνακα (συν. 2 Πίνακας Αναπληρωματικών Σχολείων).

Το βασικό μέρος της έρευνας αποτελείται από ένα Τεστ (2 ενοτήτων) και ένα Ερωτηματολόγιο Μαθητή/-ήτριας, και διαρκεί συνολικά δύο (2) ώρες. Θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των αντίστοιχων σχολείων, σε μία ή περισσότερες ημέρες, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών/-τριών του τμήματος που θα επιλεγεί τυχαία και τον αριθμό των διαθέσιμων υπολογιστών.

Κάθε μαθητής/-ήτρια θα συμπληρώσει το Τεστ και το Ερωτηματολόγιο στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας φυλλομετρητή (browser) μέσω διαδικτύου. Στο πλαίσιο της έρευνας, Ερωτηματολόγιο θα συμπληρώσουν επίσης ο/η Διευθυντής/-ύντρια του σχολείου, ο/η Υπεύθυνος/-η ΤΠΕ του σχολείου και όλοι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στη Β ́ τάξη Γυμνασίου.

Οι υπολογιστές που θα χρησιμοποιηθούν πρέπει να έχουν τις ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές και να πιστοποιηθούν για την καταλληλότητά τους σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο συνημμένο 3. Προδιαγραφές Υπολογιστών – Διαγνωστικός Έλεγχος.

Εάν κάποια σχολεία δεν έχουν την απαιτούμενη υποδομή, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης μέσω των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλείται να διευκολύνει σχετικά τα σχολεία αρμοδιότητάς της. Εναλλακτικά, και εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες, μπορεί να τους παραχωρηθεί κατάλληλο εργαστήριο από συστεγαζόμενο ή γειτονικό σχολείο Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή οποιοσδήποτε άλλος χώρος κριθεί ενδεδειγμένος.

Συγκεκριμένα, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούνται:

1) Να ορίσουν αρμοδίους υπαλλήλους στην Υπηρεσία τους καθώς και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους, οι οποίοι θα διαχειρίζονται τα αιτήματα των σχολείων αρμοδιότητάς τους, σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν τεχνικό πρόβλημα στη διεξαγωγή της έρευνας, και θα μεσολαβούν για την εξεύρεση κατάλληλου εξοπλισμού ή/και χώρου.

2) Να επικοινωνήσουν με τα σχολεία του δείγματος της αρμοδιότητάς τους, για να ενημερωθούν και να καλύψουν τυχόν ανάγκες τους.

Το ΙΕΠ θα διαφυλάξει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στην έρευνα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 1 περ. γ & ε και 9 παρ. 2 περ. ζ του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ») και του Ν. 4624/2019.
 

Exit mobile version