“Βροχή” ερωτήσεων και παράλληλα κριτική στα ελληνικά εκπαιδευτικά δρώμενα και κυρίως στο μεταρρυθμιστικό έργο δέχθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην 90λεπτη συνάντηση που είχε, στο γραφείο της, με φοιτητές του Harvard Kennedy School of Government.
Οι φοιτητές φάνηκε πως ήταν αρκετά “διαβασμένοι” για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς γνώριζαν από την εισαγωγή της Αγγλικής στην προσχολική ηλικία, μέχρι και το πως οι υποψήφιοι εισάγονται στα ΑΕΙ.
Μάλιστα οι φοιτητές του Harvard:
- δήλωσαν ότι εντυπωσιάστηκαν με τη διδασκαλία της Αγγλικής στην προσχολική ηλικία, και ρώτησαν την υπουργό ποια μέθοδο διδασκαλίας ακολουθείται.
- χαρακτήρισαν “απαιτητικό” το σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ, καθώς φάνηκε ότι γνώριζαν και λεπτομέρειες. Μάλιστα είπαν στην υπουργό ότι πρόκειται για σύστημα υψηλού επιπέδου.
Επίσης οι φοιτητές αναφέρθηκαν σε πρακτικές που ακολουθούνται στη χώρα τους και συνέκριναν πολιτικές, ενώ ρώτησαν την υπουργό Παιδείας:
- Για τη λειτουργία των σχολείων και ΑΕΙ κατά την πανδημία.
- Την επιμόρφωση των εκπαδευτικών.
- Πως διαμορφώνεται ο πανεπιστημιακός χάρτης και αν λαμβάνεται υπόψη η αγορά εργασίας.
- Για τη σημασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
- Για τις βασικές προκλήσεις στην παιδεία και πως η ίδια τις αντιμετώπισε ως υπουργός.
- Πως η ίδια βρίσκει τη δύναμη για να αντιμετωπίσει αντιδράσεις που εκδηλώνονται σε μεταρρυθμίσεις.
- Για το σύστημα λειτουργίας των Πρότυπων Σχολείων . Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς στη Νέα Υόρκη τα Πρότυπα είναι υψηλότατου επιπέδου και αρκετά ανταγωνιστικά.
- Για τα Προγράμματα Σπουδών.
- Για τις δεξιότητες.
- Για τα εδικά σχολεία.
- Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Το Ταμείο Ανάκαμψης.
- Το προσφυγικό και πως έγινε στην Ελλάδα η υποδοχή των Ουκρανών μαθητών.
Αμέσως μετά τη συνάντηση η υπουργός Παιδείας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Συναντήθηκα σήμερα με φοιτητές του Harvard Kennedy School of Government. Συζητήσαμε για τη χάραξη πολιτικής εν γένει, και ειδικότερα για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής, για τις προτεραιότητες του Υπ. Παιδείας, για τις προκλήσεις που έχουμε αντιμετωπίσει τα τελευταία 3 χρόνια και ιδιαιτέρως για την πανδημία, για τη διασφάλιση ισότητας ευκαιριών. Τους ευχαριστώ πολύ για τη συζήτησή μας και τις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις τους”.