Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jnews-view-counter domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /chroot/home/newspedia/newspedia.gr/html/wp-includes/functions.php on line 6114
"ΔΕΠ-Υ ΚΑΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ" - Newspedia.gr

“ΔΕΠ-Υ ΚΑΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ”

“Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι η διαταραχή της ΔΕΠ-Υ, δεν συσχετίζεται με το νοητικό επίπεδο των ανθρώπων, αφού οι έρευνες έχουν δείξει, ότι οι περισσότεροι έχουν κανονική ή και υψηλότερη νοημοσύνη.”

Πληροφορίες για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας μας παρέχει η Ιόβη Δημητριάδη, Φιλόλογος και Ειδική Παιδαγωγός.

Το κείμενο της κας Δημητριάδη

ΔΕΠ-Υ ΚΑΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)/ Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), αποτελεί μια νευροβιολογική διαταραχή, που εμφανίζεται στην παιδική ηλικία και συνεχίζεται στην ενηλικίωση ενός ατόμου. Τα συνήθη συμπτώματα της ΔΕΠ – Υ, είναι η ελλειμματική προσοχή και απροσεξία, η παρορμητικότητα, η υπερκινητικότητα, η ελλιπής οργάνωση και η μη συμμόρφωση στους κανόνες, τα οποία επηρεάζουν σημαντικά την σχολική επίδοση του ανθρώπου, τις σχέσεις του με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας αλλά και τους συνομηλίκους. Η ΔΕΠ – Υ, σχετίζεται με βιολογικά αίτια, τα οποία δεν έχουν προσδιοριστεί ακόμη. Σύμφωνα με έρευνες, η οικογένεια, το σχολικό περιβάλλον και οι εμπειρίες που αποκομίζει ο άνθρωπος στην καθημερινή του ζωή, επηρεάζουν σημαντικά τη γενικότερη κατάσταση.

Ως προς τη νοημοσύνη των ατόμων με ΔΕΠ-Υ, δεν συνδέεται με τη συγκεκριμένη διαταραχή. Σύμφωνα με μελέτες, παιδιά κι ενήλικες που εμφανίζουν κανονικό ή υψηλό δείκτη νοημοσύνης (IQ), υπάρχει περίπτωση να παρουσιάζουν συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ, τα οποία δημιουργούν δυσκολίες στις γνωστικές τους ικανότητες και γενικά στην καθημερινότητά τους. Χαμηλό νοητικό δυναμικό παρατηρείται, μόνο όταν η ΔΕΠ-Υ συνυπάρχει με άλλα σύνδρομα και διαταραχές. Ωστόσο, στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, η επίδοση των παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας είναι συνήθως χαμηλή, ίσως λόγω της διατήρησης της προσοχής και της συγκέντρωσης που απαιτούν οι σχολικές δοκιμασίες και δραστηριότητες.

Επομένως, γίνεται αντιληπτό ότι η διαταραχή της ΔΕΠ-Υ, δεν συσχετίζεται με το νοητικό επίπεδο των ανθρώπων, αφού οι έρευνες έχουν δείξει, ότι οι περισσότεροι έχουν κανονική ή και υψηλότερη νοημοσύνη.

Η ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, MSc

ΙΟΒΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
 

Exit mobile version